dibel Skrivet 17 januari, 2022 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2022 Oi, GTAsajtare. Har någon av er "spelat" Anden i glaset någon gång? Var det skrämmande? Vad för frågor ställde ni? Jag "spelade" hyffsat mycket i barndomen. Frågor om vem som är snyggast i klassen och vidare banala frågor. Det största minnet är från sommaren 2001. Då "spelade" jag och en polare i dagsljus och jag minns hur jag frågade "Vilka vinner Allsvenskan?". Svaret blev Hammarby. På hösten, 21 oktober 2001, så vanns guldet av Hammarby för första och hittills enda gången. Även andra grejer hände 2001 ex.vis. 9/11. Så, tråden om Anden i glaset är här. Dela med dig av dina minnen av detta. (Jag vet att det är kvinnligt med sejdande, men även Oden sejdade så jag känner mig lugn) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 18 januari, 2022 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2022 2022-01-17 at 19:57, dibel skrev: (Jag vet att det är kvinnligt med sejdande, men även Oden sejdade så jag känner mig lugn) Jag har inget emot att det anses feminint, jag tycker dock att det är mycket roligt med humbug. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 januari, 2022 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2022 Kul tråd faktiskt. Har aldrig utfört detta och tror såklart inte på det. Men känns ändå som att det är något jag har missat i barndomen, så jag skulle faktiskt vilja ha gjort det för sakens skull. BTW: kanske ett nytt Lajjan testar? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 januari, 2022 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2022 (redigerad) Intressant att ni inte tror på det. Själv är jag övertygad då jag har massor av egenupplevda bevis. Så som jag minns reglerna så ritade man upp alfabetet samt "Ja" och "Nej", "Start" och "Slut" på ett papper (som kunde vara en samling av flera papper ihop). Ett ljus tänt som man håller glaset över och värmer upp lite lätt för att sedan tyst viska frågan i glaset så att ingen annan hör. Sedan sätter man glaset upp och ned på "Start" och alla närvarande sätter fingrarna lätt på glaskanten för att sedan låta "anden" (Shaitan eller någon annan djinn?) glida glaset över "spelplanen". Oftast bildas det riktiga ord. Jag är i alla fall övertygad då jag ser tillbaka på mitt Liv. Redigerad 19 januari, 2022 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts