mmjg Skrivet 7 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2012 Hej Kamratposten! Jag har hört att alla bygger datorer nu för tiden, och jag vill bli en utav dom. Inte för att jag vet hur man gör, eller tänker ta mig an uppgiften, utan för att det tydligen skall vara mycket fördelaktigt. Med andra ord tänkte jag betala extra för att exempelvis Inet gör bygget åt mig, men det första problemet som uppkommer är att jag inte ens vet vad jag vill ha i datorn. Vore därför trevligt om ni GTA-anhängare kunde hjälpa mig med att välja ut delar. Maxpriset får vara kring 10 lök, och jag vill gärna kunna spela typ BF3 på den. Tack på förhand! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2012 (redigerad) Hej Kamratposten! Jag har hört att alla bygger datorer nu för tiden, och jag vill bli en utav dom. Inte för att jag vet hur man gör, eller tänker ta mig an uppgiften, utan för att det tydligen skall vara mycket fördelaktigt. Med andra ord tänkte jag betala extra för att exempelvis Inet gör bygget åt mig, men det första problemet som uppkommer är att jag inte ens vet vad jag vill ha i datorn. Vore därför trevligt om ni GTA-anhängare kunde hjälpa mig med att välja ut delar. Maxpriset får vara kring 10 lök, och jag vill gärna kunna spela typ BF3 på den. Tack på förhand! Ska det vara helt från grund eller har du delar du vill "ärva"? Hårddiskar, skärm, tangentbord och mus brukar vara vanligt. Om du inte bryr dig om lagringsutrymme, eller redan har befintliga diskar så bör man helt klart satsa på SSD. Redigerad 7 april, 2012 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2012 Hej Kamratposten! Jag har hört att alla bygger datorer nu för tiden, och jag vill bli en utav dom. Inte för att jag vet hur man gör, eller tänker ta mig an uppgiften, utan för att det tydligen skall vara mycket fördelaktigt. Med andra ord tänkte jag betala extra för att exempelvis Inet gör bygget åt mig, men det första problemet som uppkommer är att jag inte ens vet vad jag vill ha i datorn. Vore därför trevligt om ni GTA-anhängare kunde hjälpa mig med att välja ut delar. Maxpriset får vara kring 10 lök, och jag vill gärna kunna spela typ BF3 på den. Tack på förhand! Inet/Komplett har just datorpaket för 10k samt en fördel är att handla på inet då du får frifrakt vid köp över 500kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mmjg Skrivet 7 april, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2012 Ska det vara helt från grund eller har du delar du vill "ärva"? Hårddiskar, skärm, tangentbord och mus brukar vara vanligt. Om du inte bryr dig om lagringsutrymme, eller redan har befintliga diskar så bör man helt klart satsa på SSD. Jag har redan skärm, mus och tangentbord. Inga datorkomponenter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 7 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2012 Är för lat för att skriva något om den just nu. Fråga så förklarar jag sen när jag är mindre lat. Operativsystem saknas som du kanske ser. Går att göra några hundralappar billigare med ganska enkla medel. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mmjg Skrivet 10 april, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Är för lat för att skriva något om den just nu. Fråga så förklarar jag sen när jag är mindre lat. Operativsystem saknas som du kanske ser. Går att göra några hundralappar billigare med ganska enkla medel. Mucho appreciation! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mmjg Skrivet 4 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2012 Tjenixen! Tillbaka med disponibla sedlar i bakfickan som ska läggas på ny dator och behöver hjälp med att uppdatera varukorgen©curly Är processorn och grafikkortet fortfarande the newest kid in school? Ram-minnet har utgått, något annat minne som rekommenderas? Även har jag återanvänt min gamla datorskärm sedan 2005 som en trasig laget-runt-hora, så en fräsch ny skärm skulle passa suveränt i mitt rum. Och sist och minst, kommer jag verkligen behöva extra fläkt? Min budget är 12-13 tusen som ska räcka för dator och datorskärm. Kommer använda datorn som sagt för bf3-liknande spel, rpg, warcraft jada jada så en snabb rackare är most preferable. Mucho appreciation amigos! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 6 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2012 Tjenixen! Tillbaka med disponibla sedlar i bakfickan som ska läggas på ny dator och behöver hjälp med att uppdatera varukorgen©curly Är processorn och grafikkortet fortfarande the newest kid in school? Ram-minnet har utgått, något annat minne som rekommenderas? Även har jag återanvänt min gamla datorskärm sedan 2005 som en trasig laget-runt-hora, så en fräsch ny skärm skulle passa suveränt i mitt rum. Och sist och minst, kommer jag verkligen behöva extra fläkt? Min budget är 12-13 tusen som ska räcka för dator och datorskärm. Kommer använda datorn som sagt för bf3-liknande spel, rpg, warcraft jada jada så en snabb rackare är most preferable. Mucho appreciation amigos! Processorn och grafikkortet är ju inte de värsta som finns. Nya 670 finns ju i din prisklass, som ska vara snäppet värre. En annan sak som gör storskillnad på laddning/boot grejer är ssd (iallfall på min laptop) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2012 Byt mot http://www.inet.se/produkt/5409486/asus-geforce-gtx-670-2048mb-directcuii eller http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2048mb-oc http://www.inet.se/produkt/5310020/intel-core-i5-3570k-3-4ghz-ivy-bridge http://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1600mhz-vengeance-lp Och kolla CDON:s priser, de har rabattkoder och fina grejer! http://cdon.se/hemelektronik/upgrade_ivy_bridge/ t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mmjg Skrivet 6 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2012 Tack för feedbacken! Såhär ser varukorgen ut nu för tiden: Får den 4 av 5 brödrostar eller kammar den hem alla rostjävlarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts