Kebab Skrivet 11 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2013 AMA står för Ask Me Anything och är ett populärt underforum på Reddit där vem som helst kan starta en tråd och svara på de frågor som läsarna ställer. Dessa AMAs kan ha exakt vilka ämnen som helst, allt från gamla kärnvapenofficerer som har spenderat år i en bunker till artisten PSY via asiatiska flickor med albinism. Det senaste året har allt fler kändisar (och deras PR-byråer) insett att det ger jävligt bra PR att göra en sådan här "intervju" på en så stor sida som Reddit. Exempel på några av de mest uppmärksammade är: President Obama Snoop Dogg Lion Adam Savage (från Mythbusters) Bear Grylls Arnold Schwarzenegger m.fl. En lista över Reddits populäraste AMAs hittar ni här. Jag tänkte att vi som sitter på Reddit dagligen kan dela med oss av de guldkorn-AMAs som dyker upp lite då och då. Anledningen till att jag startar tråden är att Bill Gates gjorde en AMA under dagen (där han bland annat postade den här bilden). En annan AMA som jag kan rekommendera är den som muskelberget och skådespelaren Terry Crews gjorde för fem månader sedan. Jag, som bara har sett honom i hjärndöda filmroller och i Old Spice-reklamerna, insåg att han verkar riktigt skarp och genuint trevlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2013 Har länge tänkt att skapa en liknande tråd. Eller en generell reddit-tråd där man kan dumpa allt intressant som händer. MEn jag är lat. I alla fall, jag tänkte bara slänga in Dave Grohls AmA som blev rätt populär. Min favorit än så länge är lätt Snoop Lions AmA, dra åt helvete vad jag skrattade när jag läste i den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2013 Min favorit än så länge är lätt Snoop Lions AmA, dra åt helvete vad jag skrattade när jag läste i den! Den var rolig för han satt fan i ganska många timmar och svarade på frågor, men nästan inga svar var längre än en mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2013 Den var rolig för han satt fan i ganska många timmar och svarade på frågor, men nästan inga svar var längre än en mening. Haha ja. Jag minns att jag slutade skolan och surfade reddit på telefonen på tåget hem, såg tråden som var några timmar gammal och tänkte att den säkert redan var slut. När jag kommit hem och käkat och haft mig så kikade jag förbi reddit och såg att tråden fortfarande var aktiv och att han fortfarande svarade på frågor. Kvällens skratt kom helt klart när han svarade på sin egna fråga han ställt en timme tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2013 Haha, skrattade också åt den där bilden Gates postade! Gött att kunna driva med sig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2013 Dan Harmon, skaparen och tidigare showrunnern av Community gjorde en intressant (om man är ett fan av serien såklart). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2013 Tack för du förstört fyra timmars pluggande. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2013 Har länge tänkt att skapa en liknande tråd. Eller en generell reddit-tråd där man kan dumpa allt intressant som händer. MEn jag är lat. Ja det borde du göra. Till och med jag har börjat hänga där ibland. --- Obamas AMA var faktiskt grundorsaken till att jag besökte och registrerade mig på reddit men i övrigt gillar jag främst okända människors AMAs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2013 Min favorit än så länge är lätt Snoop Lions AmA, dra åt helvete vad jag skrattade när jag läste i den! bout 81 blunts a day neffew! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 februari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2013 Den kanadensiske astronauten Chris Hadfield gör en AMA just nu. Han är ombord på ISS och svarar alltså på frågorna från rymden! http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/18pik4/i_am_astronaut_chris_hadfield_currently_orbiting/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Zach Braff gör (ännu?) en AMA! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2013 Zach Braff gör (ännu?) en AMA! Sjukt bra. Han skriver verkligen som en redditör! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2013 Tjejen som spelar Lisa i The Room gör en AMA. http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1c3s6t/juliette_danielle_lisa_from_the_roomtake_2/ 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2013 Morgan freakin' Freeman! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 april, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2013 Morgan freakin' Freeman! Nog för att han svarade på ganska många frågor, men... Jag blev besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2013 Nog för att han svarade på ganska många frågor, men... Jag blev besviken. Det spekuleras ju om att det inte ens var Freeman som svarade på frågorna, utan någon annan och att Freemans namn bara användes för att få publicitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2013 Så var det med det. Hoppas den riktige Freeman ser vad som hänt och gör en riktig AMA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2013 Mådde dålig av att läsa om snubben som inte har någon kuk och har ett hål där kuken borde vara. Vet inte varför men det var hemskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 april, 2013 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2013 Mådde dålig av att läsa om snubben som inte har någon kuk och har ett hål där kuken borde vara. Vet inte varför men det var hemskt. Haha den AMA:n var ju sjukt rolig, jäklar vad många inlägg man garvade åt där. Snubben hade ju humor om det, så det kändes som en lättsam AMA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 april, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2013 Mådde dålig av att läsa om snubben som inte har någon kuk och har ett hål där kuken borde vara. Vet inte varför men det var hemskt. Haha den AMA:n var ju sjukt rolig, jäklar vad många inlägg man garvade åt där. Snubben hade ju humor om det, så det kändes som en lättsam AMA. Länk för er nyfikna: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1c8w4u/iama_18_year_old_male_who_lost_his_penis_to/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts