okka Skrivet 13 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2023 Nä, riktigt så är det väl inte. Men jag har lite problem med elen i två rum. a) Badrummet Typiskt exempel på vad jag läst mig till borde vara krypström. Lysrören tar ibland en minut att komma igång. Det hjälper inte att byta rören. Är det här något som jag enkelt kan hobbyfixa? Eller behöver jag verkligen lära känna en elektriker? b) Sovrummet Vår dimmer fungerar inte alls. Och jag förstår inte riktigt vad felet är. Den går som inte att stänga av, är den i så är den alltid på. Jag kan dimma den, men själva "av"-trycket biter inte på den, då blir den bara tänd på nytt. Om ni förstår hur jag menar ... Frågan är samma som för a: är det här något som jag enkelt kan hobbyfixa? Eller behöver jag verkligen lära känna en elektriker? xoxo o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2023 Dimmern låter ju som att du bara behöver byta ut, iallafall. Om det inte är mer än fel på strömbrytaren s.a.s. behövs ingen elektriker. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 augusti, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2023 8 timmar sedan, Henkibojj skrev: Dimmern låter ju som att du bara behöver byta ut, iallafall. Om det inte är mer än fel på strömbrytaren s.a.s. behövs ingen elektriker. Ha! Det fungerade! Tack! Så till krypströmmen: what to do? xoxo o 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2023 2023-08-13 at 12:40, okka skrev: Nä, riktigt så är det väl inte. Men jag har lite problem med elen i två rum. a) Badrummet Typiskt exempel på vad jag läst mig till borde vara krypström. Lysrören tar ibland en minut att komma igång. Det hjälper inte att byta rören. Är det här något som jag enkelt kan hobbyfixa? Eller behöver jag verkligen lära känna en elektriker? Killgissning: det är inte en äldre armatur som använder glimtändare? Testa i så fall att byta den. För du märker inga andra problem än att det tar tid att starta lampan? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 15 augusti, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2023 (redigerad) 19 timmar sedan, Kebab skrev: Killgissning: det är inte en äldre armatur som använder glimtändare? Testa i så fall att byta den. För du märker inga andra problem än att det tar tid att starta lampan? Jag älskar den här inställningen! Aldrig hört talas om glimtändare förr. Men ... det ser väl inte ut som om jag har såna, va? Liksom, rören går rätt in. edit: nu har jag läst på! Det här kallas kompaktlysrör. Fasas tydligen ut nu under 2023, så ja, imorgon köper jag mig ett par LED som ersätter. Hoppas det löser problemen! Redigerad 15 augusti, 2023 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 augusti, 2023 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2023 Ha! Jag bytte till LED och det fungerade! Jag älskar forum. Tack för bollandet. Får se var förädraledigheten tar mig, om jag kommer starta fler trådar om hemmafixande. Peace. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 19 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2023 Kul att det löste sig och tack för att du bidrar till att väcka forumet till liv igen! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 augusti, 2023 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2023 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts