Ma__Cipriani Skrivet 5 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2016 (redigerad) Vet inte hur jag ska googla för att få fram svaret så jag ser om någon här kan hjälpa mig. Helt enkelt, jag maxar alla inställningar i grafikkortet och det ser bra ut i spelet, men när jag filmar så verkar det inte alls fungera. Vad är det jag har eller inte har ställt in som gör att det blir så? Filmar med Fraps. Print-screen i spelet: Print-screen från den inspelade filen: Redigerad 5 april, 2016 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2016 Filmar du med samma upplösning som du spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 5 april, 2016 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2016 (redigerad) Eh, det vet jag inte...jag har inställt på Full-size i Fraps men utöver det har jag ingen aning hur man kontrollerar sådant. Filmerna blir 1920x1080 som jag har inställt i spelet. Kan det ha att göra med vilken storlek jag har på skärmen? Återigen, totalt borta gällande sådant. Jag ska prova att ställa in upplösningen så som skärmen är.E: Nope, det fungerade inte.Provat Bandicam. Same shit. Redigerad 5 april, 2016 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 5 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2016 Nu kan inte jag allt för mycket om sånt här, men kan det ha något med hur många FPS du spelar in i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 5 april, 2016 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2016 Provat i 30 och 15, ingen skillnad :/ Det måste vara någonting enkelt jag missat totalt, för det är väldigt konstigt att det flyter på klockrent i spelet. Får prova några andra inspelningsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 6 april, 2016 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2016 (redigerad) Problemet löst! Fick lite "experthjälp" och det var helt enkelt bara att inte köra FXAA utan bara MFAA och spelet ser exakt lika bra ut och inspelningarna visar på god AA-aktivitet. Kan tydligen ha något att göra med att Fraps filmar snabbare än grafikkortet jobbar så nu vet man kanske lite mer till nästa problem Lösning 2: Shadowplay tycks klara av båda inställningarna samtidigt... Redigerad 6 april, 2016 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2016 Och jag som inte kan något om grafik alls undrar vad skillnaden är mellan bild 1 och 2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 6 april, 2016 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2016 Om du tittar på båda bilderna i helskärm, ser du att den ena Tommy är väldigt kantig och den andra är inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2016 Om du tittar på båda bilderna i helskärm, ser du att den ena Tommy är väldigt kantig och den andra är inte det Jag ser ingen skillnad över huvud taget förutom att det finns en prick på hotellet längst till höger samt en mås i ena bilden men inte den andra. Båda är tagna i fel aspect ratio, staketet är skitfult på båda bilderna och Tommys högra överarm sticker utanför skjortan på en fläck. Är det den röda balkens omärkbara pixlighet som problemet gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 6 april, 2016 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 april, 2016 Aight, du ska få bättre exempel. Ser du inte skillnad på dessa bör du omedelbart uppsöka ögonläkare och vänligen lek inte Finn Fem Fel igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2016 Jag ser ingen skillnad över huvud taget förutom att det finns en prick på hotellet längst till höger samt en mås i ena bilden men inte den andra. Båda är tagna i fel aspect ratio, staketet är skitfult på båda bilderna och Tommys högra överarm sticker utanför skjortan på en fläck.Är det den röda balkens omärkbara pixlighet som problemet gäller?På den röda balken som pekar snett uppåt till höger syns det absolut bäst. Ett tips annars är att öppna båda bilderna i varsin flik och ctrl + tab:a emellan för att se skillnader mellan två bilder om man inte hittar det direkt själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts