Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

RavenE:

Hehe okej! programet ser ut att ha tillräcklig potential för att byta färg och klippa och klistra lite. så ge ej upp! försök igen och lägg lite mer tid på färgbytet för att inte få färg på fel ställen. Och ta ej vatten över huvudet, jag var också nybörjare och kunde inte byta färg snyggt jag heller i början, precis som alla andra bildregigerare. så börja med enkla projekt och arbeta dig uppåt! :lol:

.:Gurkan:.: du kan ju förklara vad det är du inte gillar istället

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RavenE:

Hehe okej! programet ser ut att ha tillräcklig potential för att byta färg och klippa och klistra lite. så ge ej upp!  försök igen och lägg lite mer tid på färgbytet för att inte få färg på fel ställen. Och ta ej vatten över huvudet, jag var också nybörjare och kunde inte byta färg snyggt jag heller i början, precis som alla andra bildregigerare. så börja med enkla projekt och arbeta dig uppåt! :lol:

.:Gurkan:.: du kan ju förklara vad det är du inte gillar istället

Lyktan..slå mig inte :'( *Gömmer mig* :'(

EDIT:*tittar fram, ser kalle komma fram till mig men en mora kniv*

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RavenE:

Hehe okej! programet ser ut att ha tillräcklig potential för att byta färg och klippa och klistra lite. så ge ej upp! försök igen och lägg lite mer tid på färgbytet för att inte få färg på fel ställen. Och ta ej vatten över huvudet, jag var också nybörjare och kunde inte byta färg snyggt jag heller i början, precis som alla andra bildregigerare. så börja med enkla projekt och arbeta dig uppåt! :lol:

Tackar! Det är precis sådant stöd jag behöver just nu :lol:

Kan du inte prova att göra något snyggt med min bild? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är negativ kritik som gör att man utvecklas. hade jag sagt att den var snygg hade du nöjt dig så och inte försökt göra den bättre.

Fälgen är i fel vinkel mot orginalbilden, och det krävs en del kunskaper för att lyckas ändra vinkeln på hela däcket. du har tyvärr inte lyckats med det. och just den biten är jag inte säker på att jag skulle klara av heller.

Ja jag kan göra bättre, men känner ej gör att ge mig på en sån kass bild. Lågupplöst och pixlig. mkt roligare att jobba med störrebilder/bättre kvalité

Föresten, på tal om att göra bättre, jag shoppade ju faktiskt en 240 för nån månad sen. ett projekt som tog mer än en vecka att få till det resulatet du ser nedan. fast den är ändå inte klar, och kommer nog aldrig bli:

ORGINAL

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...or_killinga.jpg

MOD:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/242_4.jpg

Snyggt!

dock finns det några brister..

lyset och fronten ser väldigt ditmålad ut (förmodligen för att de är de :lol: ) men det ser helt mysko ut

annars så har du fått till reflektionerna grymt bra killen!

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VARNING! JAG ÄR EN NOOB PÅ PHOTOSHOP OCH DETTA ÄR MITT FÖRSTA SERIÖSA VERK! BILDEN NI KOMMER SE ÄR DÅLIG!

Så illa var det kanske inte du skulle ju ha kortat av regnbågen vid husets tak så man ser att den går bakom. Sedan ska den ju inte gå framför tornena, och kanske andra färger på regnbågen så den ser ut som att den passar mer, hur man nu förklarar.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då var jag här igen med en bild.

Jag själv tycker att den är ganska bra gjord, men jag är ju fortfarande newbie inom retuchering...

Orginal:

Mod:

Ja, jag vet att framhjulet inte är i rätt vinkel, men jag tog bara första bästa bild.

Sen att neonlyset kanske inte är så snyggt, är för att jag inte vet hur jag ska göra för att få det snyggare...

Så, KalleR, vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då var jag här igen med en bild.

Jag själv tycker att den är ganska bra gjord, men jag är ju fortfarande newbie inom retuchering...

Orginal:

Mod:

Ja, jag vet att framhjulet inte är i rätt vinkel, men jag tog bara första bästa bild.

Sen att neonlyset kanske inte är så snyggt, är för att jag inte vet hur jag ska göra för att få det snyggare...

Så, KalleR, vad tycker du?

Färgen är för stel

hjulen måste du förvränga mer..ser int klokt ut

bumpern kandu slänga

vette fan om du gjorde en fönster tint med om du jorde dt så var dt den ända detaljen jag int märkte nå fel på.

får man fråga hur du färgar om bussen? för dt ser int klokt ut <_<

där har du lite kritik ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...