NickeNicke Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Hej! Mitt problem är att igår installerade jag GTA V på USB minne 16GB, detta fungerade igår felfritt! Idag när jag startat spelet så kommer "Alert rutan" upp att man måste instalera spelet på antingen hårdsisken eller USB 2.0 Detta är ju som sagt redan gjort på mitt USB, men hur får man sitt Xbox att att känna igen att USB minnet sitter i och att det startar från detta? Blir jobbigt att inatallera om spelet varje gång på USB för att man ska spela. Det verkar fungerar efter första gången tills man stänger av Xboxet, då hittar den inte att USB minnet är anpassat för XBOX standard. Är det någon som vet hur man löser detta så vore det oerhört tacksamt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Hej! Mitt problem är att igår installerade jag GTA V på USB minne 16GB, detta fungerade igår felfritt! Idag när jag startat spelet så kommer "Alert rutan" upp att man måste instalera spelet på antingen hårdsisken eller USB 2.0 Detta är ju som sagt redan gjort på mitt USB, men hur får man sitt Xbox att att känna igen att USB minnet sitter i och att det startar från detta? Blir jobbigt att inatallera om spelet varje gång på USB för att man ska spela. Det verkar fungerar efter första gången tills man stänger av Xboxet, då hittar den inte att USB minnet är anpassat för XBOX standard. Är det någon som vet hur man löser detta så vore det oerhört tacksamt! Är usbstickan formaterad för att funka som storage på 360n? Kanske är värt att höra med https://twitter.com/RockstarSupport och https://twitter.com/xboxsupport Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NickeNicke Skrivet 18 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 (redigerad) ..... Redigerad 18 september, 2013 av NickeNicke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_johan Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Har du formaterat om minnet från NTFS till FAT32? Du är medveten om att filerna måste delas upp då FAT32 kan läsa upp till 4GB max i filstorlek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NickeNicke Skrivet 19 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 september, 2013 Har du formaterat om minnet från NTFS till FAT32? Du är medveten om att filerna måste delas upp då FAT32 kan läsa upp till 4GB max i filstorlek Hej! Jag har formaterat minnet i XBOX konsollen. Problemet kommer om jag stänger av konsollen, då kommer jag inte in i spelet förrän jag har installerat om det på USB minnet. Kan finnas en förklaring i det du skrev ovanför, då spelet ligger på 8gb, men hur får jag minnet att dela upp det på två filer? Hur har ni andra gjort som sitter på 4gb XBOX Slim och kör med USB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NickeNicke Skrivet 20 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2013 Någon som vet hur jag delar upp denna 7,7 gb fil till två filer, så att mitt USB kan läsa. Tar lite tid att installera om spelat varje gång man ska spela! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_johan Skrivet 23 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2013 Någon som vet hur jag delar upp denna 7,7 gb fil till två filer, så att mitt USB kan läsa. Tar lite tid att installera om spelat varje gång man ska spela! Packa upp filen på datorn och rara ner den till två bitar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts