VaXXoR Skrivet 21 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2012 Day Z blir standalone! Sweeeet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2012 Oh okej, det kanske inte blir helt stand-alone tydligen utan kommer följa med som en officiel mod till Arma3. Där ser man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2012 Oh okej, det kanske inte blir helt stand-alone tydligen utan kommer följa med som en officiel mod till Arma3. Där ser man Var fick du det ifrån? Vad jag har läst så skulle spelet bli fristående och kosta 10-15 Euro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2012 Det blir bara en mod som kostar pengar.. So the challenge there is to come up with enough features and content that people are happy to pay out €10, €15 for an additional product when they've already spent €20 on Arma II. Blir alltså svindyrt att spela moden, totalt kommer priset ligga på ca €40 om man ska ha allting from noll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Woot.. så man måste alltså köpa ARMA3 och DayZ. Det kan man ju förstå egentligen, hade dock vart roligare om ARMA3 "köpte upp" DayZ och inkludera det i spelet som en officiell "game-mode" likt Nazi Zombies. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Vad händer nu för oss som köpte ARMA II CO? Blir vi av med Dayz eller får vi behålla det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 (redigerad) Vad händer nu för oss som köpte ARMA II CO? Blir vi av med Dayz eller får vi behålla det? Frågan är ju om DayZ för ARMA2 och ARMA3 är olika, vilket jag tror. Dvs DayZ "2" för ARMA3. Redigerad 23 juli, 2012 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Vad händer nu för oss som köpte ARMA II CO? Blir vi av med Dayz eller får vi behålla det? Du "har" ju inte Dayz. Inget du äger och har köpt. @Wu zi mu: Vad snackar du om arma 3 för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Ja, jag hänger inte heller med. Jag har inte hört ett ord om att det skulle vara en officiell mod för Arma III och inte ett fristående spel. Släpps Arma III också i september? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Jag kommer inte ihåg vart jag läste om ARMA3 och DayZ nånstans, men jag ska leta vidare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2012 Ja, jag hänger inte heller med. Jag har inte hört ett ord om att det skulle vara en officiell mod för Arma III och inte ett fristående spel. Släpps Arma III också i september? ARMA3 hade release satt för Q3-4 i år, men har skjutits fram till början av 2013. Där går det rykten om att DayZ ska bli en officiell mod inkluderat i ARMA3, har inte hört något officiellt dock. Därmed känns det väldigt underligt att DayZ ska börja ta betalt i september om det är så nära inpå ARMA3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 24 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2012 Är rätt säker på att det bli till ARMA III. Med tanke på hur mycket bättre den motorn är + att dom hade tjänat mycket på spelet då. Day z har ju dragit in ganska mycket pengar, så att inte satsa på Day Z är idiotiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 24 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2012 OK, lite klarhet i det. De vill göra det till ett standalone där de likt Minecraft lägger till nya saker helatiden och därmed får ut det redan i September men garenterat innan Jul och sedan fortsätter bygga på spelet. Men de har ännu inte gjort någon deal med något företag att hjälpa dem fixa det här då de bevöver förbättra grafiken, läga till Ragdoll effekter osv. De vill att man bara betala en summa när man köper spelet och sedan slipper betala mer. Vad de menar med att de inte vill ha Free-to-Play är att man sedan måste köpa extra grejor eller uppdrag till spelet. Inget om att det skulle vara kopplat till Arma III då det ju inte hade varit standalaone då. Min gissning är att det är obefogade rykten från vad folk tror kommer hända. KLanske händer det om de inte lyckas göra någon deal med någon annan seriös som bryr sig mer än hur många spelare spelet har. Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 25 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2012 OK, lite klarhet i det. De vill göra det till ett standalone där de likt Minecraft lägger till nya saker helatiden och därmed får ut det redan i September men garenterat innan Jul och sedan fortsätter bygga på spelet. Men de har ännu inte gjort någon deal med något företag att hjälpa dem fixa det här då de bevöver förbättra grafiken, läga till Ragdoll effekter osv. De vill att man bara betala en summa när man köper spelet och sedan slipper betala mer. Vad de menar med att de inte vill ha Free-to-Play är att man sedan måste köpa extra grejor eller uppdrag till spelet. Inget om att det skulle vara kopplat till Arma III då det ju inte hade varit standalaone då. Min gissning är att det är obefogade rykten från vad folk tror kommer hända. KLanske händer det om de inte lyckas göra någon deal med någon annan seriös som bryr sig mer än hur många spelare spelet har. Källa Vänta va? Så DayZ blir ingen mod, utan ett helt eget spel? Jag skulle lätt betala 400 spänn för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 28 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2012 Blivit rätt gearad nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ExploSive Skrivet 29 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2012 Blivit rätt gearad nu. Tog du livet av någon stackare för att få M4A1 CCO SD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 29 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2012 Tog du livet av någon stackare för att få M4A1 CCO SD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ExploSive Skrivet 29 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2012 UK666? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 2 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2012 UK666? Om du åkte en bil mitt ute i ingenstans, så kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2012 Har köpt Arma 2 med expansion nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts