Kebab Skrivet 18 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2017 1 timme sedan, xstreem skrev: Karaktären har förekommit i film, ja. 9/20 Är det en karaktär från Sagan om Ringen eller Harry Potter? (Vill inte veta vilken, svara bara ja eller nej. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2017 16 timmar sedan, Kebab skrev: Är det en karaktär från Sagan om Ringen eller Harry Potter? (Vill inte veta vilken, svara bara ja eller nej. ) Aadå. Nu börjar det brännas. 10/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2017 Är det en kortväxt karaktär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2017 2017-05-19 at 16:58, Flaskan skrev: Är det en kortväxt karaktär? Nej, det skulle jag inte vilja påstå. 11/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 21 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2017 Skäggig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 2017-05-21 at 04:51, Flaskan skrev: Skäggig? Jomenvisst, karaktären är onekligen skäggig. 12/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 2017-05-08 at 20:55, xstreem skrev: Bump. En icke-svensk fiktiv karaktär, som inte är underhållare eller människa, och inte är en seriefigur. Vem må det vara? Kan tipsa lite, eller pajar det trådens syfte? Hur vet man om man ger ett för vagt tips eller inte? Skit samma. Jag testar. Dagens tips; inte människa, tänk mer sago/fantasy-väsen. Femton av tjugi frågor kvar. Missa inte din chans att vinna en sprillans begagnad hatt. 2017-05-18 at 19:40, Kebab skrev: Är det en karaktär från Sagan om Ringen eller Harry Potter? (Vill inte veta vilken, svara bara ja eller nej. ) 2017-05-19 at 11:57, xstreem skrev: Aadå. Nu börjar det brännas. 10/20 3 timmar sedan, xstreem skrev: Jomenvisst, karaktären är onekligen skäggig. 12/20 Jag tänker såhär, det är inte många (skäggiga) karaktärer i Harry Potter som inte är människor. Professor Flitwick är också människa, men ordentligt kortväxt. Möjligen kan det vara de där kentaurerna, men de är väl inte särskilt skäggiga vad jag minns. I sagan om ringen finns det desto fler ickemänniskor. Det är inte omöjligt att det handlar om en teknikalitet; Gandalf är inte en människa i den egentliga meningen så det skulle kunna vara han. Men jag tror att det handlar om något helt annat. Är det Lavskägge? Om inte, har jag två till gissningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 Är det en karaktär från Harry Potter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 4 timmar sedan, Henkibojj skrev: Är det Lavskägge? Det är det inte. 13/20 2 timmar sedan, Kebab skrev: Är det en karaktär från Harry Potter? Inte det heller. 14/20 Sex frågor kvar! Kommer Henkan lyckas sänka'n? Vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 Just now, xstreem skrev: Det är det inte. 13/20 Inte det heller. 14/20 Sex frågor kvar! Kommer Henkan lyckas sänka'n? Vi får se. Det var det värsta. Hagrid var min alternativa gissning. Törs man gissa på Gandalf trots allt? Är det en trollkarl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 Just now, Henkibojj skrev: Törs man gissa på Gandalf trots allt? Är det en gissning? För i så fall är svaret ja, det tror jag att du törs gissa trots allt. 15/20 1 minut sedan, Henkibojj skrev: Är det en trollkarl? Aa, med stort "T" i popkulturvägar. 16/20 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 13 minuter sedan, xstreem skrev: Är det en gissning? För i så fall är svaret ja, det tror jag att du törs gissa trots allt. 15/20 Aa, med stort "T" i popkulturvägar. 16/20 Är det Gandalf? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2017 Just now, Henkibojj skrev: Är det Gandalf? Ja, det stämmer bra! Hatt baby, hatt baby. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 18 timmar sedan, xstreem skrev: Ja, det stämmer bra! Hatt baby, hatt baby. Booya! Jag tänkte att alternativet kunde vara Hagrid som sagt, eller Saruman. Gimli vore en bra gissning tills jag insåg att han ju är rätt kort Okej, jag har en. Kör! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 Människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 Jupp. 1/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 2 timmar sedan, Henkibojj skrev: Booya! Jag tänkte att alternativet kunde vara Hagrid som sagt, eller Saruman. Gimli vore en bra gissning tills jag insåg att han ju är rätt kort Okej, jag har en. Kör! Mjo, hoppades att någon skulle vara nördig nog att veta att Gandalf tekniskt sett inte är människa. @spelet: Har vi att göra med en person som existerar (har existerat?) i verkligheten och inte är av den fiktiva sorten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 Kvinna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2017 45 minuter sedan, xstreem skrev: Mjo, hoppades att någon skulle vara nördig nog att veta att Gandalf tekniskt sett inte är människa. @spelet: Har vi att göra med en person som existerar (har existerat?) i verkligheten och inte är av den fiktiva sorten? Det visste jag bara för att du skällt ut mig en gång Beror på hur teknisk du vill vara, personen har ett namn men finns absolut inte i telefonkatalogen. Således är det en påhittad person. 34 minuter sedan, Kebab skrev: Kvinna? Nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 24 maj, 2017 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2017 Är det en filmkaraktär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts