MyStiC Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Har gått och funderat på att köpa en ny processor ett tag. Har för tillfället en Phenom 720 X3 Black Edition, och söker en värdig uppgradering. Är inte allt för insatt, jag vill iallafall ha en prestanda boost som syns. Det är väl det jag mest söker. Grafikkortet jag sitter på är ett 6970. Tack på förhand, hihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2011 Jaa, vill du inte byta moderkort och därmed plattform så har du inte överdrivet många val. Överklockning ger trevliga, gratis prestandavinster. Eftersom du nu har en trekärnig processor är det inte så jävla kul att uppgradera till en fyrkärnig, det lämnar sexkärnig! AMD Phenom II X6 1075T 3,0 GHz AMD Phenom II X6 1090T 3,2 GHz AMD Phenom II X6 1100T 3,3 GHz Skaffa sen en ordentlig CPU-kylare, om du inte redan har, och skräm upp den till 3,8-4,0GHz så ska du se att det händer grejer. Det förutsätter dock att ditt moderkort (och nätagg) har stabil nog strömförsörjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2011 Vad är det för moderkort ni sitter på? Har själv en 720 och rekommenderar hjärtligt att du (försöker) låsa upp den fjärde kärnan, blir en fin prestandaökning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 16 december, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2011 M4A78 tror jag det heter. Och det är inte den versionen av kortet som kan låsa upp en extra kärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts