Tweak Skrivet 6 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2012 Rihanna är klar för Peace & Love, haha vart fan kom det ifrån, vad otippat. Haha, fett ändå. Imorgon släpper Hultsfred bland annat Miles Kane (ena halvan av Last Shadow Puppets) och The Vaccines. Hoppas på något roligare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 7 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2012 Noel Gallagher's High Flying Birds The Vaccines Feed Me Far & Son Miles Kane Big Deal Breton Ewert & The Two Dragons till Hultsfred! Fett med Noel Gallagher, eftersom man förmodligen aldrig kommer få se Oasis igen. Ska bli kul att bli av med Hultsfredsoskulden i sommar! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Frank Ocean till Way Out West Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Way Out West lockar otroligt lite i år. Av alla hittills släppta artister är det bara två stycken jag vill se. Om det fortsätter så här så får jag avstå för första gången på ett par år och det vore synd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Way Out West lockar otroligt lite i år. Av alla hittills släppta artister är det bara två stycken jag vill se. Om det fortsätter så här så får jag avstå för första gången på ett par år och det vore synd. Väldigt sant, också enda året jag köpt biljett tidigt. Förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 8 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2012 Vad oambitiös jag känner mig när jag läser igenom tråden. Det enda festivalande jag planerat in i sommar är den dag som The Cure kommer spela på Hultsfred. En polare vill passa på och se dem i samma veva som vi gör en liten Ölands-tripp. Bara att hoppas att lite andra bra artister spelar samma dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Way Out West lockar otroligt lite i år. Av alla hittills släppta artister är det bara två stycken jag vill se. Om det fortsätter så här så får jag avstå för första gången på ett par år och det vore synd. Väldigt sant, också enda året jag köpt biljett tidigt. Förstås. Tycker ni? kan ju bara prata för mig själv, men endast Bon Iver, Black Keys och ett återförenat Blur är värt entrèpengen. Men är det någon festival som inte har kunnat matcha tidigare år så är det Peace & Love tycker jag, förr om åren så var varje släpp ett "wow" släpp, men i år? nja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 mars, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2012 Tycker ni? kan ju bara prata för mig själv, men endast Bon Iver, Black Keys och ett återförenat Blur är värt entrèpengen. Men är det någon festival som inte har kunnat matcha tidigare år så är det Peace & Love tycker jag, förr om åren så var varje släpp ett "wow" släpp, men i år? nja.. Rent objektivt är det redan nu en grymt stark lineup och är det något Way Out West är bra på är det ju att leverera in i det sista, men typiskt nog är det inte ett enda klockrent band för mig personligen ännu. Bon Iver gillar jag, Black Keys är bra, Blur är coolt men jag har ingen egentlig relation till dem och det är på samma sätt med typ hela lineupen. Men det kommer ju mer, mycket mer. Mm, Peace & Love ser rätt mediokert ut än så länge, men det lär ju sälja slut hursomhelst. Sjukt nog. Dans Dakar, däremot. Kavinsky OCH Paul Kalkbrenner denna veckan. Har typ åtta vänner som bokade bara för Kalkbrenner så det ska bli riktigt fint. Sen släppte Hultsfred Eagles of Death Metal (ja!!) och Slash (va?!) idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2012 Way Out West släppte Hot Chip (UK) OFWGKTA (US) Jonathan Richman (US) Peace and Love släppte för ett par dagar sedan Billy Idol [uK] Rise Against [uS] Simple Plan [CA] Anchor Och idag fyllde dom på med Markus Krunegård Jonathan Johansson Albin Gromer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2012 Ok. OFWGKTA hade varit fett att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 (redigerad) West Coast Riot släppte: Anti-Flag (US) Street Dogs (US) Vet inte hur många som tänkt åka på årets Roskilde men om ca en vecka släpper dom sin poster och därmed resten av banden som ska spela, två headliners utlovas tydligen. Även ett nytt släpp av Way out West kommer på fredag. Redigerad 11 april, 2012 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2012 Miike Snow (se/us) Oberhofer (us) Kindness (us) (klubb) Till Way out West Hultsfred släppte Chase & Status (uk) Big K.R.I.T. (us) Blood Red Shoes (uk) Katzenjammer (no) Coachellafestivalen livestreamar festivalen i helgen för den som är intresserad! http://www.youtube.com/coachella Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2012 Jag tipsar igen om Coachellas livestreaming http://www.youtube.com/coachella Jag har suttit klistrad framför datorn, vilka jävla spelningar. Swedish House Mafia var galet. Just nu pågår Kasabian, för dom som ska se dom på Hultsfred lär inte bli besvikna. Dom kör repriser från natten som var nu, innan dagens livestreaming börjar, Bon Iver och Miike Snow snart. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 18 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2012 Beställde nyss min biljett till P&L. Vilka forumiter kan man tänkas stöta på? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2012 Popaganda som är ovanligt sent ute i år har nu stängt ner sin ordinarie hemsida och ersatt den med en sida med lite länkar "medan man väntar" sen är datumet satt, 24-25 augusti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 19 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2012 Beställde nyss min biljett till P&L. Vilka forumiter kan man tänkas stöta på? Spelar Regina på lördagen kommer jag köpa ett dagspass iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Idag kom Popagandas första släpp, dom toppade ju inte precis Arcade Fire som spelade förra året, men men, festivalen firar 10 år i år och det lär säkert firas med större band. Patrick Wolf (UK) Deportees Little Dragon Hooray For Earth (US) Love Antell Vulkano Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2012 Way Out West släppte: Ane Brun Mark Lanegan Band (US) Frida Hyvönen Stay Out West: John Maus (US) Purity Ring Inget speciellt släpp i mina ögon, men visst, som gammal Screaming Trees och inte minst Queens Of The Stone Age-fan så är det coolt med Mark Lanegan. Även Peace & Love och Hultsfred har släppt en massa småakter, inget värt att nämna där, mest svenskt som kommer till alla andra festivaler också. Hultsfred har släppt speldagarna och jag tackar musikgudarna för att The Stone Roses spelar på torsdagen, tillsammans med bla Eagles Of Death Metal, Justice, Slash, jag kan nämligen inte stanna hela festivalen utan bara avvara torsdagen, så det blir troligtvis en endagsbiljett, ska samråda med några först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2012 Sådär, biljett till Way Out West inköpt, känns bra att ligga ute i så god tid för en gångs skull, till och med boende är fixat, tidigare har man fått jaga biljett och boende i sista stund. Dom släppte även: Ben Howard Memoryhouse (Klubb) Friends (Klubb) Megafaun (Klubb) Jacuzzi Boys (Klubb) Sibille Attar (Klubb) Nicolas Jaar (Klubb) Alt-J (Klubb) Haim (Klubb) Death Grips (Klubb) 7 Seconds (Klubb) Ceremony (Klubb) Zero Boys (Klubb) Adolescents (Klubb) Thåström spelar på Popaganda Hultsfred släppte: The Soundtrack Of Our Lives Nause Markus Krunegård Peace & love släppte: Israel Nash Gripka [uS] Branschen Bourbon Boys Mattias Hellberg & The Fur Heads Factory Brains Den Svenska Björnstammen Rebecca & Fiona Urban Cone Laleh Tove Styrke Icona Pop Amanda Mair Alina Devercerski Caviare Days Glasvegas till Storsjöyran Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2012 Till Peace & Love kommer: The Shins [uS] Sugarplum Fairy Kristian Antilla Bra bokning i The Shins. Way Out West bokade: Bobby Womack (US) Best Coast (US) Here We Go Magic (US) (Klubb) Ballt med Bobby Womack, kommer lätt se hans spelning, riktig legend! kul även med Best Coast, ett band jag upptäckte för någon månad sen och fastnade för, hade inte en tanke på att dom kunde komma, så...för mig var det ett bra släpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts