Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Sorry för Dubbelpost men kolla här, nu kopierade inte jag utan jag såg fonten jag ville ha ligga inne på X:/Windows/Fonts:

Men asså hur får jag då denna font att hamna i PhotoShop??

Eller jag tror det fungerar. :wub:

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ingen som kan hjälpa mig!? :lol: Jag vill göra raka linjer inte en PIL! Fast jag väljer linje!

Jag antar att du menar Photoshop...

Då tar du den fyrkantiga markeringsramen, drar en avlång rektangel, fyller med önskad färg, går upp i menyn "Lager", gå in på knappen "Nytt lager" tryck på Lager via utklippning (eller vad det heter om du har det på svenska)...

Voila så har du en rektangel som du kan forma om i önskad form... Om du nu vill ha fler linjer behöver du inte göra om samma procedur istället håller du i Alt samtidigt som du trycker på din rektangel och drar den nya åt sidan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh. Busted. Men jag har gjort den. Följde hur man gjorde tills jag blev nöjd. ;P

Den guiden är grym så jag har också gjort en! Men jag lyckas inte med de sista stegen där man ska lägga in en till färg och ändra lite brightness, contrast och levels... Eller iallafall så blir det inte snyggt... Får försöka igen någon annan gång...

Edit: Lyckades nu :rolleyes:

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...