Hultenius Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Det verkar vara några terrorister som försöker spamma ner forumet med onödiga medlemmar, dvs de registrerar ca 5 medlemmar på ca 5 min och minst en gång varje dag. Jag kan inte göra så mycket åt det i och med att det är olika IP-nummer varje gång. För att stoppa detta måste man nu aktivera sitt medlemskap via mail varje gång man skapar ett nytt. Jag har även tagit bort den gamla och "lättare" flood kontrollen där man bara behövde skriva in några siffror. Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna. Vi ska bli av med den där/dom där terroristerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Glömde säga att detta endast är temporärt tills terroristerna har slutat, sen blir säkerheten som vanligt igen. Alla medlemmar som registrerat sig men inte har aktiverat kontot finns i gruppen "Awaiting Authorisation". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 mycket bra!!!! men varför inte alltid ha det så med mail Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna. Va? Jag trodde redan att det var så att man måste ha en unik e-postadress... Självklart ska det vara så att man bara kan registrera en e-postadress till en användare. Om man dessutom måste bekräfta medlemsskapet genom att trycka på en länk i ett e-postmeddelande, så hindrar ju det att någon bara skriver in en massa e-postadresser som inte är hans/hennes! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Så är det i typ nästan alla forum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BTBoresund Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Skitt bra gör så ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 27 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2003 Så är det i typ nästan alla forum GTASajtens forum är inte som andra forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 28 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2003 Det verkar vara några terrorister som försöker spamma ner forumet med onödiga medlemmar, dvs de registrerar ca 5 medlemmar på ca 5 min och minst en gång varje dag. Jag kan inte göra så mycket åt det i och med att det är olika IP-nummer varje gång. För att stoppa detta måste man nu aktivera sitt medlemskap via mail varje gång man skapar ett nytt. Jag har även tagit bort den gamla och "lättare" flood kontrollen där man bara behövde skriva in några siffror. Om detta inte fungerar kommer jag att begränsa så att varje medlem måste ha en unik email-adress och om inte det fungerar kommer jag att stänga av registreringen helt och hållet. Totalt har runt 100 falska medlemmar skapats inom de senaste månaderna. Vi ska bli av med den där/dom där terroristerna varför gör du inte så att du måste godkänna den nya medlemmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 28 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2003 varför gör du inte så att du måste godkänna den nya medlemmen? förstå hur mykke forumet skulle losa på det.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 28 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2003 förstå hur mykke forumet skulle losa på det.... nej...man losar mer på att stänga av så det inte kan bli fler medlemmar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2003 kollade "Awaiting Authorisation" och såg namnet boybad, troligtvis samma som tommyboy och och det där andra namnet han hade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2003 Hehe, "BUSTED!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2003 weeeeeeeeee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 29 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2003 nej...man losar mer på att stänga av så det inte kan bli fler medlemmar... varför? Det e typ 20 ny medlemmar på dag/vecka så man losar på att hultan ska godkänna dom en efter en...sen kanske dom glömmer bort forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2003 varför? Det e typ 20 ny medlemmar på dag/vecka så man losar på att hultan ska godkänna dom en efter en...sen kanske dom glömmer bort forumet!!! nej du...fel...man tjänar nog istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vampire Skrivet 26 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2003 men tänk om det e nåfgra som skaffar hit spammare då jag kan en hemsida som gärna spammar ner andra forum . jag har förstört mycket på andra sidor när jag har blivit varnad eller bannad. så fort jag blir varnad eller bannad så gör jag så här gå till sidan och säger til dom. men här kommer jag inte att göra det så va lungna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2003 Väldigt omoget, du borde verkligen be dom sidorna om ursäkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 26 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2003 men tänk om det e nåfgra som skaffar hit spammare då jag kan en hemsida som gärna spammar ner andra forum . jag har förstört mycket på andra sidor när jag har blivit varnad eller bannad. så fort jag blir varnad eller bannad så gör jag så här gå till sidan och säger til dom. men här kommer jag inte att göra det så va lungna Smart, det ska jag prova. (inte) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 Va? Jag trodde redan att det var så att man måste ha en unik e-postadress... Självklart ska det vara så att man bara kan registrera en e-postadress till en användare. Om man dessutom måste bekräfta medlemsskapet genom att trycka på en länk i ett e-postmeddelande, så hindrar ju det att någon bara skriver in en massa e-postadresser som inte är hans/hennes! hm..... skulle gissa på att drygt 35% här på forumet har mer än en e-mailadress Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 jag har 7 tror jag... men använder bara 1.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts