Gäst Skrivet 13 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2015 Ellen Pao get out now? Vad är eran åsikt kring tumultet som pågått dem senaste dagarna? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 13 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2015 Sammanfatta för den ej insatte? Var kan jag läsa om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2015 Okejrå. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2015 Censur kan suga en stor, saftig kuk. Inte för att jag håller med fat shaming-folket, utan för att yttrandefrihet bör vara absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2015 (redigerad) Har för mig att jag läst någonstans om att Reddit skapades utan censur, dvs folk får göra vad dom vill med sitt egna community. Jag är verkligen super negativ när det kommer till shaming, men free speech, låt det få finnas kvar. Fortsätter tumulten så kommer ett nytt reddit skapas och Ellen kan suga en kuk Plus: Det var bara FPH relaterade poster som bannades, 50% av reddit communityt borde bli bannat också utöver FPH posts/communityn. Efterbliven censur Redigerad 14 juni, 2015 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2015 Bryr mig inte så mycket. Skönt att FPH är borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2015 (redigerad) De har givetvis rätt att bannlysa vad de vill från sin egen hemsida, men de borde vara mer uppriktiga med varför de gör det för förklaringen de gav var total bullshit. Det är en farlig riktning Reddit är på väg i, fast det ska mycket till innan en så etablerad sajt går i graven så de kommer tyvärr undan med mycket. Redigerad 15 juni, 2015 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2015 Har ingen direkt koll på hur tillvägagångssättet var men jag tycker att deras beslut är vettigt. Reddit är officiellt ingen site vars core är yttrandefrihet, fatshaming och allt annat hat är rimligt att bannlysa IRL såväl som på online communities. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2015 (redigerad) Har ingen direkt koll på hur tillvägagångssättet var men jag tycker att deras beslut är vettigt. Reddit är officiellt ingen site vars core är yttrandefrihet, fatshaming och allt annat hat är rimligt att bannlysa IRL såväl som på online communities. Visst, men det stora problemet är att medan de bannlyser ett subreddit som fatshamar låter de andra, enligt mig värre, subreddits vara öppna. Några exempel (NSFW): http://www.reddit.co...beatingtrannies https://www.reddit.com/r/CoonTown http://www.reddit.com/r/beatingwomen2 http://www.reddit.co...BeatingCripples https://www.reddit.c...hilosophyOfRape Slutsatsen de flesta dragit är att bannen är mer politisk än att de vill göra vad som är "rätt", d v s de har fått tryck ifrån externa parter (bl a imgur som också de bannlyst FPH medan det går finfint att submitta bilder till subredditsen ovan) och sedan ljugit ihop en anledning till att dela ut en ban. Vilket får en att undra om det är någon annan censor som försiggår eller kommer försigå där företag eller personer utifrån ber reddit justera sig så att det passar dem. Redigerad 15 juni, 2015 av Siana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2015 (redigerad) Yishan Wong (f.d CEO på Reddit) skiner lite ljus över det hela. Läs gärna. http://www.quora.com/Reddit-Strengthens-Moderation-Spring-and-Summer-2015/What-does-Yishan-Wong-think-of-Reddits-new-anti-harassment-policy/answers/13215587?srid=X Yttrandefrihet och trakasserier är helt skilda saker. Redigerad 16 juni, 2015 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2015 Yishan Wong (f.d CEO på Reddit) skiner lite ljus över det hela. Läs gärna. http://www.quora.com...13215587?srid=X Yttrandefrihet och trakasserier är helt skilda saker. Det är ju det här som är bullshit-förklaringen. Det finns inga belägg för att det skedde mer trakasseri på fph än något annat subreddit som gör narr av andra människor (cringe/cringepics t e x ). Reddits Admins har inte gett ett enda exempel. Nu kan jag inte påstå att jag hängde på FatPeopleHate men som jag fått höra så hade de några av de hårdaste moderatorerna på reddit och det var redan mot reglerna att posta personlig information/harassa där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2015 Handlar väl om att modsen på FPH la ut bilder/personlig information på modsen ifrån Imgur och det tillåter inte Reddit? Även om jag tycker det är ganska töntigt utav Imgur-modsen att bannlysa "såna" bilder så är det ju någonting man måste respektera, sen att Reddit inte ger en riktig förklaring är lite töntigt tycker jag också. Och för den delen så är det ju witchunting lite överallt på reddit så det fungerar ju inte heller riktigt tycker jag utan det känns som det är påtvingat utav Imgur bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2015 Handlar väl om att modsen på FPH la ut bilder/personlig information på modsen ifrån Imgur och det tillåter inte Reddit? Även om jag tycker det är ganska töntigt utav Imgur-modsen att bannlysa "såna" bilder så är det ju någonting man måste respektera, sen att Reddit inte ger en riktig förklaring är lite töntigt tycker jag också. Och för den delen så är det ju witchunting lite överallt på reddit så det fungerar ju inte heller riktigt tycker jag utan det känns som det är påtvingat utav Imgur bara. Den enda bilden jag känner till lades upp var en samlingsbild över de som jobbade på Imgur, bara foton och ingen kontaktinfo eller personlig information. Om det är där gränsen dras av reddit är det fine, men då ska ju det vara tydligt och klart och resterande subreddits (typ hälften) bör behandlas på samma vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 16 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2015 Den enda bilden jag känner till lades upp var en samlingsbild över de som jobbade på Imgur, bara foton och ingen kontaktinfo eller personlig information. Om det är där gränsen dras av reddit är det fine, men då ska ju det vara tydligt och klart och resterande subreddits (typ hälften) bör behandlas på samma vis. Ja, jag håller med dig. Ska man dra en gräns så ska den vara "klar" och inte vara nån barnlek vart man drar den. Nu vet jag inte riktigt vad som precis hände angående bilderna men jag vet precis som du säger att det va någon bild på dom på sidebaren, vilket jag kan hålla med om är fel och så borde man inte göra. Men nu är det ju inte ens infon till vad som hände "klar", tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 3 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2015 Jaha, ännu mera kaos på reddit.. Vad tycker ni? Är det rätt att stora subreddits går "private"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2015 Jaha, ännu mera kaos på reddit.. Vad tycker ni? Är det rätt att stora subreddits går "private"? Av vad jag hört så sköts reddit sjukt dåligt. Bla så utvecklas inte sidan, moderatorer bara ignorerar av admins etc. Tycker det är rätt av subreddits att stå emot. Sedan vet inget helt säkert varför hon fick gå. Er oinsatta: https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/3bxduw/why_was_riama_along_with_a_number_of_other_large/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 4 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2015 Av vad jag hört så sköts reddit sjukt dåligt. Bla så utvecklas inte sidan, moderatorer bara ignorerar av admins etc. Tycker det är rätt av subreddits att stå emot. Sedan vet inget helt säkert varför hon fick gå. Er oinsatta: https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/3bxduw/why_was_riama_along_with_a_number_of_other_large/ Jo, det jag har läst så verkar sidan sjukt misssköt och adminsen verkar skita i alla moderators (tyvärr). Verkar ju vara dax att det händer någonting större iaf, för reddit går ner sig mera och mera tycker jag, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2015 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2015 Dags för någon att skapa reddit 2.0? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 juli, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2015 Dags för någon att skapa reddit 2.0? Voat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts