Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Tackar o bugar eller va det heter...

Antar att vi gör det eftersom att jag fick rätt svar :)

Någon som vet vad fonten i den här bilden heter??

post-650-1159550188_thumb.jpg

Jag tror att det är en rätt vanlig font som de transformat och warpat. Varför tog du inte signaturen jag gjorde åt dig? Den du fixade själv var inte så himla... Snygg... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är en rätt vanlig font som de transformat och warpat. Varför tog du inte signaturen jag gjorde åt dig? Den du fixade själv var inte så himla... Snygg... :)

hehe.. Jag vet vilket(?) font det var nu.. Porky's heter det.. nämligen jag som gjort bilden :)

Vet inte.. jag ska göra mig nåt ordentligt.. ville bara visa upp min snygga nya tröja jag köpt i Danmark :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande.

Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande.

Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop.

Jag kan hantera photoshop alltså, om det var så du menade.

Men att rita på det där sättet, den där stylen, ligger bortom mina kunskaper :/

Men deviantart var det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande.

Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop.

Hörru KR, hur gör man såna där fräsiga grejer som är i bakgrunden, som "solstrålar"... eller uppåtgående streck... eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Som på den här:

28_japanese_rising_sun_flag_778429_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avatar på annat ställe.

Ahh, jag gillar vector. Håller på att lära mig att göra tjejansikten och så vidare med vector. Jävla snyggt. ^_^

Hörru KR, hur gör man såna där fräsiga grejer som är i bakgrunden, som "solstrålar"... eller uppåtgående streck... eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Som på den här:

http://www.gr8gear.com/ProductImages/flags...0sun%20flag.jpg

Har för mig KalleR skrev det i tutorial- tråden som fanns på forumet. Sök, så kanske du hittar dem.

Kortfattat gör du ett mönster med vertikala, tjocka streckar som du sedan lägger på polar coordinates på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev så Photoshop-sugen nu på kvällskvisten så jag rotade fram någon planet-tutorial och följde den delvis. ^_^

Nu blev det rätt tråd tror jag.. :)

Edit:

En till planet!

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh, jag gillar vector. Håller på att lära mig att göra tjejansikten och så vidare med vector. Jävla snyggt. ^_^

Har för mig KalleR skrev det i tutorial- tråden som fanns på forumet. Sök, så kanske du hittar dem.

Kortfattat gör du ett mönster med vertikala, tjocka streckar som du sedan lägger på polar coordinates på.

Vectorinspererat iallafall :) har bara jobbat med pixelgrafik i photoshop. Men vectorer är nice, svårt att få det snyggt i exempelvis illustrator dock, jag är helt nybörjare i det.

Jepp, stämmer att jag lagt upp en tutorial på det här någonstans. ska söka...

... hittat.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=698999

Edit* Lägger upp här med:

1. skapa en ny bild med storleken 50x50 (mindre bild här ger fler "strålar" från solen och tvärt om).

2. Fyll ena halvan röd och andra halvan vit.

3. Gå till Edit -> Define Pattern, välj namn och tyck ok.

Du kan nu stänga denna bilden och du behöver ej spara den.

4. Skapa ett ny bild med storleken 500x500 (större bild här ger fler strålar).

5. Gå till Edit -> Fill, leta upp din nya pattern och tryck OK

6. Gå till Filter -> Dissort -> Polar Coordinates Välj Rectangular to Polar och tryck OK

7. Dra upp en rund markering i lagom storlek från mitten och utåt genom att hålla in shift och alt.

8. Fyll/måla i din markering med Rött.

Klar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Jag är ju på rätt forum iaf. Och jag tror jag borde fråga här :blink:

Kan någon vänlig själ tala om för mig hur man i Vegas gör bilden i slowmotion. Fast först ha kört den en gång vanligt?

Alltså först kör man videoklippet som det är, sen vill man köra det (eller en del av det) i slowmotion. Hur gör man då?

Och hur ritar man på bilden? Om det går? Alltså märka ut någonting på filmen. Det är ju bilden jag behöver hjälp med. Hur det ska se ut.

Tack på förhand. :rolleyes:

Edit: Lekte lite >_<

post-5272-1160996748_thumb.jpg

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...