VaXXoR Skrivet 25 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2013 Pratade med min mormor idag och hon frågade mig varför hennes internet alltid lägger av. Hon har Comhem och använder själva modemet man får med gratis i köpet, eller om det kostar en krona eller vad det är. Hur som helst, kan man få bättre uppkoppling av att byta ut den där billiga skiten? Hon har ringt men får ändå samma problem. Kan lägga till att vi också har Comhem och det där modemet man får med, och vi har samma problem. Inte lika ofta, men internet dör eller lägger ner ganska ofta ändå. Något tips på hur man kan göra? Om det går att förbättra med att köpa något, vad lägger man pengarna på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2013 Pratade med min mormor idag och hon frågade mig varför hennes internet alltid lägger av. Hon har Comhem och använder själva modemet man får med gratis i köpet, eller om det kostar en krona eller vad det är. Hur som helst, kan man få bättre uppkoppling av att byta ut den där billiga skiten? Hon har ringt men får ändå samma problem. Kan lägga till att vi också har Comhem och det där modemet man får med, och vi har samma problem. Inte lika ofta, men internet dör eller lägger ner ganska ofta ändå. Något tips på hur man kan göra? Om det går att förbättra med att köpa något, vad lägger man pengarna på? Hon har pratat med ComHem själva alltså? Min erfarenhet är att de har en hjälpsam kundservice som dessutom kan kolla och ändra inställningar i modemet. Tycker hon ska snacka med dem igen. Om modemet visar sig vara defekt kanske hon kan få ett nytt? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2013 Hon har pratat med ComHem själva alltså? Min erfarenhet är att de har en hjälpsam kundservice som dessutom kan kolla och ändra inställningar i modemet. Tycker hon ska snacka med dem igen. Om modemet visar sig vara defekt kanske hon kan få ett nytt? Håller med. Jag har fått höra mycket skit om ComHem från andra, men jag har bara haft positiva erfarenheter med deras kundtjänst. Har förresten aldrig haft problem med bredbandet heller... Bor i mitt andra ComHem-hus nu och allt funkar klockrent "ur uttaget" så att säga. Modemet/routern är väl inget prestandamonster när det kommer till det trådlösa, men jag har å andra sidan inte gett mig på att mixtra med dess inställningar. Det är emellertid inte orimligt att tro att modemet är defekt. Har läst om flera på Sweclockers som har pratat med kundtjänsten och fått ett nytt skickat till sig. Det går förresten inte att köpa vilket modem som helst på egen hand eftersom ComHem inte har en vanlig nätverkssladd mellan väggen och modemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2013 (redigerad) Har haft Com Hem på tre adresser i Stockholmsområdet. På den andra i ordningen var uppkopplingen katastrof, tog två veckor innan de ens fick igång skiten. Tiden därefter försvann uppkopplingen i tid och otid. En tekniker var där och mätte signalstyrkan i uttaget och hade sig. Bodde längst ner och kabeln in i huset kom uppifrån, signalen var helt enkelt för svag. På den första adressen fungerade det felfritt och på den tredje gick det ner kanske en gång i veckan, ibland mer sällan och ibland mer ofta. Utgår man från mina erfarenheter så skulle pengen satsas på att själva nätet är för svagt, inte modemet. Men man vet aldrig. Redigerad 1 mars, 2013 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.