spajdermän Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Har gjort någon form utav flyer. Blev rätt så nöjd. Den är gjord i paint. Ooo... Den var fiiiin Edit: G'damn. Ny sida Redigerad 28 september, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Nån som har en jättebra länk till en sida där det går att få tag i typ va ska vi slå till med en miljon(??) teckensnitt??? (behöver inte vara så några får va fler) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Nån som har en jättebra länk till en sida där det går att få tag i typ va ska vi slå till med en miljon(??) teckensnitt??? (behöver inte vara så några får va fler) dafont, om du och jag tolkar teckensnitt på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 (redigerad) dafont, om du och jag tolkar teckensnitt på samma sätt. Tackar o bugar eller va det heter... Antar att vi gör det eftersom att jag fick rätt svar Någon som vet vad fonten i den här bilden heter?? Redigerad 29 september, 2006 av Friberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Tackar o bugar eller va det heter... Antar att vi gör det eftersom att jag fick rätt svar Någon som vet vad fonten i den här bilden heter?? Jag tror att det är en rätt vanlig font som de transformat och warpat. Varför tog du inte signaturen jag gjorde åt dig? Den du fixade själv var inte så himla... Snygg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2006 Jag tror att det är en rätt vanlig font som de transformat och warpat. Varför tog du inte signaturen jag gjorde åt dig? Den du fixade själv var inte så himla... Snygg... hehe.. Jag vet vilket(?) font det var nu.. Porky's heter det.. nämligen jag som gjort bilden Vet inte.. jag ska göra mig nåt ordentligt.. ville bara visa upp min snygga nya tröja jag köpt i Danmark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Avatar på annat ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Avatar på annat ställe. Nickar du rutbritt ? Haha ^^, hmm, avataren, riktigt nice, kan inte du lära mig ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Nickar du rutbritt ? Haha ^^, Japp, underbart ellerhur rut på en del ställen också. Kan inte lära ut tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Japp, underbart ellerhur rut på en del ställen också. Kan inte lära ut tyvärr. Haha, underbart ja ^^ Finns det tutorials på att rita sådär då ? Eller får man gå på känsla, min känsla ligger på samma nivå som en elefants :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande. Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande. Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop. Jag kan hantera photoshop alltså, om det var så du menade. Men att rita på det där sättet, den där stylen, ligger bortom mina kunskaper :/ Men deviantart var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Jag skulle rekomendera dig att surfa runt på deviantart eller liknande och leta upp lite grejer du fastnar för och försöka skapa något liknande. Hur du ska gå tillväga med själva bilden kan jag ej svara på, men nöt guider på good-tutorials och liknande ifall du saknar kunskap. Det var så jag lärde mig photoshop. Hörru KR, hur gör man såna där fräsiga grejer som är i bakgrunden, som "solstrålar"... eller uppåtgående streck... eller hur jag nu ska uttrycka mig. Som på den här: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Hörru KR, hur gör man såna där fräsiga grejer som är i bakgrunden, som "solstrålar"... eller uppåtgående streck... eller hur jag nu ska uttrycka mig. Som på den här: Kamakazi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Avatar på annat ställe. Ahh, jag gillar vector. Håller på att lära mig att göra tjejansikten och så vidare med vector. Jävla snyggt. Hörru KR, hur gör man såna där fräsiga grejer som är i bakgrunden, som "solstrålar"... eller uppåtgående streck... eller hur jag nu ska uttrycka mig. Som på den här: http://www.gr8gear.com/ProductImages/flags...0sun%20flag.jpg Har för mig KalleR skrev det i tutorial- tråden som fanns på forumet. Sök, så kanske du hittar dem. Kortfattat gör du ett mönster med vertikala, tjocka streckar som du sedan lägger på polar coordinates på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Blev så Photoshop-sugen nu på kvällskvisten så jag rotade fram någon planet-tutorial och följde den delvis. http://img59.imageshack.us/img59/2185/planetenupbg0.th.jpg Nu blev det rätt tråd tror jag.. Edit: En till planet! http://img243.imageshack.us/img243/8550/planetgronomgjorduploadgg2.th.jpg Redigerad 7 oktober, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 http://img211.imageshack.us/img211/2267/photoshoplek2ng1.jpg Gillar att göra om färgerna i solnedgångar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ahh, jag gillar vector. Håller på att lära mig att göra tjejansikten och så vidare med vector. Jävla snyggt. Har för mig KalleR skrev det i tutorial- tråden som fanns på forumet. Sök, så kanske du hittar dem. Kortfattat gör du ett mönster med vertikala, tjocka streckar som du sedan lägger på polar coordinates på. Vectorinspererat iallafall har bara jobbat med pixelgrafik i photoshop. Men vectorer är nice, svårt att få det snyggt i exempelvis illustrator dock, jag är helt nybörjare i det. Jepp, stämmer att jag lagt upp en tutorial på det här någonstans. ska söka... ... hittat. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=698999 Edit* Lägger upp här med: 1. skapa en ny bild med storleken 50x50 (mindre bild här ger fler "strålar" från solen och tvärt om). 2. Fyll ena halvan röd och andra halvan vit. http://img10.imageshack.us/img10/1561/11jb1.jpg 3. Gå till Edit -> Define Pattern, välj namn och tyck ok. Du kan nu stänga denna bilden och du behöver ej spara den. 4. Skapa ett ny bild med storleken 500x500 (större bild här ger fler strålar). 5. Gå till Edit -> Fill, leta upp din nya pattern och tryck OK http://img10.imageshack.us/img10/7985/28bq.jpg 6. Gå till Filter -> Dissort -> Polar Coordinates Välj Rectangular to Polar och tryck OK http://img10.imageshack.us/img10/3986/225ji.jpg 7. Dra upp en rund markering i lagom storlek från mitten och utåt genom att hålla in shift och alt. 8. Fyll/måla i din markering med Rött. Klar! http://img10.imageshack.us/img10/1298/34ax.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fredde-93 Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) Kommer PS rookien här då! blev rätt nöjd för att vara bland de första gångerna jag gör nått seriöst med photo shop edit:fixade ett luftintag FÖRE/EFTER Redigerad 13 oktober, 2006 av fredde-93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Hmm. Jag är ju på rätt forum iaf. Och jag tror jag borde fråga här Kan någon vänlig själ tala om för mig hur man i Vegas gör bilden i slowmotion. Fast först ha kört den en gång vanligt? Alltså först kör man videoklippet som det är, sen vill man köra det (eller en del av det) i slowmotion. Hur gör man då? Och hur ritar man på bilden? Om det går? Alltså märka ut någonting på filmen. Det är ju bilden jag behöver hjälp med. Hur det ska se ut. Tack på förhand. Edit: Lekte lite Redigerad 16 oktober, 2006 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts