Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Okej, antar att detta är rätt tråd. Guider till Photoshop eller mer specifikt svar på frågorna:

Hur lägger jag in en "bild" bakom en annan utan att köra över den? Förklaring: Byta hela bakgrunden men fortfarande ha kvar alla objekten på bilden typ.

Skär bort specifika delar av en bild i ett mönster, alltså inte bara i fyrkanter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, antar att detta är rätt tråd. Guider till Photoshop eller mer specifikt svar på frågorna:

Hur lägger jag in en "bild" bakom en annan utan att köra över den? Förklaring: Byta hela bakgrunden men fortfarande ha kvar alla objekten på bilden typ.

Skär bort specifika delar av en bild i ett mönster, alltså inte bara i fyrkanter?

En metod är att markera bakgrunden med lassot och radera, sen klistra in den nya bakom i ett nytt lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En metod är att markera bakgrunden med lassot och radera, sen klistra in den nya bakom i ett nytt lager.

Jo det är väl ungefär det jag vill göra... Men jag är fortfarande osäker på hur utan att fucka upp bilden, men jag har lyckats fixa lite hjälp av en polare i skolan så det blir genomgång idag >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

yyy.

Fan va najs!

Satt i photoshop och lekte lite.. Testade svart/gula sträck och sånt.. När jag kollade på bilden så såg den ut som om den gjorde vågor! :ermm:

Syns inte så tydligt, men den ser ut att röra sig lite.. Kolla typ i mitten så.. tja.. kan inte förklara :P

illusion31er_715506_0.jpg

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan va najs!

Satt i photoshop och lekte lite.. Testade svart/gula sträck och sånt.. När jag kollade på bilden så såg den ut som om den gjorde vågor! :wub:

Syns inte så tydligt, men den ser ut att röra sig lite.. Kolla typ i mitten så.. tja.. kan inte förklara :(

*Bild^*

lol, det ser faktiskt ut som den gör lite vågor heh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...