Hultenius Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 GTAsajtens Forum har moderniserats enligt Refresh '15. För mer information om vad detta innebär, se tråden Uppgradering 28-29 juli.Den här uppgraderingen har varit stor, kanske till och med den största i forumets historia. Vi har hoppat över flera stora lanseringar av den underliggande forum-mjukvaran för att landa direkt på det senaste av det senaste. Ungefär som en uppgradering från Windows XP till Windows 10 för att ta ett aktuellt exempel.Dessutom har ett stort antal special-script körts i för att värna om forumets historiska inlägg. Det största ingreppet går under namnet operation "Suck The Internet". Med hjälp av archive.org, YouTube API och gammal bild-data från gtasajten.com har en stor del material (speciellt bilder) återställts. Trasiga bilder som inte kunnat återställas samt YouTube-klipp som inte längre är tillgängliga har ersatts med tydlig information.Trots flera test-migreringar är det svårt att testa allt. Jag har redan identifierat några konstigheter som jag kommer lägga fokus på.Det är viktigt att ni rapporterar ev. dataförluster ni hittar (t.ex. trasiga länkar som inte var trasiga förut, text och bilder som har försvunnit etc.).Det är svårt att åtgärda dataförluster i efterhand. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 juli, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Ska också påpekas att allt är långt ifrån klart. Jag har pushat för att få igenom uppgraderingen först och fixa all kuriosa i efterhand.Några områden som det kommer jobbas på:Epost. Fungerar inom alls just nu.Logo/header omarbetning. Var tyvärr väldigt svårt att få den att se bra ut i alla upplösningar.Forumikonerna fungerar lite sådär.Flytt av trådar till de nya forumen.Översättning saknas lite här och där. Kontinuerligt arbete.Om du läser det här innan kl. 23 så är också risken stor för att en del nyare inlägg ser lite konstiga ut, men det är ingen fara. Forumet har spenderat över 24h på att bygga om alla inlägg och är snart klar. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 juli, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Sådär, nu ska ni kunna skriva här också. Något hade blivit fel med rättigheterna under uppgraderingen... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 FIRST!!1!Ser bra ut. Färgtemat kan jag tycka vore bra att utöka lite mer från paletten vit-vitare-ljusvitt-lättgrå till något mer färgglatt eller åtminstone mer nyanserat. Mobilversionen på min Galaxy S2 såg rätt flackig ut, men det ser bra ut på PC. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Noice. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 (redigerad) Nu är hypen äkta! Känns jävligt ovant, men riktigt kul!Får man ställa en ärlig fråga, Hultan? Hur kommer det sig egentligen att du har drivet kvar att uppdatera (och betala för) det här forumet efter alla långa år sedan huvudsidan lades ner? Vill passa på att tacka. Men bara så att ni vet, ifall GTASajten någonsin blir utslaget av en meteorit så ses vi på /r/forat. Edit: Ser ett litet misstag bara, jag verkar inte ha fått mina adminrättigheter än. Edit2: Man kan se sina gamla varningar nu ifall man går in på profilen. Redigerad 29 juli, 2015 av Kebab 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 (redigerad) Hallå, herr Hultenius?Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor. There was a problem processing the uploaded file. -200 Redigerad 29 juli, 2015 av eXotic Tillägg av information 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Edit2: Man kan se sina gamla varningar nu ifall man går in på profilen. Lols? Ser du även moderatorers anteckningar? Vi har egna kommentarfält där, det vore bra om de inte var publika. Passar på att fråga om det finns ping-funktion. Här vore det bra med det, El Hulto. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Lols? Ser du även moderatorers anteckningar? Vi har egna kommentarfält där, det vore bra om de inte var publika. Passar på att fråga om det finns ping-funktion. Här vore det bra med det, El Hulto.Nej, för mig står det bara vem som utdelade varningen och hur många poäng den låg på. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Hallå, herr Hultenius? Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor. There was a problem processing the uploaded file. -200 Jag hade inga problem! Lols? Ser du även moderatorers anteckningar? Vi har egna kommentarfält där, det vore bra om de inte var publika. Passar på att fråga om det finns ping-funktion. Här vore det bra med det, El Hulto. Ja, testa att lägga till en kommentar på min senaste varning så ska jag kontrollera. Warning Spam, jävligt onödigt att skriva i stil med, "höhöhöhöh öhh höhöh". Ironiskt? Ja! Störigt? Så in i helvete. Warned by Nord, 22 sep 2006 <--------------------KOLLA VAD SOM ÄR TILLBAKA! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Min visningsbild dansar inte inne i trådarna, stort minus! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Ja, testa att lägga till en kommentar på min senaste varning så ska jag kontrollera. Har skrivit en text till dig och en text till moderatorerna. Är det någon övrig medlem som kan kolla Kebabs varningar? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Har skrivit en text till dig och en text till moderatorerna. Är det någon övrig medlem som kan kolla Kebabs varningar? Nope, tror bara man kan se sina egna varningar. Jag ser inget på Kebabs profil i alla fall. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Har skrivit en text till dig och en text till moderatorerna. Är det någon övrig medlem som kan kolla Kebabs varningar?Allt är lugnt, ser bara texten du skrev till mig. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Haha, den här tråden är numer Het! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 juli, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Hallå, herr Hultenius?Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor. There was a problem processing the uploaded file. -200Jag såg ett liknande problem tidigare som jag glömde bort. Gick bra med filer upp till 1 mb. Ska titta på det.Jag hade inga problem!Ja, testa att lägga till en kommentar på min senaste varning så ska jag kontrollera.Intressant att du kan posta så mycket info om din varning. För mig innehåller ditt inlägg en massa avancerad grafik och kontroller. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 FYFAN VAD COOLT! Det här blir så jävla bra alltså. Total reinkarnation. Fred, skål, osv. Svinbra! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Intressant att du kan posta så mycket info om din varning. För mig innehåller ditt inlägg en massa avancerad grafik och kontroller.Skulle kunna vara att han Ctr-C:at texten och en av grejerna (Warnings) var en hyperlink. Kebabs post ger mig inget mer än en text samt en hyperlink som leder till flashpopup vid mouseover. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 juli, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Får man ställa en ärlig fråga, Hultan? Hur kommer det sig egentligen att du har drivet kvar att uppdatera (och betala för) det här forumet efter alla långa år sedan huvudsidan lades ner? Vill passa på att tacka. Har man åtagit sig en sak får man fullfölja det Jag kan inte ladda upp en bild som omslagsbild. Den är .png och knappt 2MB stor. Ska vara fixat nu. Testa igen. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2015 Har man åtagit sig en sak får man fullfölja det Ska vara fixat nu. Testa igen. Fungerar bravo! Tack så mycket. Pluspoäng till dig! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts