samool Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Jag bara undrar en sak, jag håller på att göra en hemsida och behöver lite hjälp, jag avänder mig av frames som dom allra flesta, men kan man om man tex trycker på "bilder" att få upp en ny sida i 2 frames, kanske en övre där det står bilder och en undre där alla bilder är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Menar du som på Blaques GTA-sajt? Du måste nog använda dig av Javascript. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 aa, precis som på blaques, men om blaque ser det här svara gärna, eller nån annan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Vad är det för hemsida?(alltså vad det handlar om) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 gta, men jag vet inte om jag kommer att fortsätta, allt man behöver veta finns ju på gtasajten liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Jag bara undrar en sak, jag håller på att göra en hemsida och behöver lite hjälp, jag avänder mig av frames som dom allra flesta, men kan man om man tex trycker på "bilder" att få upp en ny sida i 2 frames, kanske en övre där det står bilder och en undre där alla bilder är? Jag vet inte riktigt hur mycket du kan om frames och så, men om du vet hur man skapar ett frameset, så är det bara att skapa ett frameset med två ramar (frames). I den övre har du rubriken (bilder i ditt exempel) och i den undre lägger du in bilderna. Om du vill lära dig mer om frames och html, så kan jag rekommendera Annica Tigers guide. Det var där jag lärde mig det mesta om html!! En sak till: Det finns alltid saker som inte finns på andra sajter redan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 men jag menar om man kanske trycker på bilder(som länk alltså) så kan jag ju bara välja att den ska öppnas i en frame tex "topframe", inte i båda vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Vill du att 'bilder' avdelningen ska laddas in i ett helt nytt frameset, eller vill du bara uppdatera två frameset samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 2 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 vadå... kan man ha flera frameset på samma sida (kan du svara på båda frågorna till mig som du ställde till mig så kanske jag fattar) jag är inte världens proffs precis som du kanske märker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2002 Jag jobbar också på en GTA-sida, dessutom har jag redan en sida om GTA och GTA London och en HTML-guide som jag skrivit själv. Alla sidorna behöver dock finslipas en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 6 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2002 Hejsan! Jag har varit ganska bra på att göra hemsidor! Men jag behöver en bra redigerare! FrontPage 2000 t,ex.! Frames! Det är jag jäääätte bra på!! Iaf. asbra! Kan lite om de! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts