Henkibojj Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Jag ställer ingen räknad fråga här, bara en öppen undran: Om man är amerikansk (världskänd) politiker och inte varit minister eller ledamot i kongressen, vad kan man då mer vara? Senator? Borde inte en president falla inom dessa, alternativt att han varit det tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 (redigerad) Jag ställer ingen räknad fråga här, bara en öppen undran: Om man är amerikansk (världskänd) politiker och inte varit minister eller ledamot i kongressen, vad kan man då mer vara? Senator? Borde inte en president falla inom dessa, alternativt att han varit det tidigare? Det är såklart svårt för mig att svara på den här frågan utan att ge bort för mycket. Och personen jag tänker på är också ganska svår, eftersom frågan som leder rätt inte kommit upp. När jag svarade på "politiker?" hade jag gärna utvecklat mitt svar, men man ska ju hålla sig till ja och nej. Det finns andra områden, ämbeten, titlar och uppgifter som har med politik att göra. Jag är inte sen på att ge en ledtråd eller två, men det är upp till er. Kan isåfall ta det efter tjugo frågor har ställts, kanske? Redigerad 11 februari, 2014 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Jag ställer ingen räknad fråga här, bara en öppen undran: Om man är amerikansk (världskänd) politiker och inte varit minister eller ledamot i kongressen, vad kan man då mer vara? Senator? Borde inte en president falla inom dessa, alternativt att han varit det tidigare? En senator är ledamot av kongressen; närmare bestämt dess övre kammare. President kan vi utesluta eftersom alla som avlidit under de senaste 10 åren varit republikaner. Bland "rena" politiker återstår då alltså guvernörer, borgmästare, delstatsparlamentariker och folk som ställde upp i val men inte blev invalda... Och aktivister förstås. --- Kandiderade han i ett politiskt val under sin livstid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 (redigerad) En senator är ledamot av kongressen; närmare bestämt dess övre kammare. President kan vi utesluta eftersom alla som avlidit under de senaste 10 åren varit republikaner. Bland "rena" politiker återstår då alltså guvernörer, borgmästare, delstatsparlamentariker och folk som ställde upp i val men inte blev invalda... Och aktivister förstås. --- Kandiderade han i ett politiskt val under sin livstid? Det korta svaret är nej. Inte personligen. 16/20. Redigerad 11 februari, 2014 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Författare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Författare? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Kurt Vonnegut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 (redigerad) Kurt Vonnegut? Nej. Ingen skönlitterär författare. 18/20. Redigerad 11 februari, 2014 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2014 Kurt Vonnegut? Han var inte äldre än 75 när han dog. Jag har ingen jävla aning om vem det är så jag tänker inte ställa någon fråga. De som plockar de sista frågorna bör göra det med gissningar på personer. Magnus Härenstam sammanfattar åt er: http://img2u.info/img/gc55ec635.jpg "En manlig amerikanthk icke-republikanthk politiker/facklitterär författare som finnth på riktigt och dog en naturlig död för lägre än 10 år thedan vid en ålder på lägre än 75. Inte en minithter, prethident eller George R.R. Martin." 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2014 Ledtråd: Han var mer diplomat än politiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2014 (redigerad) nevermind! Redigerad 12 februari, 2014 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2014 Tror Umberto kommer ta den nu, annars avslöjar jag imorgon så får ni slåss om hatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2014 Ledtråd: Han var mer diplomat än politiker. Googlade. Richard Holbrooke? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Googlade. Richard Holbrooke? Haha, ja. Hattjäveln är din. Hade som sagt gärna utvecklat mitt ja på politikerfrågan. En diplomat är ingen politiker, men han var ju politiker också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Yay, min första hatt! Okej, den här borde vara ganska lätt. Gissa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 (redigerad) Är det en hane? Edit: Ledsen att jag övergav tråden, Tweak, men de amerikanska politiker jag kan går att räkna på en hand... Redigerad 13 februari, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Är det en hane? Edit: Ledsen att jag övergav tråden, Tweak, men de amerikanska politiker jag kan går att räkna på en hand... Ja! Kan tillägga att jag inte har någon aning om vem Richard Holbrooke är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Är det en fiktiv karaktär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Är det en fiktiv karaktär? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Syns han i film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts