Tweak Skrivet 29 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 (redigerad) Tja! Jag skriver för första gången en skoluppgift på min Mac och använder mig av textredigeraren. Det ska vara en cirka en sida långt, 12 punkter, radavstånd 1,5, och då menas ju i W0rd. Vet någon hur lång/bred en rad är i W0rd och hur jag ställer in samma på min Mac? Just nu känns det som ett det blir väldigt brett innan den kör en radbrytning, varför jag kommer skriva för långt. Vet att jag inte förklarar klockrent, hehe, men förhoppningsvis kanske någon fattar. Redigerad 29 januari, 2013 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 Du har inte provat LibreOffice? Eller ännu hellre LaTeX, fast det är i och för sig lite pilligt/genialiskt/kodande. Gött i Lund? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 Jag vet inte var du ställer in det, men marginalerna i Håller med till 100%! är 2,5 cm runt om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 29 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 Har du inte Pages? Annars är som sagt LaTeX ballebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 januari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 Tack alla! Laddade hem LibreOffice, passar asbra. Men.. hur ändrar man radavstånd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2013 (redigerad) Tanka ner Bean. Väldigt lätt att dra radavståndet som man vill ungefär som på Håller med till 100%! w0rd. Redigerad 29 januari, 2013 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2013 Någon som vet hur i helvete man fixar sidnumrering i LibreOffice på en Mac? Alla instruktioner jag googlat mig till är för Windows. Får ju för fan inte fram de där verktygsfälten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2013 Problemet är alltså att jag inte kan få upp infoga/insert-menyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts