VaXXoR Skrivet 6 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2015 (redigerad) Sitter här och funderar över om man kan få tag på gamla skolkataloger från en specifik skola. Är det någon som vet om det finns på nätet? Eller kan man gå till den skolan och fråga om man får kolla i deras gamla skolkataloger (om det finns kvar)? Har inte gått i den skolan så vet inte om det här är offentliga handlingar eller om man måste ha gått i skolan för att kunna få se. Någon som vet något sätt? Redigerad 6 juni, 2015 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2015 Årets obehagligaste tråd. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 6 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2015 Årets obehagligaste tråd. Haha, lite så ja. Angående tråden så beror det väl lite på hur gamla skolkataloger du ska ha, är det bara några år så kanske men jag tror inte skolor (Iaf inte här där jag bor) sparar kataloger som är uppemot 5-15 år gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 juni, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2015 Årets obehagligaste tråd. Haha jag vet, men det är inget creepy! Det här är kataloger från typ 2000-2006 kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2015 I princip Alla handlingar är offentliga. Ytterst få som är sekretessbelagda. Och även om de är det så kan man överklaga det. Vad gäller kataloger betvivlar jag att skolorna sparar, om de ens får något ex, dem. Polisen däremot får alltid ett ex varje år. Har åtminstone varit så. Kan ju alltid höra med dem, du kanske har tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 juni, 2015 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2015 Polisen däremot får alltid ett ex varje år. Har åtminstone varit så. Kan ju alltid höra med dem, du kanske har tur. Under omständigheterna tror jag inte att vaXXoR vill gå till polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts