antepanteboy Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Vid lunch gick jag till ett mysigt café i utkanten av centrum för att fika med min syster och pappa. Längesen vi åt en gemensam lunch på stan. Där åt jag iallafall en Kyckling\Fetaost röra Baugette. Sjukt god. Om någon av någon andledning bestämmer sig för att besöka Örnsköldsvik så rekomenderar jag starkt att ni gör ett stopp på Cafë UH, deras smörgåsar är helt underbara. Toppbetyg på den alltså. Till middag gjorde vi hamburgare och skar upp ett dussintal potatisklyftor som vi sedan värmde i ungnen. Lika gott som det alltid blir när man gör maten själv, toppbetyg där också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Lunch: Åt panini på Fresh igen, men jag tog parma och brie idag. 3,5/5. Middag: Lammkotletter med rödvinssås och "potatispuffar". 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Lunch: Åt panini på Fresh igen, men jag tog parma och brie idag. 3,5/5. Middag: Lammkotletter med rödvinssås och "potatispuffar". 4/5. Kroketter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Middag: Eldig Chili con Carne och couscous. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Igår gjorde jag världens godaste lunch <3 Nybakad ciabata med olivbitar i tillsammans med lite olivolja, isbergssallad, pressad vitlök, gurka, ost, humus, salt och peppar. Jag dog av smakorgasm. 10/10 Sen åt jag en pizza, den var ganska svampig. Men som det heter: Sex is like pizza - when it's good it's REALLY good and when it's bad.. well, it's still pretty good! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 9 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2009 Till frukost/lunch chips och marknadsnougat från igår 4/5. Till kvällsmat Texmex-pizza från lokala pizzerian. (Som en mexikansk bolognese). 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2009 Haxade någon slags pasta bolognese som man bara kastar ner i en kastrull i några minuter så är det klart. Var rätt gott faktiskt, råkade dock glömma bort kastrullen så det brändes fast lite i botten. 7/10, skulle få högre betyg om det inte vore för min klantighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Kom precis hem från skollunchen, persiljejärpar med gräddsås och potatis stod det på menyn. Mycket gott, 8/10! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Ska precis laga lunch. Funderar på kyckling eller renskav. <: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Ska precis laga lunch. Funderar på kyckling eller renskav. <: Do it! Min lunch bestod av: En liten Marabou Mintkrokant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lunch: Demae Ramen nudlar med smak av fläsk. Till det, brämhults färskpressade apelsinjuice för att få bot på den jävliga förkylningen jag har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lunch: Nybakad fralla med ost, sallad, lite paprika och örtsalt Middag: Hemmagjord hamburgare med sallad, lök, ketchup och "amerikansk hamburgarsås" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lunch: risgrynsgröt Middag (snart): makaroner och köttbullar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Fiskpinnar(hemgjorda, har aldrig ätit något annat, inte ens i skolan), potatis och smält margarin till middag idag. Riktigt gott. Normalt sett brukar pappa göra dem och då blir det 2/10 i betyg, men idag var det mamma som fixade och då blev det genast mycket bättre. 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 middag: potatis med kassler. 2/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Fiskburgare och mos i skolan till lunch, 1/5. Nån kletig pastahistoria som stod på spisen när jag kom hem. Smakade inte så mkt så tänkte ta lite vitpeppar men råkade dra ut skitmkt så det blev inte så gott. 2/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lunch: Rester på rester; en portion med starka korvar, ris, rotfrukter i ugn, tomatröra, kidneybönor. Kan ha legat lite bacon där också. En bra lunch. Middag: En "tömma skafferi och kyl"-röra bestående av lite allt möjligt: två sorters ris - långkornigt och grovt, tärnad kassler, gul och grön paprika, finhackad, gul lök, skivad morot, kidneybönor och oliver, med en skvätt matlagningsgrädde, salt och vitlökspeppar. Väldigt gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Funderat på att skriva en kokbok med lite annorlunda rätter? Eller kanske börja fotografera mat på stora tävlingar? Ser grymt gott ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lunch: Rester på rester; en portion med starka korvar, ris, rotfrukter i ugn, tomatröra, kidneybönor. Kan ha legat lite bacon där också. En bra lunch. Middag: En "tömma skafferi och kyl"-röra bestående av lite allt möjligt: två sorters ris - långkornigt och grovt, tärnad kassler, gul och grön paprika, finhackad, gul lök, skivad morot, kidneybönor och oliver, med en skvätt matlagningsgrädde, salt och vitlökspeppar. Väldigt gott! Med dina bilder och text-trixxerier kan du få spya och skit att låta/se gott ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Eller kanske börja fotografera mat på stora tävlingar? Inte en dag går utan att jag tänker den tanken! Hah nejrå, skämt åsido - kokbokstanken har slagit mig, och vore sjukt kul att prova på. Så om du känner någon som ska göra en kokbok vet du vem du ska ringa! ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts