simonracer Skrivet 4 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2014 kobbe, ge mig lite info om det du säger. För precis allt jag läst om Mantle så är det 7k serien och nyare som kommer få ta del av Mantle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2014 kobbe, ge mig lite info om det du säger. För precis allt jag läst om Mantle så är det 7k serien och nyare som kommer få ta del av Mantle. Om jag har förstått det rätt nu så är Mantle såhär i förstastadiet utvecklat för grafikkort med GCN-arkitektur, vilket tydligen är de bättre korten ur 7000-serien och uppåt. Men Mantle är inte begränsat till GCN, utan "alla moderna kort" kommer med tiden kunna utnyttja det, även kort från nVidia. Frågan är ju om 6000-serien anses vara modern nog... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 4 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2014 Ja juste, det blev så ja. Men tja som du säger.. Är inte så säker på att dom kommer ge stöd till dom korten i första taget, dom vill hellre att folk med 6k serien köper nyare kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2014 Nu har jag dingat 110. Att jag bara är rank 48 (av 50) i BC2 bränner hårt alltså, det får nog bli att spela det i ett par veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Ny patch, nya krascher. Det här är så jääääävla dåligt egentligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2014 Secound Assault nästa vecka samt Naval Strike i mars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 14 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2014 Undrar om dom hade försökt hålla det helt under radarn om det inte råkade läcka ut ifrån tyska Origin hehe Naval strike låter som något jag tröttnat på sedan länge på Paracel storm. Får hoppas på några roliga vapen som man kan använda i alla fall. Har ni något favoritvapen än? Har nog M249 som favorit overall just nu. Men oftast så lirar man Engineer så blir mycket mer Carbines för tillfället. Har 500+ kills i ak5/m4/ace52/acr/Mtar. Håller nu på att grinda upp SG553, men vet inte vilken jag har som favorit.. Ak5an är ju så sjukt stabil, Men M4an var så sjukt mysig när jag körde med den också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 18 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2014 (redigerad) Och NU är Second Assault ute! Time to unlock some new guns! Fast DICE har tydligen sovmorgon. Ingen update som gör det möjligt att joina servrar.. eXotic säg åt din Dicekompis att väcka några så nått händer! Me wants to play! Redigerad 18 februari, 2014 av simonracer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2014 (redigerad) Gulf of Oman: Så gott som identisk och likt i BF3 tycker jag att det är en helt okej bana. Sandstormen gör verkligen stor skillnad, särskilt när man är infanterist. Firestorm: TRÅKIG. Men det har jag tyckt så gott som jämt. Gillar dock att man kan fjutta på tornet. Metro: Hann bara spela en kort runda och den skiljde sig inte på något sätt mot hur det brukade vara i BF3. Får se om det blir bättre under en runda med färre spelare, för det var så jag brukade köra. Caspian Border: Fantastisk! Ändringarna som är gjorda är riktigt bra. Muren längs gränsen ändrar dynamiken och att man kan ta sig upp på D-berget på fler sätt nu är lika välkommet som välbehövligt. Rekommenderas! Redigerad 18 februari, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2014 Tror att Scar-H är min absoluta favoritbössa för rush. Har lirat oerhört bra med den under kvällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 februari, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2014 De senaste kvällarna har jag spelat med en full squad och varje gång det är dags för Metro så har vi kört rökgranater och IR-sikte. Fantastiskt kul, och faktiskt det enda sättet som får banan att kännas lite annorlunda i BF4. Tror att vi har vunnit alla Metro-rundor, och då även hamnat i toppen av scoreboard, hittills! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2014 En rejäl patch nu! March 4 PC Game Update Notes -Several crash fixes and stability improvements -Fixed an issue with data re-sending that was causing rubber banding on some servers -Increased the maximum rank to 120 -Fixed an issue with the kill camera triggering before game client would display the last portion of damage being dealt, giving players the impression that they died too early -Fixed issue with blood effects, damage indicators, and health bar updates in the HUD being out of sync. This issue meant that players would sometimes miss information about being shot at, or get the impression of too few hits occurring for the amount of bullets that hit. -Tweaked the speed, dispersion, and re-arm duration of the IFV and MBT projectiles -Tweaked timing for how long the kill feed stays on screen -Fixed an issue where the message "Joining Server" sometimes didn't appear when the user tried to join the server -Added default player slots to server browser filters -Fix for an issue on Silk Road where players could deform the terrain to create a big, water-filled hole -Fix for a bug that occurred with the end-of-round camera if the player was in the bomber in China Rising -Fix for an issue on Rogue Transmission where it was impossible to capture a flag while riding the quad bike -Prevented players from interacting with an M-COM on Siege of Shanghai after it had been destroyed -Fixed an issue where audio for disarming M-COMs could get stuck in an infinite loop -Added minimap details for missing carriers in Rush on Paracel Storm and Hainan Resort -Fix for an exploit that would allow players to shoot two tank shells with not enough delay between shots -Removed a bug where squads would get split up when transitioning between Conquest and Air Superiority -Fixed an issue where Defuse could get stuck in an unplayable state between rounds -Removed a bug that would cause players to sometimes get stuck in the killcam after having been killed -Fixed an issue with revive icon not being grayed out in-game on map and minimap, when the player died after getting revived in Defuse -General improvements and bug fixes for the Battledash and Mission create screens -Fixed a bug where red laser dots would get stuck on textures -Zoom dispersion fix. When zooming in while firing the dispersion did not lower to the new max value -Fixed a bug where the enemy health always displayed as full in the kill-cam -Fixed an issue in Defuse so killed bomb carrier can’t plant a bomb in the next round without picking up a new bomb -The MAV has been updated to prevent players from exploiting it -Improved repair rates for vehicles with different base healths -Tweaked volume balance and other ambiance parameters on the majority of base game and China Rising maps -Improved the track vehicles wheel friction so vehicles don’t get stuck at relatively minor hills -Fixed an issue with faulty zoom levels that occurred when using click to zoom in. While sprinting and zooming, will mess up the zoom levels, from hip to zoom. -Improved boat physics and handling, including implementation of a system that lets players push stuck boats back in the water SPECTATOR MODE -Fix for the EMP/Proxy Attack effects being visible in Spectator Mode -Removed the black screen that was visible when switching between cameras and players in Spectator Mode -Removed squad colors in Spectator Mode, now only the red and blue team colors are visible -Decreased the user interface clutter in Spectator Mode by removing health pack, ammo pack and revive icons -Tweaked the 1st person view in Spectator Mode so that spectators now see exactly what players see and nothing else -Added a functionality in Spectator Mode so that, when going into Freecam from 1st or 3rd person mode, the first static freecam will be moved to behind the previously spectated player -Added the possibility in Spectator Mode to ‘fire’ at a player from Freecam to go into 1st person view of that player -Spectators can now see which player on the scoreboard that carries the bomb in the Obliteration and Defuse game modes NOTE: For in-depth details on all the balancing tweaks below, head to our "Balancing BF4" articles [blogs.battlefield.com]. GRENADE TWEAKS -Increased the number of M84 FLASHBANG and HAND FLARES the player can carry from 2 to 3. -Increased the effect of M84 FLASHBANG grenades on friendly and enemy players. -Increased the maximum damage for the RGO from 67 to 80, however reduced the range of explosion. -Reduced the visual and audio effect for the detonation of the V40 Mini to highlight its smaller blast when compared to other grenades. Decreased the maximum damage from 80 to 60, and decreased the range at which maximum damage is applied. PISTOL TWEAKS -Increased the aimed accuracy of the M1911 to make it a viable choice once the COMPACT 45 has been unlocked. -Increased the close range damage of the M1911, QSZ-92, FN57, CZ-75 and COMPACT 45. -Reduced the delay between pressing the trigger and the bullet firing for the M412 REX and .44 MAGNUM. -Increased the magazine capacity of the QSZ-92 to 20 rounds. Additionally reduced the recoil of the QSZ-92 to give it a clear difference from the FN57. -Corrected a small error with the COMPACT 45 accuracy when crouched or prone. WEAPON TWEAKS -Increased the damage of all DMRs across all ranges. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon. -Increased the accuracy of pump action shotguns (870 MCS, HAWK 12g, SPAS-12, and UTS 15) while on the move and aiming. -Reduced the long range damage of the MTAR to bring it in line with the rest of the Carbines. -Adjusted the way inaccuracy is handled when transitioning from Hip fire to Aimed fire. -The Heavy Barrel’s Accuracy bonus now also applies on the move, at a reduced bonus. This should give the Heavy Barrel a wider role for players who desire accuracy while aimed in all situations. -Synchronized the timing of the aim down the sights animation of sniper rifles with their ability to fire with full accuracy. Players no longer need to wait for additional time after the aiming animation plays to get accurate shots. There is still a delay to achieve full accuracy, so Quick Scoping is still not possible. -The SRS bolt action time has been tweaked and the rate of fire has been lowered -The GOL bolt action time has been tweaked -The muzzle velocity for the MP7 has been reduced -The MTAR21 muzzle velocity has been reduced -Updated the handling of the 1x scopes for Type95B1, A91, SteyrAug, SAR21, QBZ951, FAMAS, UTAS, MTAR, L85A2, and F2000 -Updated rate of fire for the RGP7 and NLAW VEHICLE TWEAKS -Reduced the total amount of missiles carried by the Mobile Anti-Aircraft vehicles from 6 to 4. -Reduced the velocity of the MAA’s default 20MM CANNON from 1200m/s to 800m/s to match the 30MM CANNON. -Reduced the physical impact of all Anti-Aircraft missiles to prevent helicopters from flipping uncontrollably when hit. The damage values have not been changed. -Reduced the cone in which ACTIVE RADAR missiles search for targets, making them require a higher level of skill in predicting where a target will be when the missile is fired. -Increased the direct damage done by the Attack Helicopter’s gunner cannon. The gunner will be better able to assist the pilot in taking down vehicle targets with this change. -Increased the direct hit damage of the Zuni Rockets for Attack Helicopters. The rate of fire of these rockets combined with their smaller magazine pool made them a poor choice over the other two rocket types. -Reduced the splash damage and maximum splash damage range of the Scout Helicopter 25MM CANNONS. -Reduced the “intelligence” of the MBT LAW missiles, requiring the player to aim the missile closer to their target before the smart projectile will activate. Additionally, the MBT LAW now reloads slightly slower. Finally, a bug where the MBT LAW would pass through an ACTIVE PROTECTION shield has been fixed. -Fixed an issue where ACTIVE PROTECTION and the MP-APS did not properly stop 12G FRAG rounds. -Reduced the range where the M2 SLAM will do maximum damage to vehicles from 6M to 3M. The range was deemed to be too large, making the M2 SLAM far superior to the M15 AT MINE. -Reduced the damage the STAFF shell does to all targets by 25%. This should balance the ease of use of the STAFF shell with its damage potential. Vi som har ägt ett Battlefield-spel innan har också fått ut våra veteranbattlepacks idag. 3x-zoom till .44 Magnum är nice! Magnumen och Rexen är för övrigt äntligen användbara, insåg jag efter en snabb runda på test range. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 7 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2014 Nytt LMG som ska testas finns att skaffa via assignment nu också! Snipret kan man inte skaffa förens DLC't är ute. Engi/AR'et ser brutalt tråkiga ut på statsen. AA minorna kommer det skrikas OP om. Grenade launchern kommer bli bannad på metro only banor inom 2 dagar Spare time Sniper Assault Rifle ribbon x3 Get 20 headshots with Assault Rifles Reward: AR160 Packing a Punch Destroy 20 boats Reward: SR-2 Swiss Cheese LMG ribbon x3 Destroy 3 vehicles as Support Reward: AWS Always Deadly Sniper Rifle ribbon x3 Get 5 kills with C4 on NS maps Reward: SR338 Curve Ball Get 10 kills with an Impact Grenade Reward: SW40 Multi Tool Get 10 kills with UGL Darts Get 10 kills with UGL LVG Reward: M320 3GL Death from Below PDW ribbon x3 Destroy 5 attack air vehicles with Rocket Launchers Reward: AA Mine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2014 (redigerad) Efter en riktig jävla skitdag blev jag lite upplyft av att sätta en dubbelheadshot på 443 meters avstånd. Döm om förvåningen när jag drog iväg ett skott och fick två kills (och över 1200 poäng) på det avståndet! Redigerad 12 mars, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2014 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2014 (redigerad) Trailer för Naval Strike, faktiskt riktigt hypande. Kortare genomgång av de fyra nya banorna: Redigerad 19 mars, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2014 (redigerad) Alltså... Några jag spelar med hade fixat varsin Phantom-dogtag så de hjälpte mig att leta efter en. Det tog inte ens 20 minuter, så jag blev asglad och tänkte att det bara var att sticka till hissen och håva hem pilbågen. Så visade det sig att ingen av dem har fixat resten av Phantom-uppdragen än... Edit: Insåg hur förvirrande mitt inlägg måste ha varit för er som inte har hängt med i BF-världen den senaste månaden Redigerad 30 november, 2014 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2014 Alltså... Några jag spelar med hade fixat varsin Phantom-dogtag så de hjälpte mig att leta efter en. Det tog inte ens 20 minuter, så jag blev asglad och tänkte att det bara var att sticka till hissen och håva hem pilbågen. Så visade det sig att ingen av dem har fixat resten av Phantom-uppdragen än... Edit: Insåg hur förvirrande mitt inlägg måste ha varit för er som inte har hängt med i BF-världen den senaste månaden Coolt påskägg, det var ett rätt avancerat mysterium Jag har ju skaffat en fet dator nu och BF3 flyter på bra. Men jag har ju redan kört skiten i 450 timmar och är inte så sugen på det igen. Är BF4 bra/bättre än BF3? Brorsan kan tänka sig lira BF, bara det inte är på PS3 eftersom han inte riktigt pallar kontrollerna. För mig är det tvärtom, i fordon åtminstone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 1 december, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2014 Om du frågat om Battlefield 4 var bra för några månader sedan hade jag sagt nej. Men DICE har patchat som galningar, kört CTE (Community test environment) och verkligen gjort allt för att försöka göra Battlefield 4 till ett bra spel. Dice har förlängt sin aktiva "Premium period" med ett helt år, och även sagt att dom har tänkt att fortsätta med BF4 även när skiten Hardline kommer. Så BF4 kommer vara aktivt hos Dice i minst 6 månader till! Dom vill göra gratis DLC'n som lite plåster på såren för de som hade spelet sedan release. Spelet börjar bli riktigt roligt nu. Och med underbara saker såsom Headglitch fixen (Har funnits i stort sätt alla Battlefield och varit jävligt irriterande när folk utnyttjade det) med mera. Fixar en massa med Tickraten så man inte får dessa onehit-kills som det känns som ibland, men det kan inte fixas helt pga begränsingar i Frostbite motorn. DLC'na är rätt svaga IMO, vissa suger rätt igenom (Är CQ Large samt Rush spelare) Men BF4 Premium edition är såpass billigt att du borde ta det och få lite fler vapen Jag rekommenderar Battlefield i dagens läge. Och det kommer enbart bli bättre då Dice LA enbart lägger ner sin tid på BF4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 december, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2014 Dice har förlängt sin aktiva "Premium period" med ett helt år, och även sagt att dom har tänkt att fortsätta med BF4 även när skiten Hardline kommer. Så BF4 kommer vara aktivt hos Dice i minst 6 månader till! Dom vill göra gratis DLC'n som lite plåster på såren för de som hade spelet sedan release. Jag hoppas att jag ska utläsa detta som att de under ett års tid fortfarande kommer att utveckla saker, inte att premiumpasset har förlängts (= är en prenumeration man betalar om och om igen)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 december, 2014 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2014 (redigerad) Coolt påskägg, det var ett rätt avancerat mysterium Jag har ju skaffat en fet dator nu och BF3 flyter på bra. Men jag har ju redan kört skiten i 450 timmar och är inte så sugen på det igen. Är BF4 bra/bättre än BF3? Brorsan kan tänka sig lira BF, bara det inte är på PS3 eftersom han inte riktigt pallar kontrollerna. För mig är det tvärtom, i fordon åtminstone Köpte själv BF4 häromdagen efter ha testat "demot", har också spelat en hel del BF3. Det är 14 timmar kvar på Origins cyber monday-rea, BF4 Premium Edition kostar 299 istället för 499. Skynda fynda! Edit med anledning av ny post medan jag skrev: Premium är inte en prenumeration. --- Vill gärna spela med någon eller några med Skype, TS eller nåt. Känner mig helt värdelös i spelet nu innan jag låst upp något och inte har någon att samarbeta med. Redigerad 1 december, 2014 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.