Wu Zi Mu Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 Hört sjukt mycket negativt om server-funktionen i SimCity. Jäkligt synd i och med att jag var sugen på att faktiskt köpa mitt första SimCity-spel. Där sköt de allt sig i foten.. Är det så illa som folk säger? (Plaisir) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 Hört sjukt mycket negativt om server-funktionen i SimCity. Jäkligt synd i och med att jag var sugen på att faktiskt köpa mitt första SimCity-spel. Där sköt de allt sig i foten.. Är det så illa som folk säger? (Plaisir) http://www.amazon.com/SimCity-Limited-Edition-Pc/product-reviews/B007FTE2VW/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1 Folk är ju inte glada i alla fall. Jag tror jag väntar med mitt köp tills spelet inte är lika poppis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2013 (redigerad) Hört sjukt mycket negativt om server-funktionen i SimCity. Jäkligt synd i och med att jag var sugen på att faktiskt köpa mitt första SimCity-spel. Där sköt de allt sig i foten.. Är det så illa som folk säger? (Plaisir) Det är för tillfället fruktansvärt. i listan över tillgängliga sertvrar har jag bara Oceanien tillgänglig och när jag connectar mot den så kommer det ungefär lika snabbt upp att Servrarna är nere för tillfället och att det görs försök att återansluta. Igår när jag spelade lyckades jag bygga en stad och kom rätt långt sen kom samma grej fram och spelet dog. Vet inte om staden finns kvar eller om jag kan drömma om att finna den igen eftersom att jag inte kommer in på samma server. Hela systemet är värdelöst. Hade nästan föredragit att man blev inpetad på en server vald av EA istället för att jag ska få möjligheten att spela med folk ifrån Asien. Hade förmodligen funkat mycket bättre och gjort spelet möjligt att spela. http://www.twitch.tv/friberg_1/b/375240117 Redigerad 8 mars, 2013 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2013 Som kompensation så kommer alla som har köpt och aktiverat spelet på Origin innan 30:e Mars att få ett gratis spel från Origin. Vilka spel som det gäller har inte beslutats ännu men det ska komma en lista. Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2013 Tror det blir säkert nåt gammalt spel för runt 100-200kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2013 När jag efter allt trassel får felmeddelandet "Din stad fungerar inte längre. Vi ska försöka laga detta" och "de" misslyckas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2013 (redigerad) Köpte skiten för 170 spänn från Indiska Origin, är ett stort fan av serien så det kan det nog vara värt, trots problem nu i början. Edit: Är antagligen det första spelet jag har köpt sedan 2003-2004... Redigerad 10 mars, 2013 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2013 Som kompensation så kommer alla som har köpt och aktiverat spelet på Origin innan 30:e Mars att få ett gratis spel från Origin. Vilka spel som det gäller har inte beslutats ännu men det ska komma en lista. Källa Nu är listan ute. Spelen det gäller är: - Battlefield 3 (Standard Edition) - Bejeweled 3 - Dead Space 3 (Standard Edition) - Mass Effect 3 (Standard Edition) - Medal of Honor Warfighter (Standard Edition) - Need For Speed Most Wanted (Standard Edition) - Plants vs. Zombies - SimCity 4 Deluxe Edition Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2013 Nu är listan ute. Spelen det gäller är: - Battlefield 3 (Standard Edition) - Bejeweled 3 - Dead Space 3 (Standard Edition) - Mass Effect 3 (Standard Edition) - Medal of Honor Warfighter (Standard Edition) - Need For Speed Most Wanted (Standard Edition) - Plants vs. Zombies - SimCity 4 Deluxe Edition Källa Någon som hört när/hur man kan få sitt spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2013 Du kommer få ett mail som berättar hur du gör. De öppnar land för land men hoppas att alla ska kunna få sina spel innan 22 Mars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2013 (redigerad) Så vilket ska man välja? ... ... ganska konstigt hur jag glömt bort detta spel. Spelade 40 timmar i sträck, så lång tid det tog för mig att bygga en maxad stad med god ekonomi och avsluta ett storbygge. Har inte rört det sen dess... Redigerad 19 mars, 2013 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2013 Så vilket ska man välja? ... ... ganska konstigt hur jag glömt bort detta spel. Spelade 40 timmar i sträck, så lång tid det tog för mig att bygga en maxad stad med god ekonomi och avsluta ett storbygge. Har inte rört det sen dess... BF3! Spelar folk det här eller floppade det? Jag är fortfarande sugen, men har hört för mycket negativt om det för att vara sugen på att pröjsa. Varför släpper inte utvecklarna demo-versioner längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2013 BF3! Spelar folk det här eller floppade det? Jag är fortfarande sugen, men har hört för mycket negativt om det för att vara sugen på att pröjsa. Varför släpper inte utvecklarna demo-versioner längre? Jag tycker det verkar vara ett otroligt kort spel och det är alldeles för lätt att optimera. Logiken i spelet suger dessutom rövballe. Tex tar invånare alltid kortaste vägen (oavsett trafikmängd på vägen). Mekaniken som fördelar jobb är också skitdålig. Varje invånare åker till den närmsta jobbet (1000 kan åka till 1 jobb) och när 999 inte får plats så åker de vidare till nästa ställe som jag fattat det. Samma gäller bostäder. Dessutom ska varje "sim" beräknas var för sig, detta stämmer inte. Bara ca 1/5 av alla invånare används faktiskt! Resten är bara siffror (dvs de kan inte ha jobb osv). Detta är vad jag har hört om spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2013 Något som många har skrivit och som beskriver det mesta: Spelet är trasigt. Är det fortfarande kul? Ja. Men städerna måste bli större (minst 4x) och simuleringen måste bli smartare. Det är förmodligen mycket de inte kan göra något åt eftersom de gjorde fel redan från grunden. Dock har en patch delvis gjort trafiken bättre, så det kan finnas visst hopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 26 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2013 Något som många har skrivit och som beskriver det mesta: Spelet är trasigt. Är det fortfarande kul? Ja. Men städerna måste bli större (minst 4x) och simuleringen måste bli smartare. Det är förmodligen mycket de inte kan göra något åt eftersom de gjorde fel redan från grunden. Dock har en patch delvis gjort trafiken bättre, så det kan finnas visst hopp. Det fortfarande kul! Jag har spelat 100 timmar och spelar varje dag jag har tid. Dock behövs större banor och bättre trafik-algoritm. När man kommer upp i 100k invånare och det bara finns 1 (JA EN) väg ut ur staden som inte går att ändra på eller lägga till fler, så är man rätt körd. Trafikstoppning är oundvikligt och dina lastbilar som kör till storverken och till andra städer för att sälja kommer inte komma fram och du kommer förlora pengar. Detta måste åtgärdas så simmarna slutar köra bil när det finns så många andra bra medel. Mina är dessutom väldigt högutbildade, men kör ändå bil där det är MEST trafik. Annars är väldigt bra spel! Jag kan inte slita mig från det när jag spelar. 3 timmar i spelet känns som 20 minuter IRL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts