kobbe Skrivet 4 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2014 Funderar på att skaffa Oculus... Testat den nya? Gamla hade ju i alla fall på tok för låg upplösning. Den nya har väl inte skeppats än? Den gamla är ju verkligen ingenting att ha. Jo! Började skickas ut i Juli som jag förstår. Ah, nice! Undrar dock mest vad jag skulle ha den till... har du testat? Inte den nya. Jag tror dock inte att skärmen kommer vara tillräkligt hög upplösning. De har ju i alla fall fixat uppdateringshastigheten som jag tyckte var ett rätt så stort problem med DK1. Ska köras i 75 Hz nu. Vet inte heller hur många spel (film?) som stödjer det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2014 Inte den nya. Jag tror dock inte att skärmen kommer vara tillräkligt hög upplösning. De har ju i alla fall fixat uppdateringshastigheten som jag tyckte var ett rätt så stort problem med DK1. Ska köras i 75 Hz nu. Vet inte heller hur många spel (film?) som stödjer det. Jag har letat efter lite reviews men det är svårt att få tag på något professionellt men typ gör en ju väldigt sugen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 augusti, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2014 Är det förresten någon som tror på tex google glass? Jag tror inte att det kommer bli en grej, inte ens i framtiden. Det måste till något som opereras in i ögat för att det ska vara bekvämt och hållbart. Oculus rift är man ju sugen på, med en 4k skärm tror jag det kommer vara sjukt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 6 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2014 Just nu har Oculus en Samsung Galaxy Note 3 skärm. Har den mobilen men tror dom behöver i alla fall dubbla upplösningen, men 4k skulle vara perfekt. Är sjukt sugen på Oculus Rift samt en Logitech G27 ratt, sen lite Assetto Corsa/Project CARS på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2014 Det är väl bara en tidsfråga innan VR blir mainstream. Själv är jag lite kluven till det hela. Å ena sidan verkar det förstås helt awesome för att förhöja upplevelsen i spel och liknande. MEN å andra sidan känns det lite som förstadiet till en dystopi - en värld där folk slutar leva i verkligheten och sitter i virtuella världar hela dagarna. Visst, vi sitter redan framför våra skärmar men det här tar allt till en ny nivå... Det finns ju förresten en rätt bra bok som handlar om exakt de här sakerna: Ready Player One av Ernest Cline. Som gjord för geeks och gamers. Här testar författaren Oculus: Är det förresten någon som tror på tex google glass? Verkar vara en perfekt pryl för alla pervs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 augusti, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2014 Sweclockers testar också oculus DK2: http://www.sweclockers.com/artikel/19174-sweclockers-provkor-oculus-rift-dk2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 augusti, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2014 Sweclockers testar också oculus DK2: http://www.sweclockers.com/artikel/19174-sweclockers-provkor-oculus-rift-dk2 Här bekräftar de att skärmen är för lågupplöst trots att det är en full HD skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2014 Jag minns när jag skrev något här på forumet om att jag hämtat hem två stycken nya skärmar för X antal år sedan, och att någon kommenterade med att jag borde väntat på Oculus istället. Kan ha varit humor som jag inte greppat, men, yeah right. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2015 BUMP! Nu känns det som att det äntligen börjar hända grejer! Kör den här länken i din Android-telefon! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2015 BUMP! Nu känns det som att det äntligen börjar hända grejer! Kör den här länken i din Android-telefon! https://www.youtube....h?v=7IaYJZ2Usdk Fett! Satt och snurrade vilt i min kontorsstol för att se mig omkring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 mars, 2015 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2015 BUMP! Nu känns det som att det äntligen börjar hända grejer! Kör den här länken i din Android-telefon! Funkar bara om man har Chrome eller yotubeappen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts