Wallsten82 Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Skulle någon mer insatt kunna förklara skillnaderna mellan de olika städerna? Har läst mycket om San Andreas,Los Santos,Las Venturas osv...har också uppmärksammat att majoriteten är överförtjusta över att det är San Andreas igen. Så vad är skillnaden? Har i princip enbart lirat 4:an och Liberty City var väl okej,kanske lite väl mörk för min smak,men helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 GTA III utspelade sig i Liberty City. GTA Vice City utspelade sig uppenbarligen i Vice City (Miami). GTA San Andreas utspelade sig i en "stat" som heter San Andreas. GTA IV utspelade sig i en ny version av Liberty City, som är mer lik riktiga New York. San Andreas består av tre städer, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) och Las Venturas (Las Vegas) medan städerna är sammanbunda med skog, öken och små byar! Det är oklart om GTA V innehåller mer än Los Santos eller inte, men jag personligen hoppas verkligen att San Fierro och Las Venturas kommer tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Av allt att döma så kommer bara Los Santos vara med i femte spelet. Hursomhelst har GTAwiki bra artiklar om både hela San Andreas, Los Santos, San Fierro och Las Ventuas. http://gta.wikia.com/State_of_San_Andreas http://gta.wikia.com/Los_Santos_in_GTA_III_Era http://gta.wikia.com/San_Fierro http://gta.wikia.com/Las_Venturas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas? Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det! http://gtag.gtagaming.com/images/San-Andreas/Maps/gtasa_blank_map.jpg San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V. Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 (redigerad) Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas? Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det! San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V. Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten. San Andreas är faktiskt inte en stat! Senast igår läste jag på en hemsida på IV's Internet om "Californians". Alltså är San Andreas namnet på regionen spelet utspelar sig i, vilket ju är rätt logiskt då Las Venturas ligger i Nevada och alltså inte tillhör Kalifornien vilket San Fierro och Los Santos gör Redigerad 8 november, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 @ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra. San Andreas är faktiskt inte en stat! Senast igår läste jag på en hemsida på IV's Internet om "Californians". Alltså är San Andreas namnet på regionen spelet utspelar sig i, vilket ju är rätt logiskt då Las Venturas ligger i Nevada och alltså inte tillhör Kalifornien vilket San Fierro och Los Santos gör I originalversionen är SA en stad. I III-generationens GTA-universum är SA en stat. I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 @ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra. I originalversionen är SA en stad. I III-generationens GTA-universum är SA en stat. I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är. ETT LAND! Nej... men jag tror att de satsar på en stat igen eller, om de inte får plats på skivan eller tid, går ner till en stad; Los Santos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 8 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 @ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra. Kanske hög tid att göra det. Kom nyss på att jag faktiskt spelat ett annat spel,kommer inte ihåg vilket det var men jag kommer ihåg att man var "tvungen" att träna för att inte bli för fet. Har för mig att inte"safe place" låg i en vändzon,och att man kunde cykla. Nu är detta många år sedan men jag har för mig att jag fastnade på ett uppdrag på tid,tröttnade och slutade helt enkelt spela. I originalversionen är SA en stad. I III-generationens GTA-universum är SA en stat. I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 8 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas? Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det! http://gtag.gtagaming.com/images/San-Andreas/Maps/gtasa_blank_map.jpg San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V. Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten. Aha då förstår jag,nu blev jag än mer exalterad :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Det är San Andreas du spelat Wallsten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Det är San Andreas du spelat Wallsten. Hur vet du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Hur vet du det? San Andreas är det enda spelet innan IV som man kan cykla i och träna i. Vändzonen antar jag är den som ligger i slutet på Grove Street. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 San Andreas är det enda spelet innan IV som man kan cykla i och träna i. Vändzonen antar jag är den som ligger i slutet på Grove Street. Ugh, nu ser jag varför... Wallsten, Learn2Post. - Allt som står innanför en ] blir skrivet som ett citat, dvs som om någon annan har skrivit det du själv sitter och knappar fram. - Quota gärna inte stora bilder. Man suddar helt enkelt textremsan med bildadressen, så försvinner bilden. Annars kan man sudda där det står [img] och [/img] Happy posting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 9 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Ugh, nu ser jag varför... Wallsten, Learn2Post. - Allt som står innanför en ] blir skrivet som ett citat, dvs som om någon annan har skrivit det du själv sitter och knappar fram. - Quota gärna inte stora bilder. Man suddar helt enkelt textremsan med bildadressen, så försvinner bilden. Annars kan man sudda där det står [img] och [/img] Happy posting! I'm new at this Men jag anade att det blev lite tokigt när jag hade postat. Blev det rätt nu då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Ugh, nu ser jag varför... Wallsten, Learn2Post. - Allt som står innanför en I'm new at this Men jag anade att det blev lite tokigt när jag hade postat. Blev det rätt nu då? Du tar små, små steg åt rätt håll. Fortsätt öva bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 (redigerad) Haha, situationskomik. Men till ditt försvar skrev jag lite specialtecken i mitt inlägg för att visa vad det står, och då blir det tokigt när man citerar mitt inlägg. Men jag kan visa såhär istället: [quote]Hej på dig![/quote] Blir till... Hej på dig! En bildtagg... [img=http://www.gtasajten.com/gsf/ext-img/post/122/blueEarth_256x256_1224158_0.jpg] Blir till... Således, om du quotar någon och de har en bild i sitt inlägg (som är lite jobbigt stor), kan man enkelt sudda där det står [img ] och [/img ] , så slipper man bilden. Likaså, när du vill citera någon kan du antingen skriva ditt inlägg sist av allt i texten, eller sudda texten mellan och [/quote ] så ser man vem du citerar, utan att hela texten dyker upp ytterligare en gång. Övning ger färdighet! HÄR finns en gammal introguide till hur forumets taggfunktioner används. Den är skriven 2002 och är därför rätt gammal, men merparten av det stämmer fortfarande. Redigerad 9 november, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 9 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 (redigerad) Får väl skriva fler inlägg helt enkelt Redigerad 9 november, 2011 av Wallsten82 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferno Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Blev då sugen på att lira GTA SA faktiskt, kanske något man ska göra nostalgitripp på ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Soomersault Skrivet 9 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2011 Jag kan sitta och titta på SA-kartan lääänge och bara mysa... Sweet San Andreas, I wanna dance with you again! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts