Xersize Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Fick detta mail nu på morgonen. It all seems well and good, enda problemet är bara att det kommer från en annan mail än av YouTube brukar skicka ifrån. Som ni ser är denna från no_reply@yotube.com och YouTube brukar skicka från noreply@youtube.com vilket var det första som oroade mig. Vad tror ni, är det bluff eller äkta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=2b7a0836e089e50f&hl=en Q: "Does You Tube send out personal emails from no_reply@youtube.com?" A: "It's legit." Du kan även se att det är legit genom att trycka på show details-knappen, i informationen står det "signed by youtube.com". Även jag har fått det där mailet, länkarna är ju legit - de går direkt till YT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 (redigerad) Fick detta mail nu på morgonen. It all seems well and good, enda problemet är bara att det kommer från en annan mail än av YouTube brukar skicka ifrån. Som ni ser är denna från no_reply@yotube.com och YouTube brukar skicka från noreply@youtube.com vilket var det första som oroade mig. Vad tror ni, är det bluff eller äkta? Den här tråden kan vara bra att läsa. Det verkar som att mailen är giltig. Edit: maddafakker curly. Redigerad 31 oktober, 2011 av Adrian G 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 31 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Perfekt! Tack för svar, love y'all! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Fick också ett sånt där mail för ett tag sedan. Konstigt med tanke på att jag knappt laddar upp några videos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 De verkar skicka ut dem till de flesta nu, jag har tre olika YouTube-konton och fick mailet på alla tre. Tyvärr måste man fortfarande göra en ansökan, så mailet är ingen garanti att man kan bli partner. Själv är jag bannad från AdSense. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Varför får inte jag något sådant mail, har ju flera hundra tusen visningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2011 Varför får inte jag något sådant mail, har ju flera hundra tusen visningar. Bara att gå in på den där länken (skriva av förhand eller googla antar jag) så kan du göra en ansökan. Minimikrav: Du skapar originella videoklipp som lämpar sig för direktuppspelning. Du äger rättigheterna till eller har uttryckligen tillstånd att använda och tjäna pengar på allt ljud- och videomaterial som du lägger upp – utan undantag . Du överför regelbundet videoklipp som ses av tusentals YouTube-användare, eller så kanske du publicerar populära eller kommersiellt framgångsrika videoklipp på annat sätt (till exempel DVD-skivor). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2011 Bara att gå in på den där länken (skriva av förhand eller googla antar jag) så kan du göra en ansökan. Minimikrav: Du skapar originella videoklipp som lämpar sig för direktuppspelning.Du äger rättigheterna till eller har uttryckligen tillstånd att använda och tjäna pengar på allt ljud- och videomaterial som du lägger upp – utan undantag .[*]Du överför regelbundet videoklipp som ses av tusentals YouTube-användare, eller så kanske du publicerar populära eller kommersiellt framgångsrika videoklipp på annat sätt (till exempel DVD-skivor). Man måste också kunna bevis att man äger klippet. Min polare är partner. Han hade sitt bands musik på sin kanal. Det fick han inga pengar för eftersom han inte kunde bevisa att det var han som gjort musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2011 Man måste också kunna bevis att man äger klippet. Min polare är partner. Han hade sitt bands musik på sin kanal. Det fick han inga pengar för eftersom han inte kunde bevisa att det var han som gjort musiken. Och hur ska man kunna bevisa för dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 13 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2011 Och hur ska man kunna bevisa för dem? Så vitt jag vet så kan man inte bevisa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2011 Så vitt jag vet så kan man inte bevisa det. Då förstår jag inte meningen med att ha den funktionen om dem kräver att man ska bevisa för dem menar den uppfyller ju inte sina krav precis om man inte kan bevisa för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 15 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2011 Då förstår jag inte meningen med att ha den funktionen om dem kräver att man ska bevisa för dem menar den uppfyller ju inte sina krav precis om man inte kan bevisa för dem. Antagligen för att Youtube har satt egna krav på hur egen videon måste vara och anvisningar på hur det man ska kunna bevisa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts