Jazz Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Jag råkade köpa 16 kaffekapslar av fel sort för totalt 54 kronor och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Förpackningen är bruten så jag antar att det är kört att försöka lämna tillbaka den till ICA? Det är visserligen bara en kartongbit, tidigare limmad, som separerats från en annan så det skulle nog gå att återsluta relativt enkelt. Har ICA öppet köp? Om detta inte går finns det då en möjlighet att extrahera kaffet ur kapsarna? Det blir ju ett löjligt kilopris men bättre än inget... går det att koka kaffet i ett vanligt filter liksom? Några andra idéer? Tack. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Sälj dem till en forumit! Gör det! Gör det bara! Välj en forumit på måfå och skicka kapslarna med en bifogad räkning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Vote: Annat(Vad?) Köp en maskin där kapslarna passar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Maracas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2015 När det bara gäller en så liten summa hade jag inte orkat krångla utan bara vaskat dem. Kanske att jag frågat runt bland mina kompisar om någon vill ha dem. Jag har köpt fel för värre pris, för ett tag sedan köpte jag Tekken 6 för 100 spänn på PS3, fast spelet var till PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 22 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2015 Hade varit intressant att se om ICA tog tillbaka förpackningen om du reparerat den själv. Du gör ju inget dumt egentligen med tanke på att du möjliggör att någon som behöver de kapslarna kan köpa det paketet, det ligger ju isåfall hos ICA om de vill ta tillbaka eller inte. Återanvändning (eller möjliggörande av användning i detta fall) är den bästa åtgärden ur miljösynpunkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2015 Vad gjorde du? Eller kommer detta bli den nya samuelzon-tråden? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 september, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2015 Kan av olika anledningar inte berätta exakt vad jag gjorde... men tackar för all hjälp! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 september, 2015 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2015 Kan av olika anledningar inte berätta exakt vad jag gjorde... men tackar för all hjälp!Hahaha, guld. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts