Kebab Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 Nice, nu vill jag också göra siluetter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 (redigerad) Nice, nu vill jag också göra siluetter! Stunder då folk upptäcker lassoverktyget är så mysiga. Redigerad 7 september, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Wow! Vilken guide Nu säger jag inte att ditt sätt var fel på något sätt Vicke-Ecks, men det här var bra mkt lättare Tack till er båda säger jag bara! Fel? Mitt sätt var ju exakt lika dant. Bara att jag inte viste om (!!) magnetical polygonal lassofygonal toolify. Men jag tycker resultatet vart sämre än om man kör för hand. Annars än det är ju min guide och den där exakt lika dan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Fel? Mitt sätt var ju exakt lika dant. Bara att jag inte viste om (!!) magnetical polygonal lassofygonal toolify. Men jag tycker resultatet vart sämre än om man kör för hand. Annars än det är ju min guide och den där exakt lika dan. Du ville ju använda magic wand, då är det ju inte samma? Fin guide Mordos, skulle dock byta ut sista delen i den (den där de ska använda CTRL+U) mycket enklare att använda 'fill'. Alt+Backspace = förgrundsfärgen/Ctrl+Backspace = Bakgrundsfärgen du har valt. Alternativt att du tar 'Edit->Fill->Use: Color och väljer helt själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 (redigerad) Du ville ju använda magic wand, då är det ju inte samma? Fin guide Mordos, skulle dock byta ut sista delen i den (den där de ska använda CTRL+U) mycket enklare att använda 'fill'. Alt+Backspace = förgrundsfärgen/Ctrl+Backspace = Bakgrundsfärgen du har valt. Alternativt att du tar 'Edit->Fill->Use: Color och väljer helt själv. Använder bara ctrl+u för att fill gör så att kanterna blir kantiga på bilden itself. Ctrl + u använder tonar bara till en annan färg. EDIT: Och Vicke. Magic Wand är -absolut- inte lika säkert. Den kan få en helt fucked up markering. Men absolut inget jag icke rekommenderar. Redigerad 8 september, 2007 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 (redigerad) Halvtaskig markering, men ändå. Ena versionen är med fill och andra är bara tonad till svart. Kanske går det om man verkligen letar efter det möjlighet att se skillnad, men på bilder i denna storlek spelar det absolut ingen roll enligt mig. Kan du säga vilken och vart du ser det som jag använde fill på? isf. har jag väl fel då. Redigerad 8 september, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Hm. På just den där märker jag ingenting specifikt. Men det brukar synas rätt väl på större saker, som i det här fallet, ett ansikte. Man det handlar ju helt och hållet om hur markeringen är gjord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Okej, nu undrar jag hur jag gör en sån här bild: http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Okej, nu undrar jag hur jag gör en sån här bild: http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Fråga Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Så här är ett sätt. Quoad gjorde säkert på ett lättare sätt. http://img49.imageshack.us/img49/7998/lally4.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Så här är ett sätt. Quoad gjorde säkert på ett lättare sätt. http://img49.imageshack.us/img49/7998/lally4.png Gjorde precis sådär, ett väldigt bra tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Stort tack, nu ska här testas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Stort tack, nu ska här testas.. Säg till på MSN om du behöver lite hjälp på traven Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 När ni insett att lassoverktyget är ganska dåligt går ni över till Paths (banor) och Layer Mask (lagermask) för att få till snyggare siluetter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 När ni insett att lassoverktyget är ganska dåligt går ni över till Paths (banor) och Layer Mask (lagermask) för att få till snyggare siluetter. Paths är extremt svårt att lära sig i allmänhet. Jag, personligen använder layer masks. Så jah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Hur ska jag göra för att få texten att se ut som att den sitter på väggen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Hur ska jag göra för att få texten att se ut som att den sitter på väggen? Sänk opaciteten till 75, filter -> lägg till brus, lägg till nog mycket brus så att det passar, kopiera lagret, oskärpa -> gausisk oskärpa på ungefär 2 - 5 pixlar, sänk opaciteten på oskärpa lagret till 50%. Tror det skulle fungera, inte säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Sen skulle det ju vara ypperligt bra om du hade samma vinkel på texten också. Man ser hur sne den är, och att den inte har något djup, medans bilden har det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Sen skulle det ju vara ypperligt bra om du hade samma vinkel på texten också. Man ser hur sne den är, och att den inte har något djup, medans bilden har det. Det var egentligen det jag ville ha hjälp med. Hur gör man för att fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Det var egentligen det jag ville ha hjälp med. Hur gör man för att fixa det? Jag suger på det här men jag tror det är nått med att man markerar bilden på nått sätt och drar ihop på ena sidan så det ser ut som det är längre bort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts