aikjonas12 Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Ingen vill leva i ett samhälle där det är fritt fram att ta droger av alla dess slag. Kanske är kul första veckan. Får gärna vara tabu för min del. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Ingen vill leva i ett samhälle där det är fritt fram att ta droger av alla dess slag. Kanske är kul första veckan. Får gärna vara tabu för min del. Tala för dig själv. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Jag vet inte, men jag tror inte samhället skulle må toppen om var och varannan var heroinister. Det finns en ganska stark anledning till att vissa områden i Dublin t.ex är rena rövarområden som man inte för sitt liv skulle gå igenom själv (och helst inte med något sällskap heller) på kvällarna. Kanske skulle se annorlunda ut om drogerna var mer lättillgängliga, förvisso, men jag är övertygad om att det ändå skulle ge ganska förödande kosekvenser för samhället. Allt annat är nog önsketänkande. Antar att det är det tråden är till för dock, så kör på. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Jag vill ju bara kunna knarka i fred. Är det så mycket begärt? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Jag vill ju bara kunna knarka i fred. Är det så mycket begärt? Och när knarket tar slut och begäret efter mer tar över? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 11 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2012 Och när knarket tar slut och begäret efter mer tar över? Då blir jag aggresiv och gör vad som helst för att få min sil; utövar fellatio på främlingar och knycker väskor från äldre damer. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 Cannabis är ju redan socialt accepterat. Bara det att det är olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 Cannabis är ju redan socialt accepterat. Bara det att det är olagligt. Det känns som att det är mer socialt accepterat bland ungdomar. Men det är ingenting man nämner för sina föräldrar eller mor- och farföräldrar. Så jag håller inte med dig, helt socialt accepterat tycker jag inte att det är. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2012 Det känns som att det är mer socialt accepterat bland ungdomar. Men det är ingenting man nämner för sina föräldrar eller mor- och farföräldrar. Så jag håller inte med dig, helt socialt accepterat tycker jag inte att det är. Droger är i allmänhet något som är mer accepterat bland unga och ensamstående. Så har det varit i många decennier. Däremot är föräldrar den "samhällsgrupp" som i olika undersökningar ständigt brukar vara mest drogkritisk och positiv till droglagstiftning. Varför? Jo, för att i princip inga föräldrar vill att deras barn grejar med droger. Så länge det finns föräldrar kommer det att finnas droglagar. Jag känner för övrigt ganska många som ser ner på cannabis eftersom cannabis uppfattas som en ganska... "trashig" drog. Möjligtvis är den accepterad men inte alltid så respekterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts