Henkibojj Skrivet 2 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2015 !Hola! Jag försöker skapa ett gästkonto på Windows 8.1. Att skapa kontot är en baggis, men att få det att kunna använda Spotify är desto svårare. Allt jag vill är att kunna erbjuda min dator på fest för att använda Spotify och Firefox för mina gäster, utan att de kollar runt på mina egna filer och mappar eller personligt webbläsarinnehåll. Firefox har inga begränsningar och det var bara att lägga till en genväg på skrivbordet eller startmenyn. Spotify verkar vara mycket svårare och trots att jag fipplat runt i olika administratörsmenyer kan jag inte få mitt gästkonto att varken öppna eller ens hitta mapp eller exefil för Spotify. Hur får jag mitt gästkonto att upptäcka Spotify, helt enkelt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 2 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2015 Kan det vara så att du får ladda ner Spotify exe:n och installera på gästkontot?Har för mig att jag gjorde det till en fest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2015 Kan det vara så att du får ladda ner Spotify exe:n och installera på gästkontot? Har för mig att jag gjorde det till en fest. Tack, det funkade. Skumt att man ska behöva tanka ett program två gånger bara för att det är olika användare. Trodde att det gick att hantera smartare än så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 2 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2015 Tack, det funkade. Skumt att man ska behöva tanka ett program två gånger bara för att det är olika användare. Trodde att det gick att hantera smartare än så Det är så att man ska kunna installera utan administratörsrättigheter tror jag. Tacksamt i stora kontorslandskap där varje dator är hårt nedlåst vad gäller installation av program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2015 Tack, det funkade. Skumt att man ska behöva tanka ett program två gånger bara för att det är olika användare. Trodde att det gick att hantera smartare än så Det är väl det som är meningen, att gästkontot INTE ska få tillgång till alla dina privata saker, typ program och annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts