samuelszon Skrivet 7 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2012 Jag såg att den fanns en sex år gammal tråd som behandlade detta ämne men tänkte att det var bättre att skapa en ny istället för att fräscha upp den andra. Som titlen säger får ni tipsa om era bästa julfilmer, berätta gärna lite kort vad den handlar om, var den utspelas o.s.v. Jag är själv ganska lättroad på filmfronten och älskar julen då det ofta är ganska mysiga och lätta filmer. Jag skulle gärna vilja ha lite tips på riktigt amerikanska filmer som utspelar sig i New York, gärna lite äldre, typ 60-tal. Ni vet, snö, NYC, Frank Sinatra, tomtar och lite romantik. Själv har jag ett starkt minne av filmen "Jingle All The Way" med Arnold i huvudrollen. Vet bara att det brukade gå kring julen på TV. Han är en hårt arbetande man som sviker sin son gång på gång men som en gång för alla vill visa att han finns där för honom och förvandlar sig till superhjälten Turbo-Man. Blir helt klart att se den lite längre fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 Har du sett It's a Wonderful Life? Det är klassikernas klassiker när det kommer till julfilmer och innehåller mycket av det du efterfrågar. Den är dock från 1946, om det spelar någon roll. --- Jag tror jag har en ganska otraditionell film som julfilmsfavorit, nämligen Tim Burtons underbara Batmanfilm från 1992! Christopher Nolans trilogi i all ära, men för mig är fortfarande den stämningsfulla Batman Returns den klart bästa Batmanfilmen och också en bra film i sin egen rätt. Allt utspelar sig i jultid och julen genomsyrar hela filmen utan att det känns sådär överdrivet-påtvingat-juligt som det ibland kan bli. Tvärtom har filmen en ganska cynisk attityd till julfirandet och ifrågasätter bland annat julens kommersialisering och medialisering. De flesta har väl sett den - men om inte, se den! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 På julafton blir det Die Hard, bästa julfilmen enligt mig. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 Jingle All The Way eller Klappjakten som den heter på svenska är en klassiker. Den ska jag självklart titta på! Sen lär jag nog också se på Home Alone. Förutom det så brukar jag även försöka se på Kan Du Vissla Johanna som alltid brukar gå på SVT direkt efter julvärden på Julafton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 Jag och sambon brukar titta på A Nightmare Before Christmas. Vet inte om det kanske är mer en Halloween-film. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 I år ska jag se Elf med Will Ferrell! Brukar gå på TV dagarna kring jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2012 Home Alone är en självklar klassiker under julen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Jag och sambon brukar titta på A Nightmare Before Christmas. Vet inte om det kanske är mer en Halloween-film. Definitivt inte. En given julfilm för mig. Polarexpressen brukar jag titta på också, den är ganska bra faktiskt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 december, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2012 Riktigt bra tips, ska se It's A Wonderful Life. Låter som den passar på min beskrivning. Ja just det, Home Alone är en film jag kanske har sett fragment av totalt 100 gånger men aldrig riktigt hela. En barndomsklassiker den med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2012 (redigerad) love actually är ju en ganska najs film, tittade på den igår men blev lite osäker på handlingen? Redigerad 13 december, 2012 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts