Siana Skrivet 22 april, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2014 Sjukt tråkigt. Det låter precis likadant som allt annat som vanligtvis pumpas på diverse houseklubbar... sen' har ju visserligen mycket olika uppfattning vilket demonstreras ovan.. ... undrar om DubVision känner till fågellåten? Det är verkligen exakt samma harmonik.. fast ännu tråkigare tycker jag, eftersom det inte ens finns en melodi här annat än att den gömmer sig i ackorden. Aeh. Usch. Hehe, smaken är som baken. Många av mina favoritlåtar nu låter ganska lika. Men jag tycker om trycket i dem, och de gör mig glada. Tror väl inte han skulle sno av en så poppis låt, många låtar av den här typen använder väldigt snarlika ackordföljder så det händer väl då och då att de skapar något liknande av misstag. Men vad vet jag. De känner garanterat till låten nu, de fick rätt många kommentarer om den på SoundCloud. Här är en liten annorlunda låt jag tyckte var ganska bra. Det är Armeniens bidrag i ESC 2014. Den är väl inte jätte-elektronisk men de har smugit in lite wobble wobble i 'droppet'. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2014 (redigerad) Nuvarande storfavoriterna: Mäktig. Favorit i repris. Edit: Och en bonus - Levels baklänges, låter rätt bra faktiskt. (Det är en remix, så den är inte bara bakvänd förstås. Men droppet är) Redigerad 21 maj, 2014 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2014 (redigerad) Jag gjorde en spotifylista som täcker de flesta större akter på Summerburst Göteborg, Main Stage. Vet inte om det finns något intresse för den här, men här är den i all fall: http://open.spotify....MxYrg4JNvJBOBzG Lyssnas med fördel utan shuffle på och med 10 sekunder crossfade. Redigerad 28 maj, 2014 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2014 (redigerad) Här är något riktigt Indie. Phyrex. 700 views på YouTube. Han förtjänar mer. Det här är ganska extrem big room house och faller nog inte alla i smaken. Redigerad 30 juni, 2014 av Siana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 juni, 2014 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2014 Här är något riktigt Indie. Phyrex. 700 views på YouTube. Han förtjänar mer. Det här är ganska extrem big room house och faller nog inte alla i smaken. Riktigt bra. Sådana här låtar får mig alltid att vilja skaffa en bil... Hade varit perfekt att dunka den här musiken på väg till sommarstugan. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2014 Riktigt bra. Sådana här låtar får mig alltid att vilja skaffa en bil... Hade varit perfekt att dunka den här musiken på väg till sommarstugan. Haha, ja verkligen. Här är ett par till relativt nya släpp i samma stil: ------------------------------------ Nysläpp från Steerner och OVERWERK också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 21 juli, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2014 Mer trap åt folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2014 Får kiss i hjärnan av fläsk-housen du länkar, Siana (no offence ). Vet att jag för två år sen pikade mr_tobbe någon gång när han dissade fistpump-house men idag är jag helt med honom. More is more är aldrig en bra devis. Däremot gillar jag, utan att vara särskilt insatt, mycket av den deep house och techno mina vänner introducerat mig för. http://www.youtube.com/watch?v=XQRV1phVHBk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 augusti, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2014 Hehe om jag får ge svar på tal tycker jag deep house och techno är ganska intetsägande musik. Det händer så lite mellan dess olika segment. Energi-nivån känns samma låten ut och ofta känner jag att jag saknar ett lager - en trumrytm och en basslinga är inte tillräckligt för att intressera mig, jag vill höra lite melodi och karaktär. Det finns ett par Deep House-låtar som jag tycker är helt okej. Techno rör jag inte ens med pinne. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2014 (redigerad) Hehe om jag får ge svar på tal tycker jag deep house och techno är ganska intetsägande musik. Det händer så lite mellan dess olika segment. Energi-nivån känns samma låten ut och ofta känner jag att jag saknar ett lager - en trumrytm och en basslinga är inte tillräckligt för att intressera mig, jag vill höra lite melodi och karaktär. Det finns ett par Deep House-låtar som jag tycker är helt okej. http://www.youtube.c...h?v=jjx2oc2NRzA http://www.youtube.c...h?v=wnXxBWKtkk4 Techno rör jag inte ens med pinne. Förstår vad du menar, men det är just det som är tjusningen; hur en liten liten detalj som ändras, på grund av att det överlag är så minimalistiskt och repetitivt, kan göra så stor skillnad. Har man upplevt det på Berghain blir man frälst. Techno är en jävligt svårdefinierad genre, men jag menar den slags techno som exempelvis Paul Kalkbrenner gör. Ska lyssna på det du länkade, återkommer! Redigerad 14 augusti, 2014 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2014 (redigerad) Förstår vad du menar, men det är just det som är tjusningen; hur en liten liten detalj som ändras, på grund av att det överlag är så minimalistiskt och repetitivt, kan göra så stor skillnad. Det låter som sådan musik min mamma vill ha på promenad för att "det är så bra takt". Edit: Jag satte precis din musik i samma fack som Lou Bega - Mambo no. 5 Redigerad 14 augusti, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2014 Det låter som sådan musik min mamma vill ha på promenad för att "det är så bra takt". Edit: Jag satte precis din musik i samma fack som Lou Bega - Mambo no. 5 Haha. Jag menar bara att en trumma som förändras, eller en liten melodi som kommer in, kan vara minst lika effektfullt och fett som dropsen i fläskhouselåtar. Tror faktiskt du skulle gilla låtarna om du gav dem en chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 augusti, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2014 (redigerad) Man kan emellertid inte riktigt släppa loss till musiken. Som bakgrundsmusik på jobbet eller vid studier kan det ju däremot givetvis fungera. Fast då föredrar jag mer låtar av det här stuket: Fast nu snackar vi ju knappt EDM längre. @Tweak: Den här hade kanske du gillat Har du gett Trance en chans? Steget dit från Techno och Deep House är inte ööverdrivet stort. Redigerad 16 augusti, 2014 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 september, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2014 Här har ni en skön låt som kanske t o m Tweak kan tycka om! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 september, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2014 (redigerad) Hehe om jag får ge svar på tal tycker jag deep house och techno är ganska intetsägande musik. Det händer så lite mellan dess olika segment. Energi-nivån känns samma låten ut och ofta känner jag att jag saknar ett lager - en trumrytm och en basslinga är inte tillräckligt för att intressera mig, jag vill höra lite melodi och karaktär. Det finns ett par Deep House-låtar som jag tycker är helt okej. Techno rör jag inte ens med pinne. Intressant, Gecko-låten var faktiskt så nice att jag laddade hem den och själv tänker spinna den på S4:an. Den andra låten var bland det värsta jag hört. Detta chillar jag rätt hårt på just nu: Redigerad 4 september, 2014 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 september, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2014 Är det en Traktor Kontrol du pratar om eller? Bullit är lite tjatig i den längden, bättre med radiomix egentligen. Låten du länkade var lite... för konstig för min smak, haha. Påminner mig lite om Mr Oizo - Flat Beat. -------- Sam Feldt!!! I lite annan genre är jag väldigt taggad på när Steerner släpper sin release av Syn Coles 'Bright Lights': https://soundcloud.com/icons-music/syn-cole-bright-lights-steerner-remix-preview Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 september, 2014 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2014 Är det en Traktor Kontrol du pratar om eller? Japp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 september, 2014 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2014 Den här är fan rätt schysst asså! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 september, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2014 (redigerad) Den här är fan rätt schysst asså! http://www.youtube.c...h?v=oe443Gl4Skk Nu-Disco är skitnajs! ----------------- På Prog. House-fronten har Steerner nu släppt sin remix av Syn Coles 'Bright Lights' Redigerad 17 september, 2014 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 oktober, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2014 Här har ni en skön låt som kanske t o m Tweak kan tycka om! Sjukt fet! Mer sånt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts