Tweak Skrivet 12 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 (redigerad) I den här tråden listar vi olika musikhändelser under 2013. Det är ganska fritt. Tror inte det finns underlag för en årets skivor-tråd längre, så vi gör det lite bredare. Det kanske blir lite listtråd över det, men samtidigt uppmuntras såklart diskussion! Man väljer sina egna rubriker. Årets.. Skivor: Postiljonen - SkyerArctic Monkeys - AMStor - Shere Khan XIIIThe National - Trouble Will Find Me Låtar:Arctic Monkeys - Stop The World I Wanna Get Off With YouVanilla Ace - Bring It BackAxel Boman - HelloStor - Pappas låtSigur Ros - BrennisteinRadical Face - Southern Snow och massa fler som finns här i en spotifylista Konsert:Lorentz och Sakarias på HultsfredHåkan Hellström på Way Out WestKendrick Lamar på KulturbolagetThe National i KöpenhamnStor på Way Out WestASAP Rocky på Hultsfred Låttext:Anton Kristiansson - Din alltid alltid Textrad: [*]"född i Sverige / de säger andra generation / ge mig inte äran att bli kallad invandrare / har inte gjort det pappa gjort" ur Stor - Pappas låt Vers: [*]Kendrick Lamars vers i Big Sean - Control[*]Organismens vers i Näääk - Vi Är Kvar Här (remix) Sämsta konsert: [*]Tame Impala på Way Out West[*]Band of Horses på Hultsfred (mer publikens fel dock) Lär fyllas på. Redigerad 12 december, 2013 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 12 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 Tame Impala på Way Out West Vad hände där? ------------------------------------------- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 12 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 Ylvis - What Does… ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 (redigerad) Jag gör väll en också! Årets.. Skivor: Kanye West - YeezusArctic Monkeys - AMDrake - Nothing Was Ever The sameChildish Gambino - Becouse The InternetArcade Fire - Reflektor Låtar:Arctic Monkeys - Snap Out Of ItArcade Fire - AfterlifeLorde - Tennis CourtStor - PsychoA$AP Rocky - Fucking ProblemsDaft Punkt - Loose Yourself To DanceDrake - Worst Behavior Det finns många flera i den här här spotifylistan. Låttext:Kanye West - Hold My Liquor Textrad: [*]"Baby, be the class clown/I'll be the beauty queen in tears It's a new art form showing people how little we care (Yeah)" ur Lorde - Tennis Court Vers: Kendrick Lamars vers i Big Sean - ControlLinda Pira's vers i Psycho utav stor. Redigerad 16 december, 2013 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 Jag gör väll en också! Kul! Hur kommer det sig att A$APs skiva inte är en av dina favoriter när du lyssnat på den flera tusen gånger? Förresten släppte Kendrick sin skiva 2012. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2013 (redigerad) Kul! Hur kommer det sig att A$APs skiva inte är en av dina favoriter när du lyssnat på den flera tusen gånger? Förresten släppte Kendrick sin skiva 2012. Ah, tack. Jag fixar till det nu. Nja, jag tycker att den är lite väl på ett "stuk". Jag älskar den och kommer antagligen lyssna på den jätte mycket mera men den saknar lite saker för att vara en skiva som man säger "wow" till. Jag hade gärna sett att det varit några lite mera annorlunda låtar med. Den är helt enkelt alldeles för mycket utav en sak för att vara årets skiva, beror väll iosf på vad man menar med Årets skiva med. Det är absolut en skiva som har haft väldigt mycket med mitt liv att göra 2013 och det är något jag kommer komma ihåg i framtiden. Redigerad 12 december, 2013 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2013 (redigerad) Skivor: Arctic Monkeys - AM Arcade Fire - Reflektor The Knife - Shaking the Habitual Chance the Rapper - Acid Rap Wavves - Afraid of Hights Håkan Hellström - Det Kommer Aldrig Va Över För Mig Låtar: Chance the Rapper - Juice The Knife - Without You My Life Would Be Boring Major Lazer - Get Free Queens of the Stone Age - If I Had A Tail Atoms for Peace - Ingenue Redigerad 13 december, 2013 av P-C 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2013 Gör också en då, ingen 1-10 lista, listar bara det som utmärkt sig bäst under året. Årets: Skivor: The Bronx - The BronxFoxygen - We Are the 21st Century Ambassadors of Peace & MagicNick Cave and the Bad Seeds - Push the Sky AwayDevendra Banhart - MalaThe Knife - Shaking the HabitualHåkan Hellström - Det Kommer Aldrig Va Över För MigYeah Yeah Yeahs - MosquitoThe National - Trouble Will Find Me Shout Out Louds - OpticaQueens of the Stone Age - ...Like ClockworkSigur Rós - KveikurJay-Z - Magna Carta Holy GrailNine Inch Nails - Hesitation MarksMGMT - MGMTFIDLAR - FIDLARThe Avett Brothers - Magpie and the DandelionKanye West - YeezusJonathan Johansson & Johan Eckeborn - Ett Spåk För Dom DömdaArcade Fire - ReflektorModern Vampires of the City Låtar:Daft Punk feat Pharrell – Get LuckyArcade Fire - Reflektor/AfterlifeQueens Of The Stone Age - The Vampyre of Time and MemoryHåkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig/ValborgKanye West - I Am a God/New Slaves Konsert: [*]FIDLAR - WWDIS Summer Fest. [*]Håkan Hellström - Popaganda och Hovet igår. [*]Jay-Z - Globen [*]The XX - Popaganda [*]Soundgarden - Hovet [*]The Tallest Man On Earth - Gröna Lund [*]Tenacious D - Gröna Lund [*]The Killers - Globen [*]Bruce Springsteen - Friends [*]Nas - Berns [*]MGMT - Cirkus 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts