Vice. Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Hej! Har ett problem. När jag klickar på en magnetlänk, startar inte Utorent. Inget startar eller kommer upp?! Kan klicka hur många gånger som helst, men inget händer. Vad kan felet vara? Har senaste UT. Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) Min syrras kille hade samma problem. Uppdatera till nyaste versionen av uTorrent! Redigerad 8 mars, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Min syrras kille hade samma problem. Uppdatera till nyaste versionen av uTorrent! Trodde jag hade det!? Vad är den senaste? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) Trodde jag hade det!? Vad är den senaste? 3.1.2 tror jag. Du måste även associera magnetlänkarna med uTorrent så att datorn vet vilket program den ska öppna länkarna med. Annars så går det att kopiera magnetlänkens adress och öppna en anslutning med hjälp av den. Redigerad 8 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Du måste även associera magnetlänkarna med uTorrent så att datorn vet vilket program den ska öppna länkarna med. Hur gör jag det? Det kommer inte upp "vad vill du öppna med för program"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Hur gör jag det? Det kommer inte upp "vad vill du öppna med för program"? Vad händer när du klickar på magneten då? Kan du öppna länken via adressen istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Webbläsare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Vad händer när du klickar på magneten då? Kan du öppna länken via adressen istället? Inget Webbläsare? FF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 (redigerad) Inget Testa först att öppna en magnetlänk med IE. Det finns en möjlighet att den kommer be dig att välja ett program att associera magnetlänken med. Glöm inte att kryssa i att den alltid ska associera magnetlänken med uTorrent. Annars kan du testa en aningen klurigare metod. Kopiera den här texten: REGEDIT4 [HKEY_CLASSES_ROOTmagnet] @="URL:magnet Protocol" "URL Protocol"="" [HKEY_CLASSES_ROOTmagnetshell] [HKEY_CLASSES_ROOTmagnetshellopen] [HKEY_CLASSES_ROOTfooshellopencommand] @=""C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe" "%1"" Om uTorrent ligger på en annan plats så får du ändra den adressen. Spara filen med filändelsen .reg. magnet.reg till exempel. Dubbelklicka på den så kommer en varningsruta upp. Tryck Ja och testa sedan att ladda hem en ny magnettorrent. Edit: Vad har du för operativsystem förresten? Om du har Windows 7 så ska sista raden se ut såhär: @=""C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe" "%1"" Redigerad 8 mars, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Inget FF Byt webläsare till chrome, det enda vettiga! Har bara varit med att FF inte fattat vad magnetlänkar är, vet dock inte hur man löser. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2012 Byt webläsare till chrome, det enda vettiga! Har bara varit med att FF inte fattat vad magnetlänkar är, vet dock inte hur man löser. LOLOLOL, jävla fanboy. Har aldrig haft problem med FF, så det är ju onekligen du som inte kan ett skit om ditt FF inte funkade. När ska folk sluta ragga folk till sina egna webbläsare, vill man inte byta ska man inte behöva göra det. Fixa problemet till hans webbläsare eller ge fan i att skriva i tråden. Keff. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2012 LOLOLOL, jävla fanboy. Har aldrig haft problem med FF, så det är ju onekligen du som inte kan ett skit om ditt FF inte funkade. När ska folk sluta ragga folk till sina egna webbläsare, vill man inte byta ska man inte behöva göra det. Fixa problemet till hans webbläsare eller ge fan i att skriva i tråden. Keff. Inte jag som varit med om problemet...och jag vet bara att FF haft problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 11 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2012 Utan att egentligen tillföra något vettigt till tråden vill jag bara meddela att jag har haft samma problem med Google Chrome. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Hade samma problem förut med FF. Testa rensa cache minnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts