Vice. Skrivet 10 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2013 Hej! Vi är inte ett vanligt forum, utan vi har blivit väldigt personliga. Redan nu är det rätt mycket överseende, vilket är bra, när det kommer till reglerna. Skulle vilja höra hur intressent är ang. en förändring av reglerna. Som det är nu är det tex inte ok att fråga och diskuetara piratkopiering, och det är i första hand detta som jag anser bör ändras. Alt. att vi sar en privat forumdel, en VIP del där bara vi "stammisar" får vara och där vi kan disktera och tipsa, hjälpa varandra med kopiering mm. Vad tycker ni? Jag skulle kunna ta på mig att kontakta Mr. H ang detta, om intresse finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2013 Även om reglerna är gamla så är de väl där av en nyare anledning också, har för mig att GoogleAds inte tillåter warez, knark osv. Trist att beröva Hultan på den lilla inkomst som finns bara för att man ska kunna få hjälp med något som är ganska lätt hittat på egen hand. Men det var länge sen iofs, jag har ingen riktig koll på hur det ligger till nu med googleads, om vi ens har det kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2013 Jag ser ingen riktig anledning till varför man borde ta bort den regeln. Prata om spelen, filmerna, och musiken i sig istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2013 Nej... nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2013 Äh, ser inte heller syftet med detta. Det finns bättre forum för sådant och har man varit med på internet ett tag så vet man var man ska leta efter saker ändå. Det enda jag kan tänka mig att ta bort är "buskletarregeln", alltså: §1.4 Piratkopiering Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på forumet. Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd, kopierar eller fildelar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är likaså förbjuden. eftersom det aldrig har hållits särskilt hårt på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2013 Vi har ju inte ens googleAds mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2013 (redigerad) Det finns två anledningar till den regeln. För det första använde forumet Google Ads som inte tillåter sidor med warez-innehåll och warez-diskussioner. För det andra är vi ett spelforum. Det skulle vara dubbelmoraliskt av oss om vi börjar diskutera piratkopiering, samtidigt som hela forumets existens bygger på en spelserie och, ytterst, är beroende av den spelseriens framgång. Nu är förstås GTA inte en spelserie som kommer att gå under pga piratism i första taget men principen är den samma. Personligen är jag mycket mer intresserad av att ändra regeln om drogdiskussioner. Redigerad 12 oktober, 2013 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2013 Nej låt det förbli som det är. Google finns av en anledning och det finns massvis andra forum som pratar om exakt såna här saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts