Henkibojj Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Goddag. Jag får alerts från Avast när jag går in i en tråd där Kicken skrivit ett inlägg. Fuskbugg-adressen (i detta fall http://data.fuskbugg.se/dipdip/vohoLaNpW2.png ) har för mig spökat flera gånger, vad är fuskbugg för sida? Signaturen: http://data.fuskbugg.se/dipdip/vohoLaNpW2.png Är det fler som har problemet, och varför rapporterar Avast om en helt vanlig bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Det ser du väl, det är ju Arsenal. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Det ser du väl, det är ju Arsenal. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Samma här. Gäller alla bilder hostade på fuskbugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Fuskbugg har buggat länge med diverse antivirusprogram. Det fanns/finns en del filer som var/är virusbesmittade på sidan, och då har fuskbugg.com blivit flaggad. Alltså hela sidan, så även helt rena bilder blir filtrerade av de antivirusprogram som har blockerat sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Fuskbugg är en uploadsida. Om man googlar avast+fuskbugg ser man att det finns fler som har det här problemet, tydligen blockar avast hela fuskbugg pga att det någon gång hittats virus där. https://www.flashback.org/t1620815 Själv använder jag NOD32 och har inte märkt något, men jag har dock tidigare varit med om att avatarer/signaturer gett virusvarningar... Du är mod, radera signaturen om det är för besvärligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Fuskbugg är en uploadsida. Om man googlar avast+fuskbugg ser man att det finns fler som har det här problemet, tydligen blockar avast hela fuskbugg pga att det någon gång hittats virus där. https://www.flashback.org/t1620815 Själv använder jag NOD32 och har inte märkt något, men jag har dock tidigare varit med om att avatarer/signaturer gett virusvarningar... Du är mod, radera signaturen om det är för besvärligt. Nja, jag går väl inte omkring och raderar signaturer för att deras filehosts blivit flaggade. Det jag isf skulle göra är att be honom byta host, men bilden ger inte längre någon varning om man stängt av Avast en gång (10 min), laddat bilden, går tillbaka och slår på Avast igen. Då ligger bilden i cache och Avast förstår inte att bilden är nåt lurt med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Nja, jag går väl inte omkring och raderar signaturer för att deras filehosts blivit flaggade. Det jag isf skulle göra är att be honom byta host, men bilden ger inte längre någon varning om man stängt av Avast en gång (10 min), laddat bilden, går tillbaka och slår på Avast igen. Då ligger bilden i cache och Avast förstår inte att bilden är nåt lurt med. Är det inte enklare att bara lägga till fuskbugg som undantag i Avast filter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Nja, jag går väl inte omkring och raderar signaturer för att deras filehosts blivit flaggade. Det jag isf skulle göra är att be honom byta host, men bilden ger inte längre någon varning om man stängt av Avast en gång (10 min), laddat bilden, går tillbaka och slår på Avast igen. Då ligger bilden i cache och Avast förstår inte att bilden är nåt lurt med. Men snälla be honom byta ändå. För alla andras trevnad (Nytt regeltillägg. Du får icke använda fuskbugg som host för bilder) <-- inte seriös! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 27 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2011 Du kan väl ändra länken istället för att ta bort den helt? Isåfall har du den här, uppladdad på imgur! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 Du kan väl ändra länken istället för att ta bort den helt? Isåfall har du den här, uppladdad på imgur! Smart! Fixar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 Mitt AVG 2012 ger iallafall ingen virus varning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 30 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2011 Mitt avast har slutat ge varningar från fuskbugg numera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts