VickeX Skrivet 9 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2012 (redigerad) Hur mycket satsar vi på att greven kommer börja spöka i skelettet ? Yeah, det var min första tanke när spökena berättade vad det där "pulvret" var för någonting. Skulle inte förvåna mig det minsta. Redigerad 9 december, 2012 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Ja jisses, dagens avsnitt var verkligen läskigt. Som taget ur The Shining! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Ja jisses, dagens avsnitt var verkligen läskigt. Som taget ur The Shining! Hahaha. Skitkul att det börjar ta fart nu iaf! Jag välkomnar Greve Von Dy till år 2012! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Hahaha. Skitkul att det börjar ta fart nu iaf! Jag välkomnar Greve Von Dy till år 2012 ! Haha jo, jag tycker inte det var dåligt eller något. Men det blev förstorat så mycket inför avsnittet så jag trodde det skulle vara aningen värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Ja jisses, dagens avsnitt var verkligen läskigt. Som taget ur The Shining! Jag blev inte rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Tala för er själva ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 (redigerad) Fick lite tid att slå ihjäl idag, så kollade ikapp på SVT Play. Kul att de fått med så många skådisar från originalkalendern... spökena förståss, läraren, Glada laxen... och Lillans cameo. Bra många år sedan man följde någon julkalender. Får väl se om det blir nån sprutt i "Sprak" igen. Redigerad 10 december, 2012 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Hahaha. Skitkul att det börjar ta fart nu iaf! Instämmer. Extra kul tycker jag det är att man knyter ihop den här säsongen till den förra så pass bra som man gör. Det var roligt att se Lillan, Sprak och nissarna igen, och jag fick också en liten aha-upplevelse i går när resterna av greven råkade komma ut ur urnan. Fast lite fundersam blev jag för några avsnitt sedan när varken Stig eller Kicki lade märke till Jean trots att han var s.a.s mitt framför ögonen på dem vid ett flertal gånger. Det tycker jag verkade lite ogenomtänkt, men annars är jag hur nöjd som helst hittills! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2012 Flickvännen höll helt seriöst för ögonen när greven började "vakna till liv". Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Alltså, shiieeeet, de kan ju inte haft mer... tur? Eller? Hur kunde de veta? Det kunde ju inte spela in dagens avsnitt, eller den scenen, mellan det att litteraturpristagaren glömde sitt tal på hotellet varför det blev kortare och "dåligare" än vad det var tänkt samtidigt som Stigs uppläsning av hans bok också var kort och "dålig". Wtf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Jag tyckte dagens avsnitt satte ribban lite för hur läskigt det kan vara för småbarn. Härligt kusligt, på nåt sätt. Men faktiskt lite skrämmande, definitivt om man är liten. Och btw, Lillan var lika kass skådis som hon var 1996. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Och btw, Lillan var lika kass skådis som hon var 1996. :yes: Agreed, "undra vad hon egentligen gör idag?" frågade jag mig när hon dök upp i bild, "knappast skådis i alla fall" blev svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Hon anmälde SVT:s julkalender för andelek Mer ett föremål för humortråden, men det här är ju bara för mycket. "När min mamma var i 20-årsåldern hamnade hon i ett dåligt sällskap som utövade anden i glaset, och det blev en väldigt kuslig stämning som satte i länge". Alltså, är det här ockulta tänkandet representativt för en andel människor i Sverige? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Hon anmälde SVT:s julkalender för andelek Mer ett föremål för humortråden, men det här är ju bara för mycket. "När min mamma var i 20-årsåldern hamnade hon i ett dåligt sällskap som utövade anden i glaset, och det blev en väldigt kuslig stämning som satte i länge". Alltså, är det här ockulta tänkandet representativt för en andel människor i Sverige? Åh, jag mår så dåligt när jag ser det. Eller "hör" snarare, sitter och trycker bakom min skämskudde... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Tänkte skriva något vettigt här, men blir bara allmänt förbanand av det substanslösa fuffens som flyter ut från hennes indoktorinerade skalle. Att hon överhuvudtaget blev bjuden till SVT är bara grädden på moset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Det är ju ett så elementärt händelseförlopp så att man tappar hakan över att tanken inte har slagit henne. En eller båda av föräldrarna "varnar" barnet att inte leka dessa lekar (eller hör sin mamma berätta det i nationellt sänd television), berättar det för sina kompisar som sedan tillsammans skapar "förbjuden" stämning kring leken. Detta medför att något ideomotoriskt händer senare under lekens gång, och cirkeln är sluten. Resten av barnen skrattar. Att producenten(?) håller minen är ju helt otroligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Religion och speciellt kristendom ger mig obehag. Jag ska stämma henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Ang. dagens avsnitt; Skönt att den jävla ökenråttan är ur vägen, hon fick ju seriöst mer tid i rutan än spökena. Tyvärr säger mig något att hon kommer tillbaka förr eller senare så att Benny kan fortsätta antasta henne. PEGGY PEGGY ÄR DU HUNGGGRIG ÄR DU SJUK PEGGY MAMMA VI MÅSTE KÖPA MEDICIN TILL PEGGY PEGGY VAD LIVFULL DU ÄR PEGGY VAR ÄR DU PEGGY NEJ PEGGY SKA VARA I VARDAGSRUMMET 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 Ang. dagens avsnitt; Tyvärr säger mig något att hon kommer tillbaka förr eller senare så att Benny kan fortsätta antasta henne. Tror jag också. Om nöten levde upp ett livlöst skelett som aldrig haft med greven att göra (utom stoftet, då, men det är ju lite dåligt) så lär det ju kunna återuppliva en sketen råtta som dött på ett väldigt märkligt sätt. Sen, eftersom det är ett barnprogram, tror jag inte man tar död på en oskyldig "huvudkaraktär" (tyvärr, som du säger) utan att det "bara var på låtsas". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2012 tror jag inte man tar död på en oskyldig "huvudkaraktär" (tyvärr, som du säger) utan att det "bara var på låtsas". De kanske är inspirerade av Robert Kirkmans The Walking Dead. Dvs, ta ihjäl karaktärerna du älskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts