Mark Skrivet 10 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2013 (redigerad) One hundred years have passed since the Spellplague forever changed the magical and mysterious lands of Faerûn. Mighty empires fell and great cities toppled, leaving only monster-haunted ruins and survivors struggling to rebuild. The city of Neverwinter, the Jewel of the North, seemed blessed by the gods. While the rest of the Sword Coast was devastated by the event, Neverwinter survived largely intact. But this was only a temporary reprieve from its inevitable doom. Nearly 75 years later, a volcanic eruption rained fire, ash and molten fury upon the city, annihilating everything in its wake. Today, Neverwinter has restored much of its former glory. Lord Neverember of Waterdeep has taken the city under his protection and put forth a call to all adventurers and heroes of the Savage North to help rebuild Neverwinter in the hopes that one day he can lay claim to her throne and crown. But evil forces conspire in the dark places of the world, seeking to undermine all... Neverwinter är ett sprillans nytt MMORPG skapat av Cryptic och publicerat av Perfect World satt i Forgotten Realms ("världen" i Dungeons & Dragons). Just nu ligger spelet i Open Beta och det kommer inte bli några fler character wipes, en s.k "soft launch". Spelet är även F2P. För närvarande finns 7 raser, men en åttonde är på gång. De raser som finns just nu är: Human, Half-Elf, Elf, Half-Orc, Dwarf, Halfling och Tiefling. Det finns 5 klasser, men även här är en sjätte klass på väg: Trickster Rogue, Devoted Cleric, Control Wizard, Great Weapon Fighter och Guardian Fighter. Tänkte hålla posten rätt kort, om ni är intresserade finns massvis med information på deras wiki och på hemsidan. Redigerad 10 maj, 2013 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2013 Ha, kom just hem från en kompis vars rumskamrater spelade det där. Såg intressant ut, kanske prövar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 11 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2013 Jo men visst spelar man detta Testade nyligen WOW men fann ingen form av känsla i det.. Kändes trist. Detta kändes helt annorlunda! Riktigt roligt än så länge. Vi är 4 RL's som spelar, samt så har man ju en solocharacter som man lattjar runt med. Har än så länge tagit 31 på min Guardian fighter. Riktigt jäkla roligt med healer och 2 dps! Bara tanka ner och köra! Wat u waiting for? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 maj, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2013 Jo men visst spelar man detta Testade nyligen WOW men fann ingen form av känsla i det.. Kändes trist. Detta kändes helt annorlunda! Riktigt roligt än så länge. Vi är 4 RL's som spelar, samt så har man ju en solocharacter som man lattjar runt med. Har än så länge tagit 31 på min Guardian fighter. Riktigt jäkla roligt med healer och 2 dps! Bara tanka ner och köra! Wat u waiting for? Vilken server spelar ni på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 11 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2013 Det ska nog vara Mindflyer vi lirar på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2013 Det ska nog vara Mindflyer vi lirar på! Skapade en karaktär på den servern, hann bara spela lite men det verkar lovande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2013 Deras vecko-maintenance är lagd på en dum tid för oss i Europa alltså... Men nu är servrarna igång igen! Jag nickar förövrigt "Siana"(blev glatt överraskad att det inte var taget!) och jag är en sådan där Control Wizard, en Half-Elf tror jag. Gjorde en riktigt slynig kvinnlig karaktär maxade byststorleken, bottnade midjestorleken och uppade benlängden en hel del: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 12 maj, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2013 Karaktären min heter Rieta Angelbane Är lvl 14 och spelar en Great Weapon Fighter på Dragon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 maj, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2013 (redigerad) Så, nu har jag äntligen lite tid att spela Neverwinter. Gjorde en Devoted Cleric på Mindflayer, heter Pava. Ska börja spela i eftermiddag. Någon som har en guild? Redigerad 13 maj, 2013 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts