Jump to content

Hur mycket realism är egentligen för mycket?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

I några av de previews vi fått se diskuteras realismen i spelet. Visst vill vi väl alla se en solcykel som är realistisk och ju bättre rörelsemönster djurlivet har desto bättre, men frågan är egentligen uråldrig: Hur mycket realism är för mycket i ett spel? Sedan GTA: San Andreas har det diskuterats om det inte borde finnas gränser för hur långt man kan åka med sitt fordon innan det behöver tankas, och borde det inte vara en mycket vanligare företeelse att äta mat?

TELEMMGLPICT000175195534_trans_NvBQzQNjv

The Telegraph har en artikel som pratar lite om detta. Det berättas om att Arthur Morgan behöver bada, äta, sova, rengöra sina vapen och sköta sin häst. Så långt är allt väl, men hur mycket av detta kommer att påverka gameplay? Är det minispel som behöver utföras eller kommer spelet/hästen helt enkelt vägra fortsätta förrän man slagit läger? Vad händer med jaktsessioner i kvällningen om det är det enda man skulle vilja göra en fredagkväll till sen natt — måste man sova flera gånger för att få tillbaka kvällsljuset, och kan man ens göra det utan att spelmekaniken ballar ur? I Fallout-serien kan man trycka på Select för att få fram en vänteräknare, där man kan stå precis var som helst och vänta in 48 timmar så länge man inte är upptäckt av fienden. Inga stats försämras (vad jag minns), men de kan förbättras av att sova. Vad är logiken?

Enligt Kotaku kommer man dessutom att behöva spänna hanen på sin pistol med en extra knapp (eller bara ett extra tryck på avfyrarknappen?) för att ladda nästa skott i revolvermagasinet av pistolen. Coolt, eller för mycket? Om det ändå ska göras skulle jag väl hellre se en R1-R2-manöver för att känna att handkontrollen blivit en pickadoll snarare än att varje skott är en dubbel knapptryckning. Varken häftigt eller roligt.

Citera

In a more radical departure from most other games with guns, firing a bullet will usually take two button presses: one press to fire, and a second to pull back the hammer for the next round. This may make the guns feel more real, or at least slows down the pace of gunfights.

Vad tror ni? Vad skulle ni vilja se bli krav i spelmekaniken och vilka saker skulle ni helst slippa se?

-

Bonus från Kotaku:

Citera

I was told that horses come in various breeds, and that you can bond with them and learn new skills, like a dramatic skid-stop or a dressage side-step. After seeing the game’s first trailer, we and others had wondered if the horse’s testicles were animated. I asked, and they told me that the testicles shrink and expand depending on the temperature in the game world. Details, details.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...