Kiedis Skrivet 18 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2012 Hultsfred släppte: Portishead (UK) Mew (DK) Adrian Lux (SE) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 januari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2013 Fatboy Slim samt Lorentz & Sakarias till Hultsfred. Mycket fint. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2013 The Knife till Way out West, även Beyonces syster Solange kommer, tungt första släpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2013 Lite festivalnyheter. Peace & Love: Pet Shop Boys [uK] Paramore [uS] The Sounds Linnea Henriksson Sister Sin Hultsfred: Phoenix (FR) Imagine Dragons (US) Tweak Bird (US) John Talabot (ESP) This Is Head Noonie Bao A$AP Rocky (DJ-set) SBTRKT (DJ-set) Way out West: Azealia Banks (US) Of Monsters And Men (ISL) Alabama Shakes (US) Goat Foxygen (US) Metaltown: Slipknot (US) Motörhead (UK) Är väl i mina ögon Hultsfred och Way Out West som sticker ut mest än så länge av landets festivaler. Lite av en tradition att bjuda på festivalernas festivals line-up. Coachella i USA. Festivalen alla verkar vilja spela på och fungerar lite som ett "vad-som-kommer-till-europa-under-sommaren" festival. Dom sålde slut alla sina festivalpass till bägge helgerna på mindre än 20 min, imponerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 februari, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2013 Icke att förglömma är Modest Mouse till Hultsfred. Lär bli en jävla nostalgitripp. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2013 Vad som började som en dum idé på fyllan igår kväll verkar nu bli verklighet.. Jag och ett par vänner ska försöka ta oss till Tomorrowland 2013. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2013 Till Bråvalla kommer: Dada Life (SE) Gaslight Anthem (US) Nicky Romero (NL) Albin Myers (SE) White Lies (UK) Hultsfred: Knife Party(AUS) Tegan and Sara (CAN) Shout Out Louds (SE) Dödens Dal (SE) Trentemøller (NO) Parachute Youth (AUS) Michael Kiwanuka (UK) The Other Tribe (UK) Nightlands (US) Satellite Stories (FIN) Woodlands (SE) MF/MB (SE) YAST (SE) Way Out West: Tame Impala (AUS) Disclosure (UK) Peace & Love Passenger (UK) Pure Love (UK) Oskar Linnros (SE) The Asteroids Galaxy Tour (DK) The Good The Bad (DK) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Tänkte försöka ta min festival-oskuld nu i sommar. Emmaboda har mest tilltalande artister för mig än så länge. Någon som varit där tidigare, är det najs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Tänkte försöka ta min festival-oskuld nu i sommar. Emmaboda har mest tilltalande artister för mig än så länge. Någon som varit där tidigare, är det najs? Det är en riktigt schysst festival. Framför allt var det en riktigt schysst festival. Om man skiter i artistbokningar osv är Emmabodas camping, organisation och allt runt omkring överlägset bäst och roligast i Sverige. På senare år har man dock börjat boka, enligt mig, sämre musik vilket är tråkigt, samtidigt som Hultsfred både band- och organisationsmässigt blivit grymt jävla bra, men gillar du bokningarna är det givet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Tänkte försöka ta min festival-oskuld nu i sommar. Emmaboda har mest tilltalande artister för mig än så länge. Någon som varit där tidigare, är det najs? Det är najs, jag var där samtidigt som Tweak (stötte dock aldrig ihop då) och hade kul. Vädret var kaoz men campingen är helnajs och allt runtom lika så, såg bland andra F.O.O.L, Skrillex, Feed Me, Mord Fustang, Yelle, Infected Mushroom, Fuckkkkkkk Offfffffffff och Movits! Helt värdelöst att Rusko bangade, men i överlag sjukt bra musik och stora artister. Jag vet inte vad som hände 2012 eller i år för den delen, men jag väljer Hultsfred framför Emmaboda alla gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2013 Tackar för svar. Knife Party hade jag velat se, annars intresserade inte Hultsfreds lineup mig så jättemycket. Tänkte bara nämna att Savant kommer till Emmaboda. Det är nog inte så många som känner till honom, men han gör faktiskt jävligt skön musik: Tyvärr ser mina planer att åka mörka ut just nu. Har inga i min vänskapskrets som vill åka. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 mars, 2013 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2013 Är det någon som ska på SVMK på Munchenbryggeriet i helgen? (http://svenskamusikklubben.se/) Mina stockholmsvänner har lyckats tjata med mig, bokade just flyg och festivalbiljett! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2013 (redigerad) Vad som lät som ett bisarrt skämt är tydligen sant. Hultsfredsfestivalen flyttar till Stoxa i Uppland... Visst att de haft ekonomiska problem, men att min endagarsvistelse förra året kanske blev den sista festivalen på orten trodde jag då inte. Redigerad 22 mars, 2013 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 23 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2013 Bråvalla har verkligen knåpat ihop en jävligt fet lineup, helt sjuk! Rammstein, In Flames, Green Day, Aviici, Dada life, Slagsmålsklubben, Royal Republic, Airbourne och Stonesour är bara ett fåtal av dom band som jag tänker åka dit för att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 25 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2013 Glöm inte Volbeat =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2013 Jag skiter i Hultsfred och tittar på Bråvalla... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2013 Hultsfred Stockholm släppte iom flytten. Two Door Cinema Club Kurt Vile Miriam Bryant Post War Years Jagwar Mas Splashh Daughter Wintergatan Left Boy Theme Park Le1f Idiot Glee Melody's Echo Chamber Mister Lies Peace & Love släppte: The Hives Darin Shout out Louds Looptroop Rockers Matt Corby (AU) Miriam Bryant Palma Violets (UK) Navid Modiri & Gudarna The Knockouts Wayne & Woods Last Lynx Clas Yngström & Big Tex Three NAS kommer till Siestafestivalen Way Out West har haft fyra kanonsläpp sen senast jag uppdaterade. Neil Young & Crazy Horse Beach House Bat For Lashes Godspeed You! Black Emperor Unknown Mortal Orchestra och Sohn Haim Money Skaters Mariam The Believer Bråvalla släppte: Frank Ocean OFWGKTA Ghost Earl Sweatshirt Trash Talk Kvelertak 2manydjs Far East Movement Sebjak Ang flytten av Hultsfred från Småland till Stockholm,,visst Hultsfred ska vara i Hultsfred, men för oss som är någorlunda insatt i vad som händer i Sverige när det kommer till spelningar och festivaler har väl känt att något varit på gång ett bra tag, och det har bara funnits två alternativ, flytta eller lägg ner, arrangörerna valde det som bekant det förstnämnda. Ett namnbyte kommer till nästa år, att behålla namnet Hultsfred trots att den kommer vara i Stockholm ser inte jag som något problem, men hade dom fortsatt använda namnet så.... Ett enkelt förslag är att ta ett namn som FKP Scorpio redan äger, tex Hurricane Festival Sweden och göra som arrangörerna till Lollapaloza gör och slänger upp "samma festival" i olika länder. För mig personligen så kommer flytten lägligt, dom har den bästa uppställningen på bra länge enligt mig och i år var det första gången sen jag var på Hultsfred senast som jag verkligen ville åka, men hade varken tid eller lust att åka ner dagarna innan för att slänga upp tält och grejer, och hey har faktiskt ingen lust att tälta överhuvudtaget. Så nu kommer jag kunna åka och kan ligga i en varm säng på natten (börjar bli för gammal för tältfestivaler i guess ) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2013 Flux Pavilion till Emmaboda, omg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 29 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2013 Bråvalla släppte: Ghost JJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 mars, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2013 Fuck it, jag drar till Bråvalla. Många forumiter som ska dit? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts