Kebab Skrivet 12 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2012 Frans är så. Jävla. Dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2012 Frans är så. Jävla. Dålig. Jag stör mig mer på Benny tbh. Inte bara är skådisen kass, karaktären är också jävligt irriterande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2012 Agreed, "undra vad hon egentligen gör idag?" frågade jag mig när hon dök upp i bild, "knappast skådis i alla fall" blev svaret. Hon är väl med i något band tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2012 Frans är så. Jävla. Dålig. Jag stör mig mer på Benny tbh. Inte bara är skådisen kass, karaktären är också jävligt irriterande. Agreed. Frans - värdelöst "skådespeleri". Benny - skitirriterande karaktär. Saga och föräldrarna är okej, men bäst är spökena och nissarna. Och se så trevligt, i dagens avsnitt fick vi se Ivar ! Spoiler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Tycker kalendern är sjukt välgjord och enormt bra story som knyter samman med 95-årsupplagan. Julmusten som fräter (och även att Lillan då dricker sockerfritt), Ivan och Lillan, Leif i dagens avsnitt och även greven som ser exakt likadan ut bara att vi snackar 2012-års teknik. Däremot blir jag jäkligt irriterad på alla småmissar de gör. Har de bemödat sig att göra lönndörrar och kartor kan de väl anstränga sig för att få det lite verklighetstroget när barnen ska leta upp Lillan första gången? Som någon påpekade, C://Documents... Dessutom fattade jag inte varför Leifs mail i dagens avsnitt inte innehöll några treman ovanför "ö" och "ä". Och dessutom att han i sitt namn stavade Ohlsson med "h" men det har de aldrig gjort förut (se t.ex. avsnittet där Lillan är med första gången på kartan där hennes namn står och på hennes dörr: "Olsson"). Ganska slarvigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Dessutom fattade jag inte varför... Men SPOILERMARKERA!!! Alla ser inte på kalendern på morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Tycker kalendern är sjukt välgjord[...] Däremot blir jag jäkligt irriterad på alla småmissar de gör. Har de bemödat sig att göra lönndörrar och kartor kan de väl anstränga sig för att få det lite verklighetstroget när barnen ska leta upp Lillan första gången? Som någon påpekade, C://Documents... Dessutom fattade jag inte varför Leifs mail i dagens avsnitt inte innehöll några treman ovanför "ö" och "ä". Och dessutom att han i sitt namn stavade Ohlsson med "h" men det har de aldrig gjort förut (se t.ex. avsnittet där Lillan är med första gången på kartan där hennes namn står och på hennes dörr: "Olsson"). Ganska slarvigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 (redigerad) Dagens avsnitt med Bennys strapatser: Redigerad 14 december, 2012 av Henkibojj 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Dagens avsnitt med Bennys strapatser: http://www.youtube.c...h?v=WWaLxFIVX1s Den ökenråttan förmultnade snabbt, kan man lugnt konstatera.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Den ökenråttan förmultnade snabbt, kan man lugnt konstatera.. Definitivt, men asken var orörd och oöppnad. Intressant. Jag hade från början trott att den skulle återupplivas precis som den var, men nu när den bara är skelett blir det väl precis som med greven, antar jag. Märklig gimmick-karaktär det kommer bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Definitivt, men asken var orörd och oöppnad. Intressant. Jag hade från början trott att den skulle återupplivas precis som den var, men nu när den bara är skelett blir det väl precis som med greven, antar jag. Märklig gimmick-karaktär det kommer bli. Nja, fast det är väl inte som Djurkyrkogården, att man blir "ond" bara för att man återupplivas. Greven var ju ond när han dog, det är väl därför han återvänder som ond. Men vem vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 Nja, fast det är väl inte som Djurkyrkogården, att man blir "ond" bara för att man återupplivas. Greven var ju ond när han dog, det är väl därför han återvänder som ond. Men vem vet? Jag syftade mer på de ickeköttsliga fysiologiska egenskaperna, inte att det handlade om godhet/ondska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2012 (redigerad) Ohlsson med "h" Om man kollade med text så stavades det med H när han sa sitt namn till Jean och Staffan. Vilket som är rätt vet jag inte. Däremot så ogillar jag Grevens utseende, hade hoppats att det skulle vara mer animerat, som det var förr. Inte att det skulle vara ett skelett som klumpigt gled fram över golvet. Redigerad 14 december, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2012 (redigerad) Hahaha, dagens. Spoiler Frans: Vad ska man med ett schack till? Senare... Frans: Vad vad det? Saga: Det lät som en jordbävning! Benny: I Sverige? Saga: Ja, var det inte en sån för några år sedan, i skåne? Frans: Jo, det var den 16 Dec 2008. Jag vann en schacktävling den dagen! Usch så dåligt. FRAAAANS. Redigerad 15 december, 2012 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 15 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2012 Däremot så ogillar jag Grevens utseende, hade hoppats att det skulle vara mer animerat, som det var förr. Inte att det skulle vara ett skelett som klumpigt gled fram över golvet. Själv är jag av motsatt åsikt, jag tycker man har gjort hans utseende och rörelse samt hela återkomsten väldigt bra i form av ett skolskelett på hjul som är ihoplappat med pulvret som blev kvar av honom 1996. Innan julkalendern började så funderade jag på hur man hade löst hans återkomst, och jag är nöjd med det. Det enda jag ogillade en aning med greven i början var att han inte har samma röst som 1996, men som med det mesta så har man vant sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 (redigerad) Nu har vi fått se hela familjen Olsson , och deras senaste tillskott Cappuccino ! Börjar förresten verkligen gilla Greven! Både hans rörelser, utseende och prat. Skön lirare! Redigerad 16 december, 2012 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 Vet inte om alla har insett det, men tänkte bara nämna att Sean och Greven har samma skådespelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 (redigerad) Gillade verkligen dagens avsnitt. Mamma Olsson och Melitta såg sig väldigt lika ut. Måste säga att det är jävligt trevligt att vi sitter och diskuterar julkalendern här på forumet. Redigerad 16 december, 2012 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2012 Haha, jag vet inte ens vad jag ska säga om dagens avsnitt. Men det ska bli intressant att se vad han hittar på härnäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FridaJohansson Skrivet 17 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2012 Jag tycker den är bra så, den är ju lite mer spännande än förra. Det enda jag stör mig på är att skådespelarna är dåliga. Mamman är skön dock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts