SilentViper Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Hejsan jag har en fråga fick hem mitt grafik kort nu och ser på kortet så är det uttag för 8 PIN och 6 PIN kontakten behöver jag koppla in bägge eller räcker det med nån av dem? Kollade användar handboken så visade den en grön bok för en av dem och en grön bok för bägge. Pratade med brorsan han sa att du behöver bara koppla in 6 Pinaren o skippa 8 pins kontakten stämmer det eller måste båda in i grafikkortet? samt anslutas till Nätagges adaptrar så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Du måste koppla in båda. Kontakterna du sätter i måste ha rätt antal pins. Om du bara har 6-pins från nätaggregatet måste du köpa adapter. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Den för 8 PINS sitter två 6 PINS uttag o jag har två 6 PINS uttag från nätagget som går att koppla in o den för 6 PINS kontakten så ser man tre styckna såna där pinar sticker som man sätter in till en "hona" som har 4 pinnar eller vad man kallar det för spelar det nån roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 Detta menar jag med dem där pinnarna med uttagen så att säga Så här ser adapterna ut jag fick med till kortet Så här såg det ut nu när jag kopplade in och är allt rätt kopplat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 (redigerad) Enligt Fractal Designs hemsida har Tesla 550W två stycken 6+2 pin PCIe-kontakter. Med andra ord ska två stycken kablar gå direkt från nätagget till grafikkortet. Adaptrarna du fick med är enbart till för de som inte har tillräckligt antal PCIe-kontakter från nätagget. Vad du har gjort på bilden ser jag inte riktigt, men det ska inte vara några 4-pins molex inblandade alls. Spoiler Från nätagget: Till grafikkortet: Använd INTE sådana här: Redigerad 18 september, 2013 av Curly 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2013 (redigerad) NVM fixade det nu tack för hjälpen Curly! Redigerad 18 september, 2013 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts