Kebab Skrivet 1 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2015 Jakten på den nya tvåhundringen fortsätter. Idag kom jag på kvällen och fick ut två vanliga hundralappar. Undrar när de fyller på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2015 Jakten på den nya tvåhundringen fortsätter. Idag kom jag på kvällen och fick ut två vanliga hundralappar. Undrar när de fyller på... http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/nya-tvahundringen-sen-i-bankomaten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 oktober, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2015 http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/nya-tvahundringen-sen-i-bankomaten Jodå, jag var vid en bankomat här i stan som har fått! Tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2015 Jag hade nästan hoppats på att dagens kassa skulle innehålla nya fräscha sedlar när jag öppnade. Men inte då, och inte fasen har jag fått se någon ny sedel under hela arbetsdagen heller. Man blir ju nästan förbannad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2015 Jag hade nästan hoppats på att dagens kassa skulle innehålla nya fräscha sedlar när jag öppnade. Men inte då, och inte fasen har jag fått se någon ny sedel under hela arbetsdagen heller. Man blir ju nästan förbannad!Jobbar du i butik eller? Ger ni ut nya sedlar till kunderna om ni har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 3 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2015 Jag jobbar på ICA och har inte heller sett någon ny sedel än, sjukt tråkigt haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2015 Jag har inte heller fått nån ny sedel alls! Jag tog ut 200 bara för att chansa på ny sedel men det blev inget. Aja, om nån vecka måste det ju ha hänt nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2015 Lista över de 80-tal automater som börjar kasta ur sig 200-lappar på tisdag:BorlängeKupolen 50 SödraEnköpingTorggatan 32GävleNians köpcentrumRullstensvägen 4GöteborgBrahegatan 5b, Infocenter Nordstan (två automater), Kortedala torg 3, Linnegatan 30, Mariaplan 5, Redbergsvägen 11.HedemoraÅsgatan 70HuskvarnaKungsgatan 37JönköpingRåslätts affärscentrum, Sparvhöksgatan 1Västra storgatan 16Österängens centrum, Birkagatan 2KalmarKöpcentrum Giraffen, Verkstadsgatan 6KarlskronaBorgmästaregatan 13KramforsLimstagatan 13KristinehamnKonsum Värmland, Broängsgatan 10Kungsgatan 29LindesbergKristinavägen 37LinköpingBrokindsleden 2, Mårdtorpsgatan 29,Skäggetorps centrum 2Stora torget 5LyckebyAmiralen köpcentrum, Verkövägen 5Videby centrum, Stationsvägen 20MalmöAmiralsgatan 81, Bergsgatan 54, Claesgatan 6, Lantmannagatan 59, Munkhättegatan 152, Nydalatorget 4, Södra förstadsgatan 42, Wachtmeister väg 11.NässjöRådhusgatan 23 (två automater)OlofströmÖstra storgatan 11SandvikenBjörksätra centrumSkellefteåOK/Q8, Nöppelbergsvägen 1 Torget 2StockholmCentralplan 23 (två automater), Gullmarsplan t-banan, Hornsgatan 56, Regeringsgatan 42, Sabis Fältöversten (Karlaplan 13), Kistagången vid Synsam, Kista centrum, Täby centrum.SundsvallICA Nacksta, Axvägen 1 Ikea Birsta, Gesällvägen 3 Medborgargatan 28SörbergeBölevägen 9TimråCentrumhuset, Köpmangatan 31UmeåBjörnvägen 1ICA, Strömpilsplatsvägen 41OBS Stormarknad, Cementvägen 2Universitetssjukhuset, Lasarettsbacken 1VisbySödervägen 6, Tjelvarvägen 8.VästervikCOOP Extra Skotten, Allén 62VästeråsHälla centrum, Emausgatan 35, Råby centrum, Skiljeboplatsen 2, Vasagatan 15.VäxjöKungsgatan 5YstadStortorgetÖrebroDrottninggatan 24, Drottninggatan 35, Järnvägsgatan 16B, Drakenbergsgatan 1. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 4 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2015 Lista över de 80-tal automater som börjar kasta ur sig 200-lappar på tisdag: ... Galet, inte en bankomat ovanför Västerbotten. Hej, liksom, en tredjedel av Sverige är, som vanligt, inte representerat. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2015 Vem använder kontanter idag? Använder uteslutande kort. även om jag bara handlar för n 5.a 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 oktober, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 Vem använder kontanter idag? Använder uteslutande kort. även om jag bara handlar för n 5.aSamma här egentligen, men nu är det ju något historiskt som sker med sedlarna, så det är klart man vill vara med på tåget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 Jobbar du i butik eller? Ger ni ut nya sedlar till kunderna om ni har? Ja det gör jag. Javisst, ligger det nya sedlar i kassan så är de ju till för att ges ut till kund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 5 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 ... Galet, inte en bankomat ovanför Västerbotten. Hej, liksom, en tredjedel av Sverige är, som vanligt, inte representerat. En tredjedel av Sveriges landsyta men å andra sidan mindre än en tiondel av Sveriges befolkning. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 En tredjedel av Sveriges landsyta men å andra sidan mindre än en tiondel av Sveriges befolkning. Justja, minoriteter förtjänar inte fördelar eftersom de är färre! Tack för påminnelsen om hur världen fungerar! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 5 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 Justja, minoriteter förtjänar inte fördelar eftersom de är färre! Tack för påminnelsen om hur världen fungerar! Det sa jag inte. Jag ville bara jävlas lite! mvh 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 5 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2015 Vem använder kontanter idag? Använder uteslutande kort. även om jag bara handlar för n 5.a Det finns 80 miljarder svenska kronor i omlopp som kontanter enligt riksbanken, så det är fortfarande en hel del personer som använder dem. Jag såg en 200-lapp för första gången idag. En butiksanställd visade upp den för en kund och jag tjuvkikade lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2015 ... Galet, inte en bankomat ovanför Västerbotten. Hej, liksom, en tredjedel av Sverige är, som vanligt, inte representerat.Äsch, ingen bryr sig om pistvakter och samer. Har de ens bankomater så långt norrut, om ens civiliserade bygder och samhällen? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2015 Såg och höll i en tvåhundralapp idag! Oklart hur den kom till Uppsala då man inte kan ta ut dessa här. @Vice. Det finns 9 miljoner 100-lappar medans det finns drygt 11 miljoner 500-lappar. Det tycker jag är konstigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2015 Det finns 80 miljarder svenska kronor i omlopp som kontanter enligt riksbanken, så det är fortfarande en hel del personer som använder dem. Eller så är det inte så många men de är istället stenrika — i kontanter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 6 oktober, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2015 (redigerad) Eller så är det inte så många men de är istället stenrika — i kontanter? Går väl att anta att en hel del butiker har väldigt mycket kontanter också, jag kan väl inte riktigt skriva ut siffror över hur mycket kontanter den butiken jag jobbar på har, men det är ju x-antal tusen i varje fall. Plus bankomaten i butiken, Det är ju trots allt väldigt många äldre som handlar med fem hundra lappar. Redigerad 6 oktober, 2015 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts