Lajnux Skrivet 15 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2015 Hej mina vänner! Jag har under de senaste månaderna haft ett mindre trevligt problem. Innan problemet uppstod kunde jag utan problem kolla film på tv:n via datorn med hjälp av en vanlig hdmi-kabel men rätt som det var så slutade det fungera. Datorn vill inte tillkännage att tv:n existerar. Högerklickar jag alltså på skrivbordet och går in i "skärmupplösning" så får jag upp båda mina datorskärmar men inte tv:n. Vad är problemet? Jag har provat byta uttag både på datorn och tv:n utan framgång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2015 Har du testat om HDMI-kabeln fungerar med dina skärmar? Den kanske är trasig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2015 Fungerar någonting annat på TVn? Konsol, DVD-spelare, etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2015 Jag stekte HDMI-uttagen på min förra tv när jag kopplade in kabeln när datorn var påslagen. Tydligen ganska mycket spänning i kablarna och vissa tv-apparater är ganska känsliga. Därför är det intressant att veta om något annat fungerar, som Gof skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2015 Jag stekte HDMI-uttagen på min förra tv när jag kopplade in kabeln när datorn var påslagen. Tydligen ganska mycket spänning i kablarna och vissa tv-apparater är ganska känsliga. Därför är det intressant att veta om något annat fungerar, som Gof skriver. Är det någon som kopplar in kabeln när datorn är avstängd?!? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 augusti, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2015 Min PS4:a är inkopplad i tv:n via HDMI utan problem. Har provat båda HDMI-uttagen på tv:n och dem verkar fungera finfint. Har även provat använda en annan HDMI-kabel mellan datorn och tv:n utan att få det att fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 augusti, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2015 Är det någon som kopplar in kabeln när datorn är avstängd?!?Precis min tanke... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts