Henkibojj Skrivet 17 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2013 Jo. Ni som har koll på hårddiskar och annat vad gäller datorkomponenter, vad är det man ska köpa nuförtiden? Jag behöver en 2,5" SATA till PS3 och den ska helst ligga runt femhundringen, gärna mindre. Storlek omkring 500 GB. Nog för att jag tror att vilket märke som helst kommer fungera utmärkt, men jag har hört att somliga märken ska vara dåliga. Bonusfråga: Tror ni att höljet/bussen till den externa hårddisk jag tappade redan 2011 kan användas till den överblivna 60 GB-disken från PS3? Det vore praktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2013 Jo. Ni som har koll på hårddiskar och annat vad gäller datorkomponenter, vad är det man ska köpa nuförtiden? Jag behöver en 2,5" SATA till PS3 och den ska helst ligga runt femhundringen, gärna mindre. Storlek omkring 500 GB. Nog för att jag tror att vilket märke som helst kommer fungera utmärkt, men jag har hört att somliga märken ska vara dåliga. Bonusfråga: Tror ni att höljet/bussen till den externa hårddisk jag tappade redan 2011 kan användas till den överblivna 60 GB-disken från PS3? Det vore praktiskt Om du kommer och hämtar så kan du få en gratis av mig :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 augusti, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2013 Om du kommer och hämtar så kan du få en gratis av mig :3 Ehu? Var bor du? Storlek på disk, hur gammal är den? Vore tråkigt att ha HDD-haveri om några månader för att det är en gammal disk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2013 Ehu? Var bor du? Storlek på disk, hur gammal är den? Vore tråkigt att ha HDD-haveri om några månader för att det är en gammal disk Haha, det är nog inte värt det. Om du nu inte värdesätter en kopp kaffe och att få träffa mig väldigt högt :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2013 (redigerad) Webhallen har alltid bra priser. Interna SATA 2,5" Dessa verkar vettiga: Seagate Intern Hårddisk Momentus THIN 500GB SATA 2.5" (16MB Cache / 5400RPM) ST500LT012WD Blue 500GB SATA II (5400 RPM / 8MB Cache) WD och Seagate är bra skit, Seagaten har mer cache så... Edit: Lägg på 150:- så får du 1TB. Redigerad 17 augusti, 2013 av mr_tobbe 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 augusti, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2013 Bonusfråga: Tror ni att höljet/bussen till den externa hårddisk jag tappade redan 2011 kan användas till den överblivna 60 GB-disken från PS3? Det vore praktiskt Det borde inte vara några problem! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 augusti, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2013 Webhallen har alltid bra priser. Interna SATA 2,5" Dessa verkar vettiga: Seagate Intern Hårddisk Momentus THIN 500GB SATA 2.5" (16MB Cache / 5400RPM) ST500LT012 WD Blue 500GB SATA II (5400 RPM / 8MB Cache) WD och Seagate är bra skit, Seagaten har mer cache så... Edit: Lägg på 150:- så får du 1TB. Sådär, lade in en beställning på 1-rackabajzaren. Får se om migrationen är lika smidig som det påstås. Hoppas även caset funkar! Tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts