Jacker Skrivet 10 januari, 2014 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2014 Wargame: Airland Battle är ett storskaligt RTS skapat av Eugene Systems och publicerat av Focus Interactive. Scenariot är "kalla kriget blir hett" och därmed är det krigsföring mellan NATO och Warsawapakten som står på tapeten. Den exakta tidsperioden är runt 1985 och spelet representerar den krigsarsenal de inblandade länderna hade då. Spelet är en uppföljare till 2012 års European Escalation. De stora nyheterna är att stridsflyg har tillförts och skådeplatsen och flyttats från kontinentala Europa upp till Skandinavien (!). Vilka länder finns spelbara då? NATO: USA Storbritannien Västtyskland Frankrike Kanada Sverige Norge DanmarkPACT: Sovjetunionen Tjeckoslovakien Polen Östtyskland "'Airland Battle'? Vafan är det för jävla titel?" ALB den benämning USA hade för sin militära doktorin som skulle användas vid ett eventuellt krig i Europa under 80-talet. Läs mer på Wikipedia. Är spelet bra? I skrivande stund har trådstartaren spenderat nästan 300 timmar i spelet. Det är okej med andra ord. Bör man spela singleplayer eller multiplayer? MP, om ni frågar mig. Vissa gillar SP-kampanjen, men jag gillar inte riktigt hur AI:n spelar. Finns det trailer eller annat material att se? (skippa till 3:45 för att komma direkt till spelandet) Sverige säger du? Var har de att komma med då? Urval av svenska enheter i spelet: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 januari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2014 Yeah!! Bra tips, ska kolla på det när en återfår sitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 februari, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2014 70% rabatt på spelet fram tills på fredag på Steam, vilket drar ned priset till 11,99€. Pass på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2014 (redigerad) Jag är sjukt dålig på deta här spelet... eller så är det svårt. Redigerad 6 februari, 2014 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts