Jazz Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 (redigerad) Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......................... sååååååååååååååååååååååååååå jag trodde att jag skulle få lira idag då va men när jag slänger in första skivan, installeringsskivan, finns det inget val att göra. Jag klickar in på spelinformation, och där kan jag bara välja: Spela nu Betygsätt Ta bort stift .... vad i hela helvete är det som pågår? Jag har varit i kontakt med Microsoft-kundtjänst och de har felsökt och fattar ingenting. Är det någon på forumet som installerat det på sin krysslåda? Edit: Om du är lika blåst som jag ska du alltså sätta in installeringsskivan, spela den och följa anvisningarna. Efter det använder du spelskivan som du inte(!) installerar. Redigerad 17 september, 2013 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Vad händer om du trycker på "Spela nu"? Har du testat att stoppa i andra skivan? Det kanske har blivit feltryckt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 (redigerad) Vad händer om du trycker på "Spela nu"? Har du testat att stoppa i andra skivan? Det kanske har blivit feltryckt? Då sattes spelet igång men jag stängde ner det fort som fan... vet ju inte alls vad som kommer hända, Funderade faktiskt på att byta skiva men tyckte att det verkade absurt, ska dock testa det nu... Edit: Lol! Denna skivan gick att installera. Skivorna har alltså fått fel tryck på sig, helknasigt. Aja, nu vet vi det! Redigerad 17 september, 2013 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Då sattes spelet igång men jag stängde ner det fort som fan... vet ju inte alls vad som kommer hända, Funderade faktiskt på att byta skiva men tyckte att det verkade absurt, ska dock testa det nu... Det är inte som på PS3 då? Där startade man spelet och efter ett tag kom man fram till en installation. Testa att stoppa i installationsskivan och starta spelet, installationen bör ske innan man får ställa in ljusstyrkan och sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Det är inte som på PS3 då? Där startade man spelet och efter ett tag kom man fram till en installation. Testa att stoppa i installationsskivan och starta spelet, installationen bör ske innan man får ställa in ljusstyrkan och sådant. Tror inte det........ det har jag aldrig varit med om, man går alltid in i spelinformation och väljer "installera spel". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 september, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 (redigerad) Haha. Abort everything. Det var som simpa sa, starta och installera. Jag är så kass... det var länge sedan jag spelade på konsol. Redigerad 17 september, 2013 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Nej, det har inte blivit feltryck. Du kan inte installera första (install) skivan via Xbox dashboard. Du måste starta spelet och då får du välja vart du vill installera den. Skiva två Går att installera men det rekommenderas att inte göra det pga at det tydligen kan bli extra mycket popups och sådär. Själv tycker jag att det har varit en hel del mer värkvärda popups redan, mer än i IV... men man kan väl inte förvänta sig allt för mycket när det är en så sjukt stor detaljerad värld på 8 år gamla konsoller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Okey om jag uppfattat det rätt: Så ska man sätta in CD 2 först när man ska installera? Gäller det också PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Okey om jag uppfattat det rätt: Så ska man sätta in CD 2 först när man ska installera? Gäller det också PS3? PS3 har bara en skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Haha varför skulle ps3 ha flera skivor när de är Blu-ray? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 PS3 har bara en skiva. Aha, nice! Och sedan förstår jag inte hur man kan göra sig lustig av en fråga eftersom jag inte visste att det är en skiva. Sedan var det snack om det så det lät som det var likadant för både ps3 och xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Xbox: Sätt i skiva #1 Klicka på "Play Grand Theft Auto V" Spelet laddar upp och säger åt dig att välja en plats att installera skivan på. Välj din hårddisk (eller ditt USB-minne). Skivan börjar installeras. När skiva #1 är installerad får du en notifiering om att du kan sätta i skiva #2. Sätt i skiva #2 och installationen avslutas och därefter startar spelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 september, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2013 Aha, nice! Och sedan förstår jag inte hur man kan göra sig lustig av en fråga eftersom jag inte visste att det är en skiva. Sedan var det snack om det så det lät som det var likadant för både ps3 och xbox. Äsch ta inte åt dig av det. Om du lirar på PS3 så är det bara att punga i skivan och tuta och köra! Installationen kommer att ske kort efter att man startat spelet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts