notorius Skrivet 15 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2003 Jag undrar om det finns någon som vet hur man tar screenshots på ett ps2 spel t.ex. VC ? Vad behöver man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 15 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2003 Jag undrar om det finns någon som vet hur man tar screenshots på ett ps2 spel t.ex. VC ? Vad behöver man? Webcam eller Digitalkamera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2003 Eller ett grafikkort som har Video-IN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 15 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2003 Eller ett grafikkort som har Video-IN! hmm..Jag har det (S-VHS in) och S-Vhs sladd (Kort sagt allt som behövs) Vilket program fixar de då) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2003 hmm..Jag har det (S-VHS in) och S-Vhs sladd (Kort sagt allt som behövs) Vilket program fixar de då) Jag använder Windows Movie Maker som följer med Win XP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 16 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2003 Om jag har en digitalkamera, kan jag ta bilder då? Om jag kan, vart ska jag koppla den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 16 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2003 Eller ett grafikkort som har Video-IN! jag skall ha "Video in" på min dator ! men jag har bara en gul kontakt på min... den gula för skärm du vet... och nån annan stans på datorn (baksidan) så finns det en kontakt som ser ut som en PS2 port... (ps2/ mus eller tangentbord.) heter nog nått med "Video"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2003 Om jag har en digitalkamera, kan jag ta bilder då? Om jag kan, vart ska jag koppla den? Ja, det är det som en digitalkamera är till för Mer info om hur du kopplar den till datorn följer nog i manualen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2003 jag skall ha "Video in" på min dator ! men jag har bara en gul kontakt på min... den gula för skärm du vet... och nån annan stans på datorn (baksidan) så finns det en kontakt som ser ut som en PS2 port... (ps2/ mus eller tangentbord.) heter nog nått med "Video"... Den gula är en "composite" utgång för TV-ut. Min Video-IN ingång ser ut som en svart SVHS-kontakt om du vet hur en sån ser ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 17 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2003 Den gula är en "composite" utgång för TV-ut. Min Video-IN ingång ser ut som en svart SVHS-kontakt om du vet hur en sån ser ut. som en antänn kabel ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 17 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2003 som en antänn kabel ? nästan...som ett ps2 mus/tangenbords uttag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 19 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2003 notorius: du får ta en bild på TV skärmen.. precis som man tar ett vanligt foto.. sen lägger du in bilden på datorn och sparar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 19 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2003 det blir skitdåligt ju:(....kan man inte koppla digitalkameran tillps2 och bara ta bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 19 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2003 nästan...som ett ps2 mus/tangenbords uttag som jag har nämt i min text då alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 19 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2003 Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 20 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2003 notorius: Tyvärr.. Det går inte.. Vad ska du ha bilderna till då? Är det ngt speciellt du vill ha bilder på kan jag kolla om jag kanske kan få det lite bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 20 april, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 april, 2003 Jag behöver inte bilderna till något speciellt, jag vill bara ta några screenshots lite då och då. Kan du inte förklara på ett enkelt sett hur du gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 22 april, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2003 notorius: först stänger man av blixten på kameran, om man har automatisk. sen försöker du få spelet att vara så "stilla" som möjligt. spring inte omkring med gubben eller så. se till att rummet där TVn står är välupplyst och att inget ljus reflekterar sig i skärmen. sätt/lägg dig ner framför TVn, så att du får kameran i samma höjd som det du ska fota. ta en bild. det kan ta en stund att få in riktigt snygga bilder, men med lite tålamod så ska det säkert gå bra. man kan tyvärr inte få samma kvalitét som en screendump, men det brukar bli okej.. hoppas det blir bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts